Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV + Internet van Ziggo, Interactieve HD Ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• marcel50506
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 22:15
Ik besef me dat dit misschien niet het goede topic is, maar ik weet niet waar dit dan binnen zou moeten vallen.

Hallo allemaal!

Omdat ik ga verhuizen ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuw TV + Internet abonnement. In de hele wirwar van providers, tv aanbieders, kabelaars en ga zo maar door, ben ik nu uitgekomen op het Ziggo Z2 pakket. Zie alhier

Nu heb ik een prima Philips Smart TV (de 42pfl5028H/12). Daarmee heb ik al uitzending gemist, netflix, een tv gids, en ga zo maar door. Nu kan ik bij het Ziggo Z2 pakket kiezen voor een korting op de abonnementsprijs of een gratis interactieve HD ontvanger.

Nu is mijn vraag wat die interactieve HD ontvanger voor mij toevoegt? Ik heb immers al allerlei smart-TV functies al in de TV zitten. Is het zo dat ik de interactieve HD ontvanger nodig heb om uberhaupt in HD kwaliteit te kunnen kijken, of kan dat ook zonder? En als ik die interactieve HD ontvanger koop (a 99 euro), is die dan "compatible" met andere TV aanbieders? Of gebruikt elke aanbieder weer een andere techniek?

Er zijn vast Tweakers die deze markt beter doorhebben dan ik! Alvast bedankt

Marcel50506

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:23
Met de Interactieve ontvanger kun je zoals gezegd ook interactieve TV kijken. Je kunt dan bijvoorbeeld de ziggo mogelijkheden voor uitzending gemist bekijken, dit soort functies zitten vaak echter ook al op de nieuwere tv's.

Je hebt de ontvanger nodig om je smartcard van Ziggo in te steken. Alleen door de smartcard te gebruiken kun je digitale tv (lees: niet analoog) kijken. HD is hier automatisch bij inbegrepen. Je hebt echter ook de optie om het CI+ slot van je tv te gebruiken hiervoor, i.c.m. een CAM module: Wikipedia: Conditional access module

In dat laatste geval heb je heel die HD ontvanger van Ziggo dus niet nodig. Ik durf je niet te zeggen of die ontvanger bijvoorbeeld ook geschikt is voor UPC, ik weet wel dat als je die bij Ziggo aanschaft het meteen je eigendom is. Je zou hem dus bij overstap evt. ook weer kunnen verkopen.

• marcel50506
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 22:15
Mijn huidige digitenne-antenne heb ik ook direct op de TV aangesloten, met zo'n CAM module + smartcard. Werkt prima (behalve dat digitenne an sich ruk is).

De Ziggo helpdesk vertelde mij dat als ik HD tv wilde kijken (wat bij het pakket inbegrepen zit), ik toch echt dat kastje moet hebben. Dat is dus niet waar?

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:23
marcel50506 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:45:
De Ziggo helpdesk vertelde mij dat als ik HD tv wilde kijken (wat bij het pakket inbegrepen zit), ik toch echt dat kastje moet hebben. Dat is dus niet waar?
Absoluut niet waar. Als jij een Cam module pakt met ziggo kaart werkt ook HD zonder enig probleem. Geen decoder voor nodig. Puinhoop is het toch ook daar op die helpdesk..

Overigens: als je overgaat van Digitenne naar Ziggo digitale tv zal dit een enorm beter beeld opleveren, waarvoor alvast veel plezier mee gewenst ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Brammos85 op 27-01-2014 12:45 ]

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik zit toevallig met dezelfde vraag, ga ook binnenkort verhuizen, alleen heb ik nog geen losse TV, slechts een analoge PCI-kaart voor analoge TV op de PC.

Zit in veel nieuwe TV's standaard een CI+-slot of is dit een handjevol? Anders ga ik liever voor die korting per maand dan een HD-ontvanger en koop ik een TV met CI+-slot. De vraag alleen of ik dan dingen mis die ik met de 'interactieve HD ontvanger' zou kunnen en dan niet kan zoals programma's opnemen...

Tot die tijd kan ik, als ik Ziggo afsluit, dus gewoon de coax-kabel in mijn PCI-kaart prikken en de analoge kanalen bekijken zonder decoder toch?

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:22
Opnemen kan waarschijnlijk wel, ik heb een Samsung TV met een CI+ module en een externe schijf, werkt prima.. Zoals boven aangegeven, het gedeelte wat je mist is het interactieve gedeelte.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Pimmeh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:36:
Ik zit toevallig met dezelfde vraag, ga ook binnenkort verhuizen, alleen heb ik nog geen losse TV, slechts een analoge PCI-kaart voor analoge TV op de PC.

Zit in veel nieuwe TV's standaard een CI+-slot of is dit een handjevol? Anders ga ik liever voor die korting per maand dan een HD-ontvanger en koop ik een TV met CI+-slot. De vraag alleen of ik dan dingen mis die ik met de 'interactieve HD ontvanger' zou kunnen en dan niet kan zoals programma's opnemen...
Het gros van de televisies heeft een CI+ slot. Dat zal je niet tegenhouden.
Tot die tijd kan ik, als ik Ziggo afsluit, dus gewoon de coax-kabel in mijn PCI-kaart prikken en de analoge kanalen bekijken zonder decoder toch?
Klopt. En na die tijd ook ;)

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
rscheper schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:59:
Opnemen kan waarschijnlijk wel, ik heb een Samsung TV met een CI+ module en een externe schijf, werkt prima.. Zoals boven aangegeven, het gedeelte wat je mist is het interactieve gedeelte.
Er wordt echter ook gezegd dat de interactieve delen vaak ook op nieuwe tv's zit. Zijn dit dezelfde interactieve diensten als die Ziggo aanbiedt en is je tv dan een front-end daarvan of kan ik andere vergelijkbare diensten (zoals netflix) gebruiken op de tv?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Ik zou niet de interactieve ontvanger bestellen. Zoals je zelf al zegt heb je er weinig/geen voordeel van (omdat je al uitzending gemist en netflix op je TV hebt). Op de ontvanger heb je ook uitzending gemist, en video on demand (per item betalen). Of je moet al willen opnemen. Maar waarom zou je dat willen, je kunt via uitzending gemist al een hele hoop terugkijken.

Ik zou de korting pakken (eerste 6mnd 30eu/maand ipv 48,95) of de tablet, en die dan verkopen, en daarvan een CI+ module kopen.

Heb zelf Z1, en kon ook kiezen voor een korting, of een tablet. Korting was 50 euro ofzo, de tablet bracht 110 euro op toen ik hem verkocht. 50 euro korting + 50 euro in m'n zak dus >:) (heb al een iPad)

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2014 15:42 ]

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52
Pimmeh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:33:
[...]
Er wordt echter ook gezegd dat de interactieve delen vaak ook op nieuwe tv's zit. Zijn dit dezelfde interactieve diensten als die Ziggo aanbiedt en is je tv dan een front-end daarvan of kan ik andere vergelijkbare diensten (zoals netflix) gebruiken op de tv?
Dit is inderdaad de interactieve diensten die Ziggo aanbiedt. Hiervoor worden de CI+ 1.3 modules geleverd. Je TV maakt contact met het Ziggo netwerk en kan op die manier van de interactieve diensten gebruik maken.

Daarnaast kun je ook nog de vergelijkbare diensten blijven gebruiken als Netflix, enz.
Pagina: 1