Hallo tweakers,
Ik wil mijn gewone pc uit de woonkamer hebben en ik ben tot de conclusie gekomen dat een gewone mediaspeler (bv een popcorn) net niet genoeg mogelijkheden heeft. En ik wil het liefst XBMC gebruiken.
Ik heb nu de volgende pc samengesteld (overigens kwam ik er net achter dat informatique geen assemblage heeft, dus ik bestel 'm sowieso ergens anders):

Deze is deels gebaserd op de HTPC van de tweakers best buy guide.
De keuze voor de lian li is vanwege het design en de kwaliteit, maar vooral ook vanwege de afmetingen (moet in de tv-meubel passen en mag dus niet te hoog zijn). Een blu-ray speler heb ik al, maar een dvd-speler is toch nog wel eens handig.
Natuurlijk heb ik nog een aantal vragen:
Ik wil mijn gewone pc uit de woonkamer hebben en ik ben tot de conclusie gekomen dat een gewone mediaspeler (bv een popcorn) net niet genoeg mogelijkheden heeft. En ik wil het liefst XBMC gebruiken.
Ik heb nu de volgende pc samengesteld (overigens kwam ik er net achter dat informatique geen assemblage heeft, dus ik bestel 'm sowieso ergens anders):

Deze is deels gebaserd op de HTPC van de tweakers best buy guide.
De keuze voor de lian li is vanwege het design en de kwaliteit, maar vooral ook vanwege de afmetingen (moet in de tv-meubel passen en mag dus niet te hoog zijn). Een blu-ray speler heb ik al, maar een dvd-speler is toch nog wel eens handig.
Natuurlijk heb ik nog een aantal vragen:
- De kast heeft 2 3,5" slots. Echter, de SSD is een 2,5". Levert dit problemen op, of kan je de SSD ook fatsoenlijk vastzetten?
- Zullen de voeding en processorkoeler in deze kast passen?
- Mijn huidige pc zit aangesloten op de tv (HDMI) en op de Marantz NR1504 receiver (digital coax). Kan ik staks met deze htpc beeld én geluid doorgeven aan de receiver? Het moederbord heeft namelijk geen digitale coax, en de optische aansluiting op de receiver is al bezet.
- Ik las zojuist ergens iets over dat je een nieuwe bios nodig hebt voor harde schijven van meer dan 2 TB. Klopt dit? Of is dit alleen als je vanaf die HD wilt booten? Windows komt uiteraard op de SSD te staan.
- De Silverstone Milo ML04 is voor mij ook nog een optie. Is ook wat goedkoper dan de lian li: http://i43.tinypic.com/2pquxw1.png
[ Voor 12% gewijzigd door Reemster op 27-01-2014 14:02 ]