Ik ben sinds anderhalve week eigenaar van een Dell Inspiron 15R, zoals hier afgelopen december aangeraden als basislaptop. Op zich bevalt hij prima, Windows 8 geupdate naar 8.1, maar vanaf het allereerste begin loopt Chrome niet lekker. Nou heb ik ergens gelezen dat die combinatie niet heel erg goed is, maar dat is vrij eenvoudig te verhelpen door het gebruik van een andere browser. Het probleem zit em echter in de WIFI. Zo nu en dan verbreekt hij het contact met het draadloze netwerk en voordat ik de probleemoplosser hebt doorlopen maakt hij weer contact. Heel vervelend als je veel online series etc. kijkt. Iemand tips?
Windows Key + X en dan Power Options/energiebeheer, bij de optie die je gebruikt kies je Change plan of aanpassen, vervolgens kies je voor advanced/geadvanceerd en zoek je naar de wifi adapter en ipv adaptive power management kies je voor maximum performance.
Stond al op maximum performance 
Bij het problemen oplossen zegt ie:
'er is geen communicatie mogelijk tussen windows en het apparaat of de bron (primaire dns server)'
Bij het problemen oplossen zegt ie:
'er is geen communicatie mogelijk tussen windows en het apparaat of de bron (primaire dns server)'
[ Voor 66% gewijzigd door markievee op 26-01-2014 22:10 ]
dus hier ben je al geweest als het goed is

maar hier ven je volgens mij niet geweest
En ga opzoek naar vermogen gerelateerde opties

maar hier ven je volgens mij niet geweest
En ga opzoek naar vermogen gerelateerde opties
Op een of andere manier stond 'De computer mag de Intel Centrino Wireless N uitschakelen om energie te besparen' aan. Heb het uitgezet en ga kijken hoe het verder werkt. Bedankt in ieder geval tot zo ver.
Er zijn natuurlijk veel redenen... kan je je WiFi instellingen op de router hier vermelden?
Veel WiFi netwerken in de buurt?
Heb je dit probleem overal waar je de laptop gebruikt?
Welke router gebruik je?
Veel WiFi netwerken in de buurt?
Heb je dit probleem overal waar je de laptop gebruikt?
Welke router gebruik je?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Welke wifi instellingen moet ik vermelden? Hoe kom ik daar?
Er zijn redelijk wat wifi netwerken in de buurt, de laptop wordt alleen in de woonkamer gebruikt waar het probleem zich dus voor doet. Het gekke is, op onze andere laptop (pb; win 7) doet het probleem zich niet voor. Ook op onze telefoons (lg l5 en lg l9) doet het probleem zich niet voor.
Ik gebruik de standaard ziggo router, merk weet ik zo niet, zal ik vanavond wel even vermeldne indien van toepassing.
Er zijn redelijk wat wifi netwerken in de buurt, de laptop wordt alleen in de woonkamer gebruikt waar het probleem zich dus voor doet. Het gekke is, op onze andere laptop (pb; win 7) doet het probleem zich niet voor. Ook op onze telefoons (lg l5 en lg l9) doet het probleem zich niet voor.
Ik gebruik de standaard ziggo router, merk weet ik zo niet, zal ik vanavond wel even vermeldne indien van toepassing.
Heb je de meest recente versie van de intel drivers geinstalleerd???
Intel Support page
*Om na te gaan welke adapter je hebt druk je op "Windows Key + X" en kies je voor aparaat beheer en vervolgens voor netwerk adapters en als het goed staat hier exact welke wifi adapter het is*
probeer ook eens de Intel software, soms werkt dit beter.
Intel Support page
*Om na te gaan welke adapter je hebt druk je op "Windows Key + X" en kies je voor aparaat beheer en vervolgens voor netwerk adapters en als het goed staat hier exact welke wifi adapter het is*
probeer ook eens de Intel software, soms werkt dit beter.
Welke type Intel Centrino wireless kaart heb je er in zitten?
De 6235 heeft wat stabiliteits problemen. Zelf heb ik die ook, het access point wijzigen van N naar G geeft mij 100% stabiliteit. Maar misschien lost het updaten van de drivers het probleem ook op: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect.
nieuws: 'Intel wist forumaccounts van klagers over instabiele Centrino wifi-adapters'
De 6235 heeft wat stabiliteits problemen. Zelf heb ik die ook, het access point wijzigen van N naar G geeft mij 100% stabiliteit. Maar misschien lost het updaten van de drivers het probleem ook op: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect.
nieuws: 'Intel wist forumaccounts van klagers over instabiele Centrino wifi-adapters'
Pagina: 1