Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Address Lists Exchange 2010

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Binnen Exchange 2010 is het mogelijk om address lists aan te maken en die onder je Global Access List te hangen. We hebben hier een aantal locaties, maar voor onze locatie zie ik graag dat de gebruikers direct naar de address list gaan zoals in Exchange aangemaakt.

Nu is het zo dat iedere gebruiker binnen het netwerk de Default GAL te zien krijgt wanneer hij naar het adresboek gaat binnen outlook. Hierin staan alle gebruikers van alle locaties. Het liefste zou ik willen dat elke locatie standaard hun eigen locatie te zien krijgen.

Dus we hebben de volgende indeling onder Address Lists:

- Default Global Address List
- Locatie 1
- Locatie 2
- Locatie 3 (onze locatie)

En dan zou ik graag dat Locatie 3 als standaard wordt weergegeven wanneer het adresboek in outlook wordt geopend.

Hetgeen ik geprobeerd heb:

- Nieuwe gal aangemaakt met als filter dat alleen locatie 3 gebruikers zichtbaar zijn, dat werkt wel voor standaard weergave binnen het adresboek, maar de overige locaties zijn dan niet meer toe te voegen vanwege het filter.
- Het één en ander geprobeerd met Address Book Policies, maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand die mij op weg kan helpen?

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10
Geen idee of ik je goed begrijp, eigenlijk wil je dus de gebruikers een specifieke GAL geven?
wij doen dit dmv de volgende stappen.

Stappen te doen:
1. Adres list aanmaken
a. Ga naar Organisation Configuration
b. Klik op Mailbox en ga naar de Tab Address Lists, hier maak je een nieuwe Normale Address list waar je een filter aangeeft op de Active Directory container van de klant.
2. Aanmaken Global Adres List
a. Open de powershell van exchange

b. Geef het volgende command in New-GlobalAddressList -Name "NAAM- GAL" -IncludedRecipients MailboxUsers -RecipientContainer "domain.local/users/subfolder"
3. Maak een new Offline Address Book aan.
a. Ga weer naar de Exchange Management Console
b. Ga naar Organisation Configuration -> Mailbox en het tabblad Offline Address Book
c. Maak een nieuwe offline address boek aan en include ipv de default address list de klant zijn nieuw address list.
4. Maak de Address Book Policy aan
a. Ga weer naar de Exchange Management Console
b. Ga naar Organisation Configuration -> Mailbox en het tabblad Address Book Policy’s
c. Maak een nieuwe Policy aan en combineer de gegevens uit de eerdere stappen

5: Bij de gebruikers kan je nu dmv een adressbook policy dit adres boek beschikbaar maken.

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
@Powermage,

Dank voor je reactie, hetgeen wat er dan gebeurd is dat ik alleen de recipients zie die in mijn Global Address List zijn aangegeven, zoals jouw commando aangeeft:
New-GlobalAddressList -Name "NAAM- GAL" -IncludedRecipients MailboxUsers -RecipientContainer "domain.local/users/subfolder"

Maar wat ik wil is dat ik standaard de gebruikers van onze locatie zie, dus wanneer men bij 'Nieuwe mail' op 'Aan' klikt, direct de lijst van de gebruikers van onze locatie te zien krijgt. Maar dat onze gebruikers wel de andere locaties kunnen selecteren in het pull-down menu van de 'Adresboek' optie binnen outlook 2010.

Binnen Outlook is het in te stellen wat ik bedoel, zoals je hieronder kan zien:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2rx9mw8.jpg

Dit is alleen niet in te stellen via GPO's

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 15:31 ]

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10
Ik had het topic even vlug op kantoor gelezen, vandaar, maar idd, zo gebruiken we dat.
maar andere optie kan zijn standaard te filteren op locatie als default global list en gewoon daarnaast nog een company wide list aanmaken en toevoegen?

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik kan zien werkt de Global Address Lists een beetje als permissies, wanneer je dus filtert op locatie, dan heeft een address list toevoegen voor de overige locaties geen zin meer, aangezien deze worden gefilterd.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 22:17
Een goede tip hierin is om te gaan zoeken naar de Hosted oplossing van microsoft.
Deze geeft de mogelijkheid om organisations geheel of gedeeltelijk(wat je wilt) van elkaar te scheiden.
Je maakt dan dus gewoon een organisation aan voor elke vestiging.

Daaroverheen leg je nog een companywide list.

Handig linkje:
http://blogs.technet.com/...sting-part1-overview.aspx

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:27
skai21 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:06:
Een goede tip hierin is om te gaan zoeken naar de Hosted oplossing van microsoft.
Deze geeft de mogelijkheid om organisations geheel of gedeeltelijk(wat je wilt) van elkaar te scheiden.
Je maakt dan dus gewoon een organisation aan voor elke vestiging.

Daaroverheen leg je nog een companywide list.

Handig linkje:
http://blogs.technet.com/...sting-part1-overview.aspx
Exchange 2010 in hosting mode zou ik voor een gedeelde kantoor omgeving met klem afraden.

Zoals in het artikel aangegeven werken er een hoop opties niet. En een upgrade naar 2013 is al helemaal interessant. Dit nog los van het feit dat de support iets anders is geregeld.

Dat wat E2k10 in hosting mode biedt is ook met een standaard E2k10 installatie voor elkaar te krijgen. Het kost iets meer moeite, maar je behoudt wel alle mogelijkheden van de E2k10 installatie.

Voor de Outlook instellingen geldt dat als het niet in de policy files van Office zit, maar wel in de registry als instelling wordt weggeschreven je dit kan vangen in een custom policy file.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Pagina: 1