Bluetooth ipv hdmi kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325124

Topicstarter
Ik heb thuis een surroundset set staan met Bluetooth fictie, deze gebruik ik eigenlijk alleen om vanaf mijn ipad of telefoon via Bluetooth muziek af te spelen.

Nu wil ik in dezelfde ruimte ook een tv plaatsen, alleen is het lastig( dan moet de hdmi kabel over het plafond) om de tv en surroundset via hdmi kabel te verbinden.

Nu is mijn vraag of ik de tv en surroundset ook via Bluetooth met elkaar kan verbinden? Dus geluid van tv via Bluetooth afspelen met de surroundset en dvd's die ik afspeel met surroundset via Bluetooth naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:55

DjVe

Hatsaflats!

Naast het feit, dat dit naar mijn weten niet mogelijk is, zullen beeld en geluid dan sowieso niet gelijk aan elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij kun je met bluetooth 4.0 een theoretische maximumsnelheid halen van 24 Mbit/s. Overdracht van video in real-time kun je dus wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456792

Zoals eerder gesteld, dit gaat niet lukken. Daarvoor is de beschikbare bandbreedte van Bluetooth simpelweg te klein. Er zijn wel draadloze HDMI oplossingen, alhoewel ik geen ervaring heb met de werking daarvan. Sowieso is een kabel altijd te verkiezen boven een draadloze oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325124

Topicstarter
Oke bedankt voor de reacties. En als ik alleen de audio uitgang van de tv via Bluetooth naar mijn surroundset wil streamen? Gaat dat wel werken? Zo ja, wat ben ik daar voor nodig?