Toon posts:

IBM P75

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar!

Ik heb hier een IBM PS/2 met een Pentium 75 MHz proc. en 64 MB ram. Ik wil hier een servertje mee gaan draaien onder linux.

Mijn vraag: kan je de processor door middel van dipswitches op het moederbord (die zijn er) zonder problemen op 100 MHz laten draaien?

Dank u :)

Verwijderd

TjooW =) Of het zonder problemen kan weet ik niet. Misschien als je hem goed genoeg koelt, en het voltage van de processor iets verhoogt ?

Ik weet eigenlijk ook niet of je het voltage wel kan verhogen ?

In ieder geval denk ik dat je het gewoon zal moeten proberen. Gewoon een mooie heatsink + fan op je processor duwen, en dan kijken of je het voltage + het aantal MHz omhoog kan schroeven =)

suc6 =)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op vrijdag 08 juni 2001 10:58 schreef robgee het volgende:
Hallo daar!

...

Mijn vraag: kan je de processor door middel van dipswitches op het moederbord (die zijn er) zonder problemen op 100 MHz laten draaien?
Heel simpel: Ja ! In de kap van je PC staat hoe je de dipswitches moet zetten... Draait perfect !

By each crime and every kindness, we birth our future

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

ik heb hier een IBM 330-P75 desktopje staan die na de verhuizing een servertje wordt. die wil prima op 100 MHz draaien.

let wel even op: bij mij zat er geen fan op de heatsink en de heatsink hing ook nog eens zo'n beetje los op de processor, die werden toen toch nog niet zo heet ;) het loont dus denk ik wel de moeite om even te kijken of de koeling van de processor in orde is.

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Verwijderd

Topicstarter
beter! ik heb precies zo'n 330 desktop!
( met een 800mb hdd :( )

gaat gelijk dat kreng op 100MHz zetten >:)

en bedankt he!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

ik heb zelfs een p75 @ 120 gehad met alleen een heatsink op de processor *D
Pagina: 1