Nieuwe ADSL Modem

Pagina: 1
Acties:

• Jonny55
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-01-2021
Hoi mede tweakers,

Ik ben opzoek naar goed adsl modem liefst alles in 1 maar mag ook enkel adsl doen.
Momenteel heb ik en telfort lijn oude zyxel de geest geven en had en nieuwe experia box gehad.

best wel aardig ding voor en huis keuken netwerkje maar met meerdere pc en andere apparaten.
Is het gewoon niks stabiliteit laat gewoon te wensen over.
En gebruik ik nog geen eens de wifi functie.

Nu zat beetje te kijken en zacht de ASUS DSL-N55U voor bij komen en voor iets meer dan 100 euro.
Op papier lijk het hele mooie modem met lekker snelle processor iemand ervaring mee?

Mijn eisen zijn trouwens:

- Stabiel zowel als switch als routing gedeelde
- Moet wel lekker wat verbinden aan kunnen zoals torrents etc
- Snelle cpu is wel en pre zoals de asus die heeft
- Gigabit poorten
- ADSL modem hebben
- WIFI is geen pre heb nog twee andere wifi routers staan
- Voip gebruik ik niet

Wie kan me beetje adviseren in goed modem?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat jij beschrijft is een ADSL modem met gigabit poorten, die niet crashed, ook niet op torrents.
Waar dient die 'snelle cpu' dan voor?

• Jonny55
En trage cpu zal eerder crashen dan snelle cpu uit mijn ervaring.

maar weet niet of en snelle cpu belangrijk is in modem?

zoek gewoon iets wat gewoon 24/7 up is

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Die dingen krijg je standaard van je provider en als ie stuk is, krijg je toch een nieuwe? :?

De Fritzboxen kan ik persoonlijk erg aanraden. Stabiel, goede ondersteuning en functies, all-in-one inclusief modem en Gbit LAN.

• Jonny55
Jolke schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:49:
Die dingen krijg je standaard van je provider en als ie stuk is, krijg je toch een nieuwe? :?

De Fritzboxen kan ik persoonlijk erg aanraden. Stabiel, goede ondersteuning en functies, all-in-one inclusief modem en Gbit LAN.
klopt kpn telfort lerveren van die prut modems waar stabiliteit te wensen over laat.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Jonny55 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:26:
klopt kpn telfort lerveren van die prut modems waar stabiliteit te wensen over laat.
De Zyxel P2812-HNUF1 die Telfort ook levert is naar mijn mening best aardig voor een bruikleenmodem. Had je die toevallig al? Wat was er mis mee (behalve dat 'ie stuk was)?

Het ding is vrij configurabel en heeft max. vier gigabitpoorten. Torrents zijn ook geen probleem, mits je het aantal connecties tot een redelijk maximum beperkt.

• Jonny55
Thralas schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:30:
[...]

De Zyxel P2812-HNUF1 die Telfort ook levert is naar mijn mening best aardig voor een bruikleenmodem. Had je die toevallig al? Wat was er mis mee (behalve dat 'ie stuk was)?

Het ding is vrij configurabel en heeft max. vier gigabitpoorten. Torrents zijn ook geen probleem, mits je het aantal connecties tot een redelijk maximum beperkt.
Ik had en ouder zyxel model maar die lervert telfort niet meer.
maar ik had trouwens nog zyxel leggen en die werkt best prima alleen routing vind niet echt geweldig.

Nu wilde ik hem als bridge zetten en alles laten overnemen door wrt54g maar kom ik niet echt uit.

in zyxel heb dit aangepast

- dhcp uit
- firewall uit
- bridge mode aan

wrt54g

- op andere lan subnet dan modem
- dhcp aan
- lan kabel naar wan poort
- nu krijg wan adres van me modem maar dit is gewoon lan adres.

als ik modem bridge uit zet dan werk het maar dan heb je dubbel nat dat wil juist niet.

ik zou graag dat zyxel enkel adsl doet en wrt54 gewoon alles.
die wrt54g word om ten duur wel vervangen.

anders ga voor adsl moden zoals de asus zit je ook niet prutsen en ben nu al 2 dagen er kwijt puur om dit werkend te krijgen en als je daarnaast ook nog server wie gewoon up moet zijn.

verzonnen vanaf me mobiel

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Jonny55 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:44:
[...]

Ik had en ouder zyxel model maar die lervert telfort niet meer.
maar ik had trouwens nog zyxel leggen en die werkt best prima alleen routing vind niet echt geweldig.

[...]
En wat heeft Telfort ter vervanging aangeboden?

• Jonny55
Jolke schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:38:
[...]

En wat heeft Telfort ter vervanging aangeboden?
Wat denk je? de Arcadyan VGV7519 of wel ( experia box v8 ) op papier leuke modem maar echt te veel software bugs je moet zelf ervaren hebben internet staat er vol mee.
Pagina: 1