Zonder enige vermelding van budget of andere eisen simpelweg geen enkele. Ik verhuis dit topic naar
Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dat er voor dit soort topics is, maar ik moet zeggen dat ik zelfs voor een topic voor daar de inzet vrij karig vind. Noem eens eisen als aantal HDMI-inputs of denk aan dingen als Spotify, netwerk, et cetera.
Sonos met dan de Playbar als basis? Het apparaat wat geen DTS kent, lijkt me geen handige stap als filmliefhebber. Voor 500/1500 euro haal je veel meer in huis met een receiver en losse speakers.
Dus dan noem je een Onkyo 600-serie ook al High-End aangezien dat stroomverbruik boven de 500 Watt ligt. Alles waar maar iets van Klasse D in zit is geen High-End aangezien dat net boven de 300 Watt uitkomt. En als High-End dan als voorbeeld met Harman Kardon aan komen zetten vind ik ook wat apart. Ik zal niet zeggen dat de standaard merken (in deze klasse) als Denon, Yamaha, Pioneer, Marantz, et cetera High-End zijn maar die zet ik allemaal wel boven Harman Kardon.
Powrskin schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:45:
[...]
en ik heb al aardig wat setjes versleten, goeie versterker is qua surround balans ook niet verkeerd. meeste mensen zeggen dat boxen het belangrijkst zijn en daar ben ik het niet mee eens. heb zelf in de woonkamer een paar melkpak boxjes en 3 surround + subwoofer staan en het verschil tussen 300w max en 700w max vesterkers is echt enorm in films/serie's etc in plaatsing/beleving van geluid.
Het klopt dat goede aansturing van de set belangrijk is, maar dan nog zijn je criteria erg zwart/wit. Er is veel meer te behalen in dingen als akoestiek en plaatsing van speakers dan een versterker van 300 Watt of 700 Watt. Sowieso zet ik speakers qua apparatuur nog altijd bovenaan waar je het meeste winst kan behalen. Een set met melkpakjes is leuk voor film, maar voor wat muziek ben je weg. En dan maakt het niet uit of het een melkpakje is van een low-budget LG of van een duurder merk, de minpunten komen door het formaat van de speaker en dat houd je. Kant en klare setjes van KEF of Monitor Audio zijn zeker goed, maar dan wel voor dat formaat speakers.
Maar goed, als het hoofddoel films/series/games is dan maakt zo'n setje dus niet uit.
[
Voor 9% gewijzigd door
FeaR op 26-01-2014 23:59
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.