nuc/brix met GPU mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Aangezien ik geen laptop naar mijn smaak kan vinden ben ik verder aan het kijken. (full fledged lenovo e540 komt in de buurt)
Een complete self-build heb ik voor mijn werk-pc geen zin in.
Wat ik zoek is een barebone waar ik zelf een GPU in kan prikken (en bij voorkeur ssd/ram/hdd).

Veel verder dan de standaard NUC, Brix en Zbox meuk ben ik niet gekomen en die bieden geen van alle de mogelijkheid om er een eigen videokaart bij te prikken. (PW levert alleen bovengenoemde en serveroplossing op)

Is er iemand die me op het juiste pad kan zetten of me uit mijn droom kan helpen?

Eisen:
Socket 1150 (quad-core)
>2 ramsloten
>300 watt psu
>1 Sata 600 aansluiting voor ssd
2.5

• eL_Jay
Als je het over de duivel hebt.
nieuws: Gigabyte kondigt Brix Gaming-mini pc's met AMD-hardware aan
Helaas amd, nu nog een intel tegenhanger.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je zou kunnen kijken naar Shuttle; zij hebben een groot assortiment met barebones. Bijvoorbeeld de SZ87R6. Daar kan je wel een discrete videokaart in plaatsen.

Ik raad je aan toe te lichten waarom je per se een additionele videokaart nodig hebt en waarom zelfbouw geen optie is. Je zou immers je systeem ook kunnen laten bouwen door een winkel. Dat geeft je meer opties om het meer toe te spitsen op je wensen.

Topic tevens naar DAA.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Asrock m8 is het enige waar ik even zo snel aan denk, maar die is wel erg overpriced.

Verwijderd

Deze pricewatch: ASRock VisionX 420D met mobile graphics http://www.notebookcheck....eon-HD-8850M.87118.0.html

Je hebt ook een GigaByte met Intel Iris Pro graphics:
pricewatch: Gigabyte BRIX Pro GB-BXi5-4570R
pricewatch: Gigabyte BRIX Pro GB-BXi7-4770R
Gigabyte met AMD is aangekondigd.

Zelf erin zetten gaat niet lukken met die hele kleine behuizingen.

• eL_Jay
Dedicated GPU komt door unity3d, dat niet werkt op IGP's/APU's. (probleem is niet de kracht van de IGP, maar dat het simpelweg niet werkt)
Zelfbouw is geen optie omdat ik een mobiele werkplek wil en met zelfbouw dan te groot uitkom.
Ik heb namelijk al een redelijk compacte node 304(game-rig) en sugo5b(htpc) die te log zijn voor mobiel gebruik.
Die Shuttles zijn denk ik pak em beet zo groot als mijn sugo5b en dus te log.
Ik denk dat ik dus gedwongen ben te hopen dat GB met een Intel brix komt met dedicated gpu.

Verwijderd

Werkt dat niet op mobile nVidia of AMD graphics dan? Je kunt natuurlijk ook gewoon een laptop kopen ;).

• eL_Jay
jawel, maar dat zijn geen IGP/APU's (in dezelfde Die als de CPU). Ik heb echt een dedicated (op zichzelf staande) GPU nodig.
Nadeel is dat er geen laptop is die aan mijn eisen voldoet. (al komen de n56 en lenovo e540 wel in de buurt)

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 28-01-2014 15:45 ]

Verwijderd

AMD en nVidia grafische kaarten in notebooks met een Intel processor zijn gewoon losse chips. Dat is toch juist wat je zoekt?

• Aertsvijand
  • Laatst online: 21-03 22:56
En wat zijn dan de specifieke eisen waardoor laptops afvallen? Of wordt die eisen gelimiteerd door een budget? Een snelle Google zegt me ook dat qua laptop een MacBook Pro + Windows bootcamp ook een mooie combo is.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• eL_Jay
Aertsvijand schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:32:
En wat zijn dan de specifieke eisen waardoor laptops afvallen? Of wordt die eisen gelimiteerd door een budget? Een snelle Google zegt me ook dat qua laptop een MacBook Pro + Windows bootcamp ook een mooie combo is.
De dag dat ik een Mac koop is de dag dat ik Tim Kuik tot mijn persoonlijke held uitroep (nooit dus).
(hoewel ik de nieuwe pro graag zou modden tot prullenbak en de 5s is ook mooi speelgoed)

Maar jullie hebben gelijk is deels een budget verhaal

Laptop eisen:
<1000,- euries
FHD op <=15.6"
Full voltage Haswell quadcore
8GB Ram
GT 740m
Goede bouwkwaliteit/koeling/geluidsproductie
2x2.5" bays (ssd prop ik er zelf in en valt buiten budget)
W7 Pro/Ultimate (xp-modus voor oude games)
Grote accu

De e540 van lenovo voldoet hier bijna aan, maar heeft maar 1 bay (oid) (en moet dus met caddy aan de slag, wat weer gezever oplevert bij half jaarlijkse system refresh)+ ik betaal geld voor een crappy 16gb m.2 ssd waar ik niets mee doe
Pagina: 1