Goedemorgen,
Aangezien mijn vriendin en ik steeds meer films en series kijken, leek het mij verstandig om een htpc te gaan bouwen. Mijn game-pc verbruikt hier net even te veel stroom voor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn htpc moet XBMC lekker soepel kunnen draaien en windows 7 moet hij ook gewoon voor het standaard internet/bittorent gebruik kunnen draaien.
Als hij fifa14 trekt, dan zou dit leuk zijn. Dit is echter geen must.
Wat mag het systeem gaan kosten?
200-300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een atx voeding van 500 watt waarvan ik het merk niet uit mijn hoofd weet. (deze is niet van hoogstaande kwaliteit.)
Ook heb ik al mijn films en series op een externe hdd staan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een htpc behuizing, processor, moederbord, werkgeheugen, SSD of HDD en misschien een andere voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
de Cooler Master Elite 130 voldoet aan mijn eisen dus deze case zou ik graag willen gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- redelijk zuinig
- redelijk stil(beetje hoorbaar is geen probleem)
- degelijk(dat hij de komende 5 jaar mee kan)
Ik hoop dat jullie wat suggesties voor mij hebben.
Alvast bedankt,
Joris
Aangezien mijn vriendin en ik steeds meer films en series kijken, leek het mij verstandig om een htpc te gaan bouwen. Mijn game-pc verbruikt hier net even te veel stroom voor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn htpc moet XBMC lekker soepel kunnen draaien en windows 7 moet hij ook gewoon voor het standaard internet/bittorent gebruik kunnen draaien.
Als hij fifa14 trekt, dan zou dit leuk zijn. Dit is echter geen must.
Wat mag het systeem gaan kosten?
200-300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een atx voeding van 500 watt waarvan ik het merk niet uit mijn hoofd weet. (deze is niet van hoogstaande kwaliteit.)
Ook heb ik al mijn films en series op een externe hdd staan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een htpc behuizing, processor, moederbord, werkgeheugen, SSD of HDD en misschien een andere voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
de Cooler Master Elite 130 voldoet aan mijn eisen dus deze case zou ik graag willen gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- redelijk zuinig
- redelijk stil(beetje hoorbaar is geen probleem)
- degelijk(dat hij de komende 5 jaar mee kan)
Ik hoop dat jullie wat suggesties voor mij hebben.
Alvast bedankt,
Joris
[ Voor 7% gewijzigd door jovael op 27-01-2014 11:54 ]