Hoi Tweakers,
Huidige hardware:
- Intel g530
- H61U nogwat moederbord
- 8GB ram
- 6 hdds (mix van 3x1tb en 3x2tb) aan moederbord
- pci kaartje met daaraan nog 2x2tb
Ik zit te denken om ESXI te gaan draaien als volgt:
Omdat mijn processor geen PCI-passtrough ondersteund, zit ik aan het volgende te denken, kan dit werken?
- alle 2tb schijven gaan richting moederbord, en bootschijf +2x1tb in raid1 naar het pci kaartje
- run esxi vanaf een 1tb schijfje die aan het pci kaartje vastzit (of usb stick)
- zfguru vm die alleen moederbord schijven nodig heeft.
- ubuntu/debian/<younameit> vm die de raid1 opstelling draait met 2x1tb vanuit het pci kaartje
- willekeurige andere VM's zolang de processor nog mee wil werken.
Er zullen nooit meer als 1-3 gebruikers tegelijk op het ding zitten, dus performance maakt me niet gek veel uit.
Ik heb simpelweg te weinig verstand van ESXI/virtualizatie om dit te kunnen inschatten.
Huidige hardware:
- Intel g530
- H61U nogwat moederbord
- 8GB ram
- 6 hdds (mix van 3x1tb en 3x2tb) aan moederbord
- pci kaartje met daaraan nog 2x2tb
Ik zit te denken om ESXI te gaan draaien als volgt:
Omdat mijn processor geen PCI-passtrough ondersteund, zit ik aan het volgende te denken, kan dit werken?
- alle 2tb schijven gaan richting moederbord, en bootschijf +2x1tb in raid1 naar het pci kaartje
- run esxi vanaf een 1tb schijfje die aan het pci kaartje vastzit (of usb stick)
- zfguru vm die alleen moederbord schijven nodig heeft.
- ubuntu/debian/<younameit> vm die de raid1 opstelling draait met 2x1tb vanuit het pci kaartje
- willekeurige andere VM's zolang de processor nog mee wil werken.
Er zullen nooit meer als 1-3 gebruikers tegelijk op het ding zitten, dus performance maakt me niet gek veel uit.
Ik heb simpelweg te weinig verstand van ESXI/virtualizatie om dit te kunnen inschatten.