Dag Tweakers,
Ik had net gereageerd in een topic van iemand anders, die een soortgelijke PC zoekt als ik. Ik werd echter vriendelijk verzocht mijn eigen topic te maken en niet het andere topic te kapen. Dus bij deze.
Mijn ouders zijn toe aan een nieuwe PC. Wat ze er mee doen is tekstverwerken, browsen en zulk soort dingen. Ze willen wel een PC die minimaal een jaar of 5 mee gaat.
Ik ben op het volgende uitgekomen:
- Processor: intel core i3 4330 boxed a €110
- Moederbord: asrock intel h81 h81m-gl a €43
- SSD: curcial 2.5"m500 120gb a €66
- Werkgeheugen: crucial ballistix tactical 4gb ddr3-1600 cl8 a €35
- Behuizing: cooler master silencio 352 mat a €50
- Voeding: corsair vs series 350W a €28
- DVD-speler: haal ik uit het oude systeem
Heb ik het nou goed dat het moederbord geen HDMI heeft? Dit lijkt me echter wel verstandig om te nemen, omdat mijn ouders waarschijnlijk ook een nieuw beeldscherm zullen aanschaffen. Welk moederbord zullen jullie mij aanraden met HDMI in dezelfde prijsklasse? Voldoet deze: pricewatch: ASRock Intel H81 H81M-HDS?
Verder, is dit een systeem wat ze 5 jaar verder zal brengen?
Bedankt!
Ik had net gereageerd in een topic van iemand anders, die een soortgelijke PC zoekt als ik. Ik werd echter vriendelijk verzocht mijn eigen topic te maken en niet het andere topic te kapen. Dus bij deze.
Mijn ouders zijn toe aan een nieuwe PC. Wat ze er mee doen is tekstverwerken, browsen en zulk soort dingen. Ze willen wel een PC die minimaal een jaar of 5 mee gaat.
Ik ben op het volgende uitgekomen:
- Processor: intel core i3 4330 boxed a €110
- Moederbord: asrock intel h81 h81m-gl a €43
- SSD: curcial 2.5"m500 120gb a €66
- Werkgeheugen: crucial ballistix tactical 4gb ddr3-1600 cl8 a €35
- Behuizing: cooler master silencio 352 mat a €50
- Voeding: corsair vs series 350W a €28
- DVD-speler: haal ik uit het oude systeem
Heb ik het nou goed dat het moederbord geen HDMI heeft? Dit lijkt me echter wel verstandig om te nemen, omdat mijn ouders waarschijnlijk ook een nieuw beeldscherm zullen aanschaffen. Welk moederbord zullen jullie mij aanraden met HDMI in dezelfde prijsklasse? Voldoet deze: pricewatch: ASRock Intel H81 H81M-HDS?
Verder, is dit een systeem wat ze 5 jaar verder zal brengen?
Bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door GrazendeKoe op 27-01-2014 14:05 ]