[W7]Makkelijk schakelen tussen verschillende schermen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Hallo,

Geen idee of het hier goed staat, maar leek me de meest logische plek.

Ik heb in totaal 3 schermen aan mijn PC hangen, 2 normale monitoren en 1 TV (via een versterker).

Nu kijk ik series en films op mijn TV via mijn PC.
Voor normale computer gebruik zit ik op een 24" Full HD monitor en een 22" monitor 1680*1050

Voorheen schakelde ik tussen diverse opstellingen via de Window + P shortcut, maar ik heb sinds dit weekend een versterker in mijn bezit met speakers en ik wil dus mijn geluid van mijn PC ook via de speakers van deze set laten gaan. Dit heb ik gedaan door de HDMI kabel in mijn versterker te doen en de versterker natuurlijk via HDMI op de TV aangesloten. Zover is alles logisch, alleen werkt het schakelen via de Windows P toets niet meer zoals voorheen. Dit komt waarschijnlijk doordat als de versterker uitgeschakeld is deze ook als apparaat compleet verdwijnt uit mijn Windows.

Bij mijn TV was het zo dat ook al stond mijn TV uit hij was wel zichtbaar in het scherm om je resolutie aan te passen.

Als ik nu de versterker weer inschakelen en gebruik vervolgens windows + P dan werkt het niet goed. Ik wil namelijk het beeld dupliceren op mijn 24" Monitor en de TV/Versterker. Voorheen ging ik dan op dupliceren, niks aan het handje. Wilde ik werken op mijn normale monitoren schakelde ik naar Alleen op Projector en dan gaf hij het beeld weerr op mijn beide monitoren (en werd het bureablad uitgebreid)

Ik ben dus opzoek naar iets waardoor ik makkelijk bijvoorbeeld door een bat file of een snelkoppeling kan schakelen tussen de volgende 2 scenarios:

Main Monitor & TV dupliceren het beeld
Main Monitor & bureaublad uitgebreid naar de 22"

Het meest ideale zou helemaal zijn als het geluid ook gelijk van bron kan overschakelen tussen de HDMI en de reguliere speaker set.

Iemand die mij kan helpen hierbij?

Alvast bedankt!

Grt,

Anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Misschien niet helemaal wat je wil, maar Windows 8 heeft hier standaard ondersteuning voor en kan je dit makkelijk configureren via de charms bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
Ik zit op Windows 7, en ga hiervoor niet overstappen op Windows 8... Dat doe ik wel als ik een grote upgrade uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je zelf al gezocht naar tools om je schermen te krijgen zoals je ze wilt? Je laat namelijk niets aan onderzoek of inzet ziet, iets wat we hier wel verwachten.

Geef dus even aan wat je hebt gevonden, wat wel of niet voldoet. Pas dan kunnen we je verder helpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Koenvh

Hier tekenen: ______

Mocht je een AMD videokaart hebben, kun je "Voorkeuzes" vastleggen. Geen idee of nVidia en Intel dit ook hebben.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
Hero of Time schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:03:
Heb je zelf al gezocht naar tools om je schermen te krijgen zoals je ze wilt? Je laat namelijk niets aan onderzoek of inzet ziet, iets wat we hier wel verwachten.

Geef dus even aan wat je hebt gevonden, wat wel of niet voldoet. Pas dan kunnen we je verder helpen.
natuurlijk heb ik onderzoek gedaan. Welliswaar heb ik tot op heden alleen mogelijkheden gevonden waarbij ik 1 scherm kan aansturen en niets voor 2 schermen.
Koenvh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:23:
Mocht je een AMD videokaart hebben, kun je "Voorkeuzes" vastleggen. Geen idee of nVidia en Intel dit ook hebben.
Ik heb een GTX560Ti dus geen AMD helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oulewappeur schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:45:
[...]

natuurlijk heb ik onderzoek gedaan. Welliswaar heb ik tot op heden alleen mogelijkheden gevonden waarbij ik 1 scherm kan aansturen en niets voor 2 schermen.
Oh, kom op. In je zoektocht moet je minstens UltraMon zijn tegengekomen die de functionaliteit bevat die jij wilt. En zo zijn er nog veel meer tooltjes die soortgelijke functies aanbieden. Niet alles is gratis te gebruiken, maar opnoemen wat je hebt gevonden is een kleine moeite.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Bat bestand maken en dit erin voeren wat je nodig hebt.
Extend Display
DisplaySwitch.exe /extend

2nd monitor
DisplaySwitch.exe /external

Computers Monitor
DisplaySwitch.exe /internal

Duplicate Display
DisplaySwitch.exe /clone
Bron.

Is dit wat je zoekt?
Of een los programma zoals Display Changer II 1.0.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

WIN+P?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
Hero of Time schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:23:
[...]

Oh, kom op. In je zoektocht moet je minstens UltraMon zijn tegengekomen die de functionaliteit bevat die jij wilt. En zo zijn er nog veel meer tooltjes die soortgelijke functies aanbieden. Niet alles is gratis te gebruiken, maar opnoemen wat je hebt gevonden is een kleine moeite.
... Sorry, maar je reactie is zo bot dat ik er gewoon niet op in ga. Een forum is naar mijn mening om te vragen over dingen waar men niet uit komt...
LnC schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:37:
Bat bestand maken en dit erin voeren wat je nodig hebt.

[...]

Bron.

Is dit wat je zoekt?
Of een los programma zoals Display Changer II 1.0.5
Display Changer II geprobeerd, maar dat kreeg ik niet aan de gang. Het linkje naar het scriptje doet in principe hetzelfde als wat Windows + P doet. Het probleem is dat als ik gedupliceerd heb op mijn TV en Main monitor. En schakel weer terug naar de twee monitoren het hier fout gaat.

Zal nog is naar Display Changer kijken en UltraMon kijken, want die was ik nog niet tegen gekomen...
Werkte prima toen ik nog geen versterker tussen mijn PC en TV had staan, maar sinds deze er tussen staat gaat het niet meer zoals het hoort. Als de versterker wordt uigeschakeld verdwijnt deze namelijk ook in zijn geheel uit de lijst met beschikbare monitoren. Mijn TV bleef wel in deze lijst staan (ook in Standby stand).
Pagina: 1