Ik draai hier een Ubuntu servertje waarop ik wat webdevelopment doe. Ik had een probleem met updaten (kreeg allerlei errors over dependencies, apt-get install -f werkte niet meer) en kwam toen de tip tegen om "linux-server" opnieuw te installeren:
Zo gezegd, zo gedaan. Dit werkte prima. Ik draaide apt-get upgrade en alles kwam weer netjes binnen. Maar... ik kreeg tijdens het draaien van die apt-get upgrade een paar keer deze melding:
Ik heb twee vragen:
1. Kan ik gewoon rebooten nu, en hoe kan ik voordat alles mis gaat checken of dat gaat lukken? Is er een soort bootsimulatie die ik uit kan voeren ofzo?
2. Is het updaten met apt-get upgrade nu wel goed gegaan? Want die heeft geprobeerd om gegevens weg te schrijven naar config bestanden en dat is niet gelukt.
code:
1
2
| sudo apt-get purge linux-server sudo apt-get install --reinstall linux-server |
Zo gezegd, zo gedaan. Dit werkte prima. Ik draaide apt-get upgrade en alles kwam weer netjes binnen. Maar... ik kreeg tijdens het draaien van die apt-get upgrade een paar keer deze melding:
Dat vond ik verdacht. Nu had ik voor ik die purge gedaan had nog even een backup gemaakt van de hele /boot partitie. De bestanden daarvan heb ik nu weer teruggezet. Maar... ik durf niet meer te rebootenupdate-initramfs: Generating /boot/initrd.img-3.2.0-58-generic
grep: /boot/config-3.2.0-58-generic: No such file or directory
Ik heb twee vragen:
1. Kan ik gewoon rebooten nu, en hoe kan ik voordat alles mis gaat checken of dat gaat lukken? Is er een soort bootsimulatie die ik uit kan voeren ofzo?
2. Is het updaten met apt-get upgrade nu wel goed gegaan? Want die heeft geprobeerd om gegevens weg te schrijven naar config bestanden en dat is niet gelukt.