Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet bestaande auteurs bij artikelen

Pagina: 1
Acties:

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
In het recente achtergrondartikel over de overname van Ziggo door UPC, staat bovenaan:

"Door Arnoud Wokke en Joost Schellevis".

Er staat echter maar één link naar een profiel achter, en niet twee links voor beide auteurs, die linkt naar een niet bestaande pagina. Namelijk: http://tweakers.net/plan/crew/429

Bugje?

[ Voor 12% gewijzigd door TimmiX op 27-01-2014 12:35 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

geen bug maar oneigenlijk gebruik van het auteursveld door de redactie zelf

Intentionally left blank

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Niet zozeer een bugje, meer een onvolkomenheid van het systeem. We kunnen niet twee afzonderlijke auteurs aan een content id koppelen. Daarom maken we een aparte crew id aan waar dan twee namen in staan, om toch aan te kunnen geven wie er aan gewerkt hebben.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Zou het meest logische dan niet zijn om daar dan ook een stukje content in te plakken op de link destination met "Het stuk waar u vandaan komt had de twee volgende auteurs:
<naam>
<naam2>"

met werkende links daarin? Dat zou toch moeten kunnen zonder ingrijpende wijzigingen in het CMS?

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Jasper Janssen schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:06:
Zou het meest logische dan niet zijn om daar dan ook een stukje content in te plakken op de link destination met "Het stuk waar u vandaan komt had de twee volgende auteurs:
<naam>
<naam2>"

met werkende links daarin? Dat zou toch moeten kunnen zonder ingrijpende wijzigingen in het CMS?
Geen idee, maar is het überhaupt al die moeite waard? :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:51
Ik denk dat je niet met moeite moet denken maar wat mensen verwachten als ze op een auteurslink klikken om achtergrondinfo te vinden over die auteur(s).
Die verwachten iets over de auteurs te vinden, niet een soort 404 error.

Misschien één pagina om naar te verwijzen maken met alle redacteuren erop, met daarop links naar?
Dan kun je als je een crew-id maakt met meerdere namen naar die pagina verwijzen, waarop ze dus altijd vermeld staan.

Maar imo als je

"Onbekend crewlid
Er kon geen crewlid met rugnummer 429 gevonden worden."

vervangt door een lijst auteurs ben je er al?
Bij een foutmelding krijg je dan automatisch die pagina.

Bij zo`n onbekend rugnummner krijg je dus dat dan te zien, een lijst met namen/links. (want alleen Barend Barendse kon alleen iets met rugnummers dacht ik. ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door Teijgetje op 27-01-2014 15:14 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kan je dan niet gewoon linken naar http://tweakers.net/plan/crew/?

sinds wanneer staan modjes enzo daar ook tussen? nooit gezien

Desktop | Server | Laptop

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

De redactie kan die link niet aanpassen. Die link is gebaseerd op het auteur-id van de schrijver van het artikel. Om meerdere auteurs te vermelden maakt de redactie 'dummy' auteurs aan met (in dit geval) "Arnoud Wokke en Joost Schellevis" als naam. Uiteraard is dat een 'hack' en als zodoende vanuit technisch oogpunt verre van ideaal gezien de neveneffecten, maar ons systeem is nu eenmaal (nog) niet zo ingericht dat een artikel gekoppelt kan zijn aan meerdere auteurs.

Ik neem echter aan dat de redactie die wens wel kenbaar heeft gemaakt aan ons productteam zodat dergelijke hacks in de toekomst niet meer nodig hoeven zijn ;)

Intentionally left blank

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 22:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zit er al een tijdje in, zelfs voor Tweakers v7. Zie bijvoorbeeld Hands-on: Windows 8, uit 2011.

Persoonlijk zou ik het wel de moeite waard vinden, al is het maar dat je dan sneller kiest om het te gebruiken en Redactie Tweakers niet steeds wordt gebruikt (bijv. bij meer dan twee auteurs). Ook zijn de artikelen nu niet zichtbaar in de geschiedenis van de auteurs.
Rupie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:32:
sinds wanneer staan modjes enzo daar ook tussen? nooit gezien
Al heel lang, het wordt alleen nooit echt onder de aandacht gebracht.

[ Voor 34% gewijzigd door Bolletje op 27-01-2014 20:48 ]

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:51
Daarom lijkt me de tekst van de foutmelding wijzigen in een redacteurenlijst als tijdelijke workaround het makkelijkst.
Simpel de crewlijst copy/pasten als je niet alleen de redacteuren er op wil zetten maar door de hele site heen de fake-crew-id`s op wil vangen.

Hoef je verder niets aan de site te wijzigen want code die hem naar die pagina stuurt zit al in de site.
En er is maar één foutcodepagina/tekst voor dat probleem, moet dus een fluitje van een cent zijn.
Ik persoonlijk wissel een paginatekst in mijn site met één muisklik (of drie, FTP opstarten en inloggen meegerekend)

Hou je alleen over dat het artikel niet automatisch bij beide op hun nieuwsberichtenlijst komt.(maar dat gebeurt nu ook niet denk ik zo met fake-id`s. ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Teijgetje op 28-01-2014 22:59 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Pagina: 1