Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere bestandsnamen tegelijk veranderen

Pagina: 1
Acties:

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:24
Hallo,

Ik weet niet zeker of ik het helemaal 100% juist uitleg, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen te verwoorden :+

Ik heb voor een kennis een mediaplayer aangeschaft en hij wil deze voornamelijk gebruiken voor muziek. Nu heb ik een paar duizend nummers erop gezet in 1 map ( Dit wilde hij perse, zodat hij de speler op shuffle kan zetten ) Maar als ik nu in de map een nummer van een specifieke artiest wil zoeken is dat een ramp. Dit aangezien bijna alle nummers beginnen met de plek waarop deze op de cd staat. Zoals onderstaande :

01 - Townes van Zandt - Pancho Lefty
01- Bruce Springsteen - The River
01- Simon&Garfunkel - The Boxer
02 - Townes van Zandt - Marie

Wie weet het of er een manier is waarop ik in 1 keer de getallen kan verwijderen, zodat op de mediaplayer alle nummers van de artiest achtereenvolgend zijn en op alfabetische volgorde. Want dit werkt niet echt prettig zo :)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bijna ieder mp3 tag programma kan daar wel iets mee. Pas alleen wel op met wat je doet zodat je niet alles opnieuw moet gaan intikken in windows.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:17
Ik gebruik zelf al jaren: Bulk Rename Utility. Dat programma heeft een heel pak mogelijkheden om bestandsnamen te veranderen.

Aan de andere kant kan je ook kijken naar een music tagger die je bestanden kan hernoemen op basis van de tags in je muziek-bestanden.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
TotalCommander heeft een prima multi rename tool.
Je kan bv. die tool bij alle bestanden die beginnen met: "01 - ", alleen de "01 - ", laten verwijderen.

apollo13

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:24
Hoppa!

Het is gelukt met Bulk rename utility :) Stelt helemaal niets voor ;) Ik had er niet aan moeten denken om alles handmatig te moeten doen :P

Bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ondanks dat het opgelost is heeft dit niet zoveel met Windows te maken, meer een topic voor CSA. Vandaar dat ik hem alsnog even daar heen verplaats :)

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1