Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thin Clients: lokale systeembronnen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Wij werken met een RDS Farm omgeving, en 90% van het personeel gebruikt een Thin Client voor het dagelijks werk.

Nu viel het mij op dat de verschillende Thin Client fabrikanten steeds krachtige hardware kunnen leveren in de TC's, zelfs tot Quad-core processoren op dit moment.

Ik vraag mij nu af waarom dit zo is: Is het bijvoorbeeld mogelijk om de processing gedeeltelijk of geheel bij de Thin Client neer te leggen, zodat de RDS servers minder belast worden, of hoe werkt dit precies?

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Dit heeft voornamelijk met Multimedia te maken. Flash / HTML5 / Video vraagt gewoon een hoop local CPU power. Een Youtube filmje kijken kost best een hoop rekenkracht op de TC.

Daarbij kunnen eventueel local resources ook beter gebruikt worden, denk hierbij aan printer / scanners.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Dus het is wel mogelijk... Ik kon er bijna niks over vinden via Google.

Moet ik apart aangeven dat ik de systeembronnen van de TC wil gebruiken als ik een RDP verbinding opbouw?

Ik zou graag wat meer informatie hiervonder ontvangen..

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Microsoft heeft remote fx en citrix heeft HDX, is eigenlijk een verzameling voor verschillende zaken die de gebruikerservaring kunnen verbeteren.
Maar het gebruik maken van locale resources is niet zo makkelijk als het klinkt. Het werkt vaak alleen bij bepaalde software (flash, sommige cad programma's) en niet alle video kaarten worden ondersteund.

Maar voor bijvoorbeeld het kijken van een youtube filmpje wordt zoiezo de Thin Client belast.
Probeer maar eens een HD youtube filmje op een willekeurige thin client met een SOC te bekijken.
Loopt voor geen meter.

Thin clients zijn zoiezo behoorlijk overrated. Ik heb veel klanten die steeds meer met multimedia gaan doen. Dan zijn die goedkope system on a chip thin clients geen optie meer. Veel te traag.
De "multimedia" thin clients met een dual of quad core kosten vaak tussen de 400 en de 600 euro.
Voor dat geld heb je ook een klein PC-tje met SSD en een i3 of i5 met Windows 7/8.
Veel makkelijker te beheren, geen gekut met firmware updates of usb apparaten die niet werken, en op windows heb je altijd de laatste RDP/Citrix client.
Vroeger waren thinclients veel energie zuiniger. Dat is tegenwoordig met alle mini pctjes niet echt meer van toepassing.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Ben het met een aantal zaken zeker eens, maar makkelijker te beheren vind ik dan weer niet. De meeste Thinclient leveranciers hebben zeer mooie (gratis) beheer tools voor Thinclient, en ook eigenlijk altijd wel recente packages voor clients,, HP heeft bijv. zelfs nog updates voor een aantal zeer oude TC's die wij nog gebruiken. Terwijl een beheersoplossing met het zelfde gemak voor fat clients vaak een stuk meer kost.

Ik ben wel met je eens dat je goed moet kijken waarvoor je thinclients inzet, maar voor simpel office werk op een TS prefereer ik zeker het beheer over thinclients over het gebruik van fat clients.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Dus Dennis; wat jij beweert is dat er standaard al een stuk processing door de thin client wordt gedaan..?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

McLambo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:10:
Dus Dennis; wat jij beweert is dat er standaard al een stuk processing door de thin client wordt gedaan..?
Waar lees je dat terug in zijn post? Dennis haalt wat beheersmatige dingetjes aan in zijn post, ik zie hem nergens iets roepen over "client side rendering" of iets dergelijks.

En puur vanuit techniek geargumenteerd, elke thin client doet lokaal al een stuk processing. Het is immers het apparaat wat de vertaalslag van communicatieprotocol (RDP/ICA/etc.) naar beeldschermoutput en toetsenbord/muis aanslagen doet.
McLambo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:43:
Dus het is wel mogelijk... Ik kon er bijna niks over vinden via Google.

Moet ik apart aangeven dat ik de systeembronnen van de TC wil gebruiken als ik een RDP verbinding opbouw?

Ik zou graag wat meer informatie hiervonder ontvangen..
Leesvoer: :)

Citrix HDX Technology
Microsoft RemoteFX

[ Voor 30% gewijzigd door Question Mark op 04-02-2014 14:21 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je hebt RemoteFX, waarbij je krachtige hardware van de Server kan gebruiken in een RDP sessie. Echter dit is niet te vergelijken met wat Citrix bied.

Citrix heeft HDX en HDX2 technologie waarbij resource etende zaken naar de client verlegd worden. Daarnaast kan je een technologie zoals RES Workspace manager implementeren in combinatie met RES Workspace Extender.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
RemoteFX is inderdaad het omgekeerde van waar ik naar op zoek ben. We zitten momenteel met een RDSFarm, dus ik ben gebonden aan oplossingen die van toepassing zijn op het hele RDC gebeuren.
Pagina: 1