Microsoft Office 2013 H&S op meerdere computers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Geachte Tweakers,

Ik heb onlangs een laptop gekocht en wil daar met Office 2013 op gaan werken. Ik vroeg mij af of mogelijk is om deze office later ook op een desktop kan installeren die ik in de toekomst misschien nog wil gaan kopen. (Ik neem aan dat het tegenwoordig met installatiecode's werkt aangezien ik geen cd/dvd-drive op mijn laptop meer heb)

Als ik het product wil kopen staat nadrukkelijk dat het maar voor 1 PC is. Volgens deze site http://winsupersite.com/o...w-transferrable-second-pc en andere site's moet het wel mogelijk zijn om de versie iedere 90 dagen op een andere PC te kunnen zetten.

Hebben mensen ervaring met het overzetten van Microsoft Office 2013 S&H naar een andere computer en blijft de Office versie op de 'oude' computer dan ook werken? Of moet ik voor iedere laptop/desktop die ik koop een aparte Office erbij kopen als ik dit wil gebruiken?

Via de search kon ik op het forum weinig nuttigs vinden wat betreft mijn vraag. Ook via google kom ik verassend weinig ervaringen tegen helaas. Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat en dat jullie mij verder zouden kunnen helpen.

Vriendelijk bedankt,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:49
Je kan de licentie inderdaad transferren naar een nieuwe PC geloof ik (was geloof ik bij release niet mogelijk, maar MS is hier op teruggekomen). Dit betekend natuurlijk dat als je een licentie hebt voor 1 apparaat, dat je deze op het oude apparaat moet verwijderen (of een 2de licentie kopen).

Afhankelijk van de kosten hiervan kan het misschien interresant zijn om voor Office 365 te gaat, deze mag je geloof ik op 5 apparaten installeren (mits deze maar van je zelf zijn) en je hebt altijd het recht op de laatste versie voor zover ik weet.

Daarnaast weet ik niet of je nog student bent, mocht dit zo zijn check dan eens of je school aangesloten is bij slim.nl of surfspot. Dan kan je licenties kopen voor een fractie van de winkelprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Bedankt voor je antwoord. Ik ben nog 1 jaar student en dan gaat Office mij 28 Euro per jaar kosten. Een koopje natuurlijk, maar dan zal ik volgend jaar alsnog een normaal office pakket moeten aanschaffen. Ik neem aan dat de prijzen of voorwaarden van Office komend jaar niet zullen veranderen. Office 365 gaat me zo'n 100 Euro per jaar kosten terwijl als ik het normale pakket koop ik of 120 of 240 kwijt met de aanschaf. Ware het niet dat ik minstens 5 jaar met deze office zal gaan werken en dan vind ik de meerwaarde van Office 365 t.o.v. het prijsverschil het niet waard.

Ik zit te denken om misschien nog gewoon Office 2010 te bestellen omdat je hier wel 3 productcodes bij kreeg. Deze is ook nog compatible met Windows 8.1 en hier kan ik dus wel gewoon op meerdere eigen PC's tegelijk gebruiken. Ik zie eigenlijk alleen nog maar versies voor 1 PC met Office 2010, die duurder zijn dan de 2013 versie. Weet iemand of er nog wat te verkrijgen zijn met 3 licenties?

Ook heeft mijn vriendin zo'n 2 jaar geleden Office 2010 voor rond de 120 Euro aangeschaft met 3 licenties. Ik baal er van dat als ik feitelijk 3x zoveel moet betalen voor 3 licenties, terwijl het product niets veranderd is in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Volgens mij vervallen de studenten licenties niet bij het verlaten van School. Je kan enkel geen nieuwe meer aankopen (iig zo was het toen ik toen ik studeerde en ik Vista en Office 2007 kocht ;), kan veranderd zijn uiteraard). Dus als je nu een Office 2013 Prof. Plus koopt voor 28 euro kan het goed zijn dat dit geen licentie voor een jaar is. En je kan iedere versie 2x bestellen (1x download, 1x op CD) waardoor je voor €56 klaar zou zijn.

Als je school enkel office 365 aanbied kan ook die versie interessant zijn, een kennis van me kocht deze afgelopen zomer direct na zijn afstuderen (vlak voor het vervallen van zijn toegang bij surfspot) en hij heeft nog 3.5 jaar te gaan nu voor ik geloof €79 in totaal, dus €20 per jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 28-01-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Die laatste optie is geloof ik 79 Euro per jaar. Dus dan blijft het alsnog relatief veel geld voor 4 jaar Office (met alle extra's die je dan erbij krijgt natuurlijk). Maar dat zal ik dan zo nog even nakijken. 79 Euro voor 4 jaar is natuurlijk een prachtig aanbod!

Ik zal inderdaad nog maar 1 jaar gebruik kunnen maken van die gewonen office en heb dan voor volgend jaar ook weer een nieuwe nodig. Maar dan zit ik met hetzelfde als nu. Ik hoop dat er nu misschien nog ergens Office 2010 te krijgen is met 3 licenties, maar ik ben er bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Timoth schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:54:
Die laatste optie is geloof ik 79 Euro per jaar. Dus dan blijft het alsnog relatief veel geld voor 4 jaar Office (met alle extra's die je dan erbij krijgt natuurlijk). Maar dat zal ik dan zo nog even nakijken. 79 Euro voor 4 jaar is natuurlijk een prachtig aanbod!

Ik zal inderdaad nog maar 1 jaar gebruik kunnen maken van die gewonen office en heb dan voor volgend jaar ook weer een nieuwe nodig. Maar dan zit ik met hetzelfde als nu. Ik hoop dat er nu misschien nog ergens Office 2010 te krijgen is met 3 licenties, maar ik ben er bang voor...
Volgens mij is het €79 voor 4 jaar, en niet per jaar, iig zo is het mij verteld, anders is het idd een slappe aanbieding als je 2 permanente licenties kan kopen voor €56 (voor zover ik weet vervallen ze namelijk, chekc dat even, als alles onveranderd is gebleven klopt het niet dat je deze nog maar 1 jaar zou kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MS Office is geen serversysteem, dus ik verplaats je topic uit Serversoftware en Windows Servers naar Client Software Algemeen. Zoek daar ook even op gelijksoortige vragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Dennism schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Volgens mij is het €79 voor 4 jaar, en niet per jaar, iig zo is het mij verteld, anders is het idd een slappe aanbieding als je 2 permanente licenties kan kopen voor €56 (voor zover ik weet vervallen ze namelijk, chekc dat even, als alles onveranderd is gebleven klopt het niet dat je deze nog maar 1 jaar zou kunnen gebruiken).
Je hebt inderdaad gelijk, ik heb me verkeken. Ik kan 4 jaar Office aanschaffen voor 79 euro. Dan ga ik dit dadelijk gelijk aanschaffen, bedankt!

Zou ik ook de licentie voor de 2e computer nog kunnen activeren als ik geen student meer ben, maar bijvoorbeeld pas over een jaar als ik dan geen student meer ben, maar misschien wel een desktop erbij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Volgens mij wel, maar durf het niet 100% zeker te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Oke, dat zou mooi zijn. Hoe dan ook een mooie deal van Microsoft.

Bedankt voor je antwoorden nogmaals!
Pagina: 1