• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik wil mijn gewone pc uit de woonkamer hebben en ik ben tot de conclusie gekomen dat een gewone mediaspeler (bv een popcorn) net niet genoeg mogelijkheden heeft. En ik wil het liefst XBMC gebruiken.

Ik heb nu de volgende pc samengesteld (overigens kwam ik er net achter dat informatique geen assemblage heeft, dus ik bestel 'm sowieso ergens anders):
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/24xi4ab.png

Deze is deels gebaserd op de HTPC van de tweakers best buy guide.

De keuze voor de lian li is vanwege het design en de kwaliteit, maar vooral ook vanwege de afmetingen (moet in de tv-meubel passen en mag dus niet te hoog zijn). Een blu-ray speler heb ik al, maar een dvd-speler is toch nog wel eens handig.

Natuurlijk heb ik nog een aantal vragen:
  • De kast heeft 2 3,5" slots. Echter, de SSD is een 2,5". Levert dit problemen op, of kan je de SSD ook fatsoenlijk vastzetten?
  • Zullen de voeding en processorkoeler in deze kast passen?
  • Mijn huidige pc zit aangesloten op de tv (HDMI) en op de Marantz NR1504 receiver (digital coax). Kan ik staks met deze htpc beeld én geluid doorgeven aan de receiver? Het moederbord heeft namelijk geen digitale coax, en de optische aansluiting op de receiver is al bezet.
  • Ik las zojuist ergens iets over dat je een nieuwe bios nodig hebt voor harde schijven van meer dan 2 TB. Klopt dit? Of is dit alleen als je vanaf die HD wilt booten? Windows komt uiteraard op de SSD te staan.
  • De Silverstone Milo ML04 is voor mij ook nog een optie. Is ook wat goedkoper dan de lian li: http://i43.tinypic.com/2pquxw1.png

[ Voor 12% gewijzigd door Reemster op 27-01-2014 14:02 ]

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-01 21:43

F55

De Lian Li is een hele mooie stevige kast, ik heb deze zelf twee weken in gebruik als HTPC,
Meer dan genoeg ruimte en een SSD kan je natuurlijk altijd met een montage beugel in een 3,5 slot monteren.
Ik zelf heb de SSD met 2 tyraps vast gezet boven op de DVD speler.
Hoogte genoeg voor de Shuriken b en diepte genoeg voor de voeding.
Tip: het moederbord staat op hoge montage busjes, zodat je onder het moederbord door bekabeling kan leggen als dat nodig is.
Ik heb in mijn HTPC en in mijn gewone pc (normaal gebruik geen zware games)
Een Asrock FM2A75 pro4-m moederbord deze heeft een A75 chipset met meer mogelijkheden dan de A55.
Als ik naar je totaal prijs kijk zou ik zeker voor een moederbord met A75 of A78 chipset gaan.
En naar een moederbord waar je een van de nieuwste Karveri apu's mee kan gebruiken.
Moet je misschien nog wel een paar weekjes wachten maar dan heb je wel het nieuwste van het nieuwste.
En Ik zou als je de totaal prijs van je HTPC neemt, voor een wat snellere cpu gaan, dan kan je toch als het nodig is wat zwaardere applicaties draaien en eventueel met redelijke frames games spelen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
-RazieL- schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:07:
• Mijn huidige pc zit aangesloten op de tv (HDMI) en op de Marantz NR1504 receiver (digital coax). Kan ik staks met deze htpc beeld én geluid doorgeven aan de receiver? Het moederbord heeft namelijk geen digitale coax, en de optische aansluiting op de receiver is al bezet.
Waarom heb je de HDMI naar de tv lopen en een digitale coax naar de receiver? Het zou toch meer voor de hand liggen om de HDMI van de pc naar de receiver te laten lopen want deze doet zowel de video als audio. De receiver stuur via de HDMI-out het beeld door naar de tv en het geluid komt natuurlijk uit je speakers.

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-01 21:43

F55

Ik vermoed dat je van de huidige PC met een DVI uitgang, met een verloopstekker naar de HDMI ingang van je TV gaat?
En nu gaat het geluid met de digital coax apart naar je receiver, met je nieuwe moederbord ga ja van de HTPC met een HDMI kabel naar de receiver en vanuit de receiver met een HDMI kabel naar je TV, het geluid gaat dan ook door de HDMI kabel.
Dus je digitale coax komt te vervallen.
Trouwens als je het aandurft zou ik de HTPC zelf assembleren, eventueel met iemand uit je omgeving die ook pc's heeft gebouwd.
Met de alles onboard moederborden valt het reuze mee, en het geeft mij altijd veel voldoening als een PC netjes is geassembleerd.

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Wat betreft de HDMI-uitgang. Ik dacht dat ik daar geen geluid over kon sturen, omdat die aansluiting op m'n videokaart zit (en een videokaart zelf is alleen voor beeld bedoeld). Maar deze week kwam ik erachter dat dit een simpele instelling is, om het geluid ook via hdmi te sturen. Dus die digitale coax kabel is al weg :)

De totaalprijs is inderdaad redelijk hoog, maar ik vind 'm zo denk ik wel krachtig genoeg. Ik ga er sowieso geen games op spelen.

Ondertussen ben ik tot de volgende configuratie gekomen, ik heb hier nu gekozen voor de Silverstone Milo ML04:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/qrz11k.png

De pc zelf assembleren is op zich wel een optie, maar ik ga denk ik liever voor de veilige optie. Mocht er iets mis zijn (kapot onderdeel oid) dan ligt de actie bij de winkel om het op te lossen in plaats van dat ik zelf aan de slag moet. Ze hadden wel twijfels of de Shuriken koeler in de kast ging passen... Maar ik heb zelfs foto's gezien van andere mensen met deze combo. De kast kan een koeler aan van max 70mm hoog, en de Shuriken is 64mm hoog.

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 20:28
Dat ziet er wel goed uit, ben me ook aan het orienteren op een htpc. Doet deze ook alle HD audio sporen?
Pagina: 1