Ziggo Cisco + WDR3700 - 3 uitdagingen in de nieuwbouw

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tweakers,

Ik heb de volgende opstelling:

Cisco EPC3925 (meterkast begane grond)
- WiFi 5GHz / 40MHz met SSID naam "Alfa" en wachtwoord "Beta"
- Verbonden met TP-Link switch

TP-Link TL-SG1005D (meterkast begane grond)
- Hierin zit power en drie networkkabels
1. Naar modem
2. Naar pc
3. Naar router 1e verdieping

Netgear WNDR3700 (huiskamer eerste verdieping)
- In LAN1 (niet WAN) zit kabel 3
- DHCP staat uit
- WiFi 5GHz / 40MHz met SSID naam "Alfa" en wachtwoord "Beta"
- In LAN2 zit een ACRyan

Echter ... vragen en uitdagingen:
1. Iedere internet pagina die ik op mijn PC open heeft een soort delay sinds ik Windows 8 geïnstalleerd heb. Alsof een resolve heel langzaam gaat ... en vervolgens doet hij het prima. Maar klik ik dan op een URL die van die pagina afgaat gebeurt dat weer - bloedirritant. Heb standard DNS, Google DNS en UltraDNS 2 geprobeerd en allemaal hetzelfde probleem. Op mijn telefoon heb ik hier geen last van op de Netgear WiFi, wel op de Cisco WiFi.

2. Wat moet ik instellen zodat de WiFi verbinding intact blijf als ik switch van Cisco naar Netgear of andersom? Nu sprint hij steeds over en valt een download of stream uit - hoewel ze toch dezelfde settings hebben.

3. Ik kan de Netgear niet meer benaderen op deze manier, klopt dat? In de Cisco ARP/Connected devices komt deze niet voor en hij zit ook niet in de IP range. Als ik met mijn telefoon met de Netgear verbonden ben heb ik gewoon de 192.168.178.1 als gateway (interne IP van de Cisco). Is er een manier om toch op de Netgear te komen? Mijn PC heeft .30 als IP en mijn telefoon .34 - heb alles tussen de .1 en .40 geprobeerd zonder geluk :/ .

Het is gewoon echt niet soepel nu, surfen voelt traag aan en die wegvallende verbinding is bloedirritant. Ook wil ik gebruik maken in mijn gehele network van de USB storage aan de Netgear ReadySHARE - maar dit lukt me in zijn geheel niet. Kan iemand me a.u.b. op weg helpen?

De meeste mensen deugen!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Cassius schreef op maandag 27 januari 2014 @ 01:01:
3. Ik kan de Netgear niet meer benaderen op deze manier, klopt dat? In de Cisco ARP/Connected devices komt deze niet voor en hij zit ook niet in de IP range. Als ik met mijn telefoon met de Netgear verbonden ben heb ik gewoon de 192.168.178.1 als gateway (interne IP van de Cisco). Is er een manier om toch op de Netgear te komen? Mijn PC heeft .30 als IP en mijn telefoon .34 - heb alles tussen de .1 en .40 geprobeerd zonder geluk :/ .
Heb je de Netgear handmatig een vast ip gegeven in dezelfde range?
Of kun je in de DHCP log van de Cisco zien welk ip uitgedeeld is?
In beiden gevallen: Dat ip moet je hebben ;) Maar makkelijkst om zelf een fixed ip in te stellen, buiten de DHCP range natuurlijk.

• Cassius
  • Niet online
Ik heb de Netgear geen vast IP gegeven nee; wanneer zit ik "buiten" de DHCP range?

Ik kan volgens mij wel bij de Netgear config als ik een bedraad apparaat aansluit of als ik de modem kabel tijdelijk in de WAN poort stop. Dat zal ik eens proberen. Mocht je tips hebben voor punt 1 en 2 hoor ik die graag!

De meeste mensen deugen!

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:35

--HYPER--392

Powered by Fiat

waarom zit die TP-Link er nog tussen? je kan ook alles direct aan het Cisco modem hangen , mits je deze niet in bridge modus heb draaien (ga ik eigenlijk vanuit omdat je anders je tplink en je netgear moet omdraaien).

Voor het juist overpakken van je wifi zonder packetloss kan je ze het beste handmatig op een fixed channel zetten die geen overlop hebbenbv 36 en 44

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Cassius schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:40:
Ik heb de Netgear geen vast IP gegeven nee; wanneer zit ik "buiten" de DHCP range?

Ik kan volgens mij wel bij de Netgear config als ik een bedraad apparaat aansluit of als ik de modem kabel tijdelijk in de WAN poort stop. Dat zal ik eens proberen. Mocht je tips hebben voor punt 1 en 2 hoor ik die graag!
Als je Cisco op 192.168.0.1 zit, zet je de Netgear op 192.168.0.2 bijv.
Dan wel zorgen dat de DHCP boven 2 begint, maar dat is meestal default.
Dus je DCHP moet bijv. uitdelen van 100 t/m 200.

Even de Netgear loskoppelen en dan bedraad rechtstreeks aan je PC hangen is het makkelijkst.

• Cassius
  • Niet online
@--HYPER--392 , bedankt - die WiFi kanalen zal ik vastzetten.
@rooot , bedankt - nu snap ik het. Standaard is het Ziggo modem 192.168.178.1 en de DHCP begint vanaf 192.168.178.10. Dus alles tussen de .2 en .9 is een optie en zo zal ik het instellen.

a. Waarom zit de switch er tussen?
Het modem heeft maar 1 ethernet poort. Het modem moet beneden staan in verband met de aansluiting. Er moet echt een draadloos AP op de 1e verdieping staan (drive-in nieuwbouw woning) omdat we daar anders geen bereik hebben - vandaar de WDR3700. Ik heb 1 leiding die daar uitkomt waar maar 1 netwerkkabel doorheen kan naast een COAX kabel.
b. De Netgear bedraad aan de PC beneden hangen lijkt niet te kunnen helaas - er kan geen tweede kabel naar de 1e verdieping getrokken worden zonder boren/freeswerk.

Daarom staat de switch beneden bij de PC en de modem en de Netgear router boven bij de Acryan en de TV. Die limitering is die ene kabel - heb ik nog andere opties :'( ?

De meeste mensen deugen!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Die Cisco modem+router heeft als het goed is vier LAN-poorten... De switch kan dus weg.
Sluit de pc en de Netgear aan op de Cisco. Dit kost maar 2 van de 4 poorten.
De Cisco laat je DHCP doen van 192.168.178.10 tot oneindig. De Cisco zelf is dan 192.168.178.1 en de Netgear zet je op .2
Op deze manier kan je beide devices via je browser benaderen om settings te wijzigen.

Sluit de ACRyan aan op je Netgear. Geef deze het fixed IP .3, gewoon voor de zekerheid dat het gaat werken.

Beide WiFi routers geef je hetzelfde SSID en wachtwoord, zoals je nu ook al hebt. Gebruik voor de Cisco kanaal 1 en voor de Netgear kanaal 6.

Op deze manier moet alles werken.

• Cassius
  • Niet online
... |:( ...

Waarom ... haal ik die sticker niet weg waarop staat "alleen verwijderen als u internet en telefonie hebt besteld". Tja ik heb geen telefonie besteld dus nam aan dat er een poort voor voip onder zou zitten (a la ExperiaBox). Ow assumptions.

Dus de switch is er nu tussenuit, DNS resolve is opgelost door IE/Netwerkkaart settings te legen en de DNS direct in de modem te zetten. Nu handmatig die IP's instellen en dan zou het goed moeten zijn ... dank!

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1