Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HP Dm1 Freeze bij boot

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ha,

Heb probleempje met mijn HP Netbook.
Weekje niet gebruikt, en toen ik 'm pas weer eens nodig had en op wilde starten, kreeg ik zoals normaal eerst kort een zwart scherm met de tekt 'Press ESC for startup', waarna normaal het Dual Boot keuzemenu zou moeten volgen. Dit gebeurt echter niet, ik krijg nu alleen maar een zwart scherm te zien. Helemaal geen informatie. Alles draait zoals zou moeten, maar geen beeld, behalve dat zwarte scherm (backlight brandt wel). Het scherm / videochip is niet kapot, want ik zie de tekst 'Press ESC for startup' dus wel.. Ik heb alleen geen idee hoe ik Windows kan komen :(

Binnen het start-up menu kan ik bovendien alle opties netjes kiezen. F2 voor Diagnostics leidt naar de standaard set met HP 'Advanced System Diagnostics'. Alle testen die ik hierin kan doen leiden tot een 'pass'.

De Recovery-optie, F11 in het startup menu, leidt naar de Windows 7 / HP recovery. Ik kan hier kiezen voor een clean install of de Windows rollback naar een herstelpunt. Helaas heb ik geen herstelpunten, dus dat feest gaat ook niet door :+

Ook kan ik in de standaard (Insyde) BIOS komen via het startup menu, hier is echter niets afwijkends in te ontdekken.

Als laatste werkt ook het Web OS van HP (Quickweb) ook niet zoals normaal zou moeten, het blijft hangen bij het HP Quickweb logo.

Ik weet eigenlijk niet wat ik verder nog zou kunnen ondernemen, jullie een idee?

Specs:
HP Dm1 4000SD
AMD E450 + HD6320
4 GB RAM
500 GB HDD
Win 7 Premium x86 (OEM) + Win 8 Pro x64 (Download) (DualBoot)

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
OPGELOST

In BIOS stond Virtualisation (VT-x) uitgeschakeld. Dit zorgt ervoor dat je meerdere virtual machines (OS) naast elkaar kunt draaien. Dit enablen zorgde ervoor dat ik weer gewoon kon dualbooten :D

Mag dicht.