Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08
Hallo,

Zaterdag had ik het probleem dat de stop in de stoppenkast eruit sprong op het moment dat ik de stekker van de pc kast in het stopcontact stak. Ik heb dit op meerdere stopcontacten en groepen geprobeerd. Na een tip heb ik in de pc-kst de voedingskabels los gemaakt en deze een voor een weer aangesloten terwijl de voeding al was aangesloten op het stroom. Ik zou dan merken welk onderdeel de kortsluiting veroorzaakte. Dit ging echter allemaal zonder kortsluiting te veroorzaken. Maar op het moment dat ik de aan-/uitknop in drukte gebeurde er niets meer.

Kan iemand mij vertellen wat er mis is en hoe ik dit kan oplossen?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wie gaf je de tip om in een werkend systeem (iig aangesloten op het stroomnet) stekkers los en vast te maken ? want dat is een grote no-no.
Kan je de spec's van je hardware bekend maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hippocampus op 27-01-2014 14:35 ]

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-11 12:08
Lijkt mij je voeding: alles nà de voeding is dóór de voeding beveiligd tegen kortsluiting en overbelasting en een beetje voeding is dat ook.. dan wordt hooguit de boel uitgeschakeld.. als de stop uit de meterkast klapt denk ik dat je voeding in het primaire circuit sluiting maakt..
maar specs zouden misschien nog andere ideeën kunnen oprakelen..

• gwoon_Paul
Dat was iemand hier op tweakers.net.

Ik heb de volgende voeding: Cooler Master GX 750W

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waarom een tweede topic aanmaken over hetzelfde probleem ?

Als je voeding kapot is test je dat door een ander voeding te gebruiken waarvan je weet dat die het wel doet.
En als je kapotte onderdelen wil testen doe je dat door de voeding uit het stroomnet te trekken alvorens je onderdelen los haalt of aansluit.

Is het zo dat je altijd de stekker van de pc uit het contact haalt of heb je onlangs iets vervangen in je pc ?

• gwoon_Paul
Omdat het probleem verandert/verergert was en er niemand meer reageerde.

Ik haal normaal gesproken altijd de stekker uit het stopcontact als ik de pc heb uitgezet.

Maar ik zal een nieuwe voeding bestellen. Bedankt voor jullie reactie's

[ Voor 18% gewijzigd door gwoon_Paul op 27-01-2014 15:19 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik weet niet zeker of het de voeding is (al kan dat prima), misschien is de aan/uit knop van je behuizing wel kapot?
Ik zou in ieder geval nog even verder onderzoeken voordat je nieuwe onderdelen gaat bestellen.

• gwoon_Paul
Denk je Mark......

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Niet om bot te klinken maar als de stop uit je stoppenkast schiet dan is er toch iets goed mis met je voeding.
Probeer eens met een paperclip het groene draadje te verbinden met een willekeurig zwart draadje op je 24 pins connector.

Ik zal als ik jou was (als je nog garantie hebt) lekker terug gaan en vragen om een vervangende voeding.
Pagina: 1