Toon posts:

Intel 7260 netwerkkaart op Kali Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb vrijdagavond Kali Linux op mijn Windows laptop geinstalleerd d.m.v. VMware Workstation. In eerste instantie ging alles prima; updaten, installaties etc. Nu viel mij op dat Kali Linux mijn netwerkkaart niet pakt (updates en installaties gingen via 'Netwerk door Windows' omdat hij op Windows wel verbinding heeft). Nu was dit tot een bepaald moment nog geen probleem, omdat ik door VMware het netwerk dat ik op Windows had 'door kon geven' aan Kali Linux, maar nu ik met mijn netwerkkaart vanuit Kali Linux naar netwerken moet scannen (en niet vanuit Windows) moet ik mijn netwerkkaart toch aan de draai weten te krijgen.

Ik heb de afgelopen twee dagen flink gegoogled, maar nog geen werkende oplossing kunnen vinden..

Dit heb ik gedaan m.b.t. werking van de netwerkkaart:

Kernels geupdate en naar 3.13 geïnstalleerd
Bron: Meerdere topics

IWLWIFI 7260 ucode 22.15.8.0 firmware toegevoegd aan lib>firmware
Bron: http://wireless.kernel.org/en/users/Drivers/iwlwifi

Dit aangepast in configure.txt:
#
# Debugging Options
#
CONFIG_IWLWIFI_DEBUG=y
CONFIG_IWLWIFI_DEBUGFS=y
CONFIG_IWLWIFI_DEBUG_EXPERIMENTAL_UCODE=y
CONFIG_IWLWIFI_DEVICE_TRACING=y
CONFIG_IWLWIFI_P2P=y
CONFIG_IWLEGACY=m
CONFIG_IWL4965=m
CONFIG_IWL3945=m

Bron: http://www.linux.org/thre...firmware-not-loaded.4280/

Dit heeft helaas nog niet mogen baten en zou hulp enorm waarderen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 00:41
Als ik het goed begrijp draai je Linux in een VM en wil je je netwerkkaart aan die VM geven?

In dat geval ga je pci passthrough moeten gebruiken, het kan zijn dat je laptop dit niet ondersteunt.
Het makkelijkst lijkt me om Kali Linux op een USB stick te installeren en daarvan te booten ipv Linux in een VM te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Voor je linux maakt het geen verschil of je nou 'netwerk via windows' gebruikt of niet...
Je draait in een VM, en in alle netwerkscenario's (behalve passthrough, maar dan kun je je netwerk niet meer in windows gebruiken) heb je dezelfde driver nodig.

Je VM hangt via een ge-emuleerde netwerkkaart aan een virtuele netwerkswitch, en die vSwitch hangt op een bepaalde manier aan je externe netwerk. Kan of via de IP settings van Windows lopen (NAT) of hij wordt gedeeld met Windows. In het eerste geval is er een aparte IP range in gebruik tussen de VM en Windows, en in het andere geval hangt de VM 'naast' Windows aan dezelfde NIC.

Welke driver je moet hebben is afhankelijk van de settings van je VM. Meestal gebruik je of Intel E1000, of VMXNET2 of 3.
Ga in ieder geval niet op zoek naar die Intel 7260 driver voor Linux, dat is een dood spoor...

Ik ken die NIC verder niet, maar als dat wireless is kun je denk ik het beste via Windows gaat NAT-ten... Omdat het binnen Linux gezien wordt als een bedraadde netwerkkaart (hangende aan die vSwitch) zal Linux nooit kunnen gaan scannen op draadloze netwerken ofzo...

edit:
Hmm zie net dat dat wel zou moeten kunnen afhankelijk van je VMWare versie.. http://kb.vmware.com/self...=displayKC&externalId=760

Lijkt me wel dat je dan de VMWare tools moet installeren... Geen idee of dat werkt onder 'Kali Linux' (Noooooit van gehoord :P)

[ Voor 12% gewijzigd door SambalBij op 27-01-2014 00:05 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beiden ontzettend bedankt voor de reacties!

VMware (in mijn geval VMware Workstation 10, excuses voor het eerder vergeten te melden van welke versie) gebruikt inderdaad een virtuele bekabelde verbinding (gedupliceerd vanuit Windows) en heeft hierdoor de mogelijkheid om alle internet-functionaliteiten uit te kunnen voeren, maar geeft je niet de optie om te scannen naar netwerken, ondanks dat het netwerk in Windows dat gedupliceerd wordt draadloos tot stand wordt gebracht. Ik heb op meerdere fora een aantal topics gezien met het probleem en er zijn mensen die vanuit een OS dat gebruikt wordt d.m.v. VMware met een draadloze netwerkkaart werken, op de door mij benodigde manier.

De makkelijkste manier is, logischerwijs, Kali Linux los installeren (USB, dual boot, etc.), echter beperkt dit mij ook omdat het grote voordeel van VMware is dat je de twee besturingssystemen tegelijk kunt draaien. Ik vind het fijn om op internet (via Windows) te zoeken naar mogelijkheden en om het uur ook even het nieuws doorlezen, YouTube en dumpert bekijken, spelletje spelen, enzovoort. Dit doe ik allemaal in Windows omdat dit het fijnste werkt. Ik gebruik Kali Linux alleen voor de dingen die in Windows niet kunnen, niet om mee te internetten enzo, want daar is het in mijn ogen ook niet voor gemaakt. Dat is niet erg, maar zit zou wel betekenen dat ik steeds moet rebooten om van OS te wisselen, dat is de reden dat ik toch nog een mogelijkheid wil vinden om via VMware draadloos naar netwerken te kunnen zoeken.

VMware zelf zegt:

When you install Workstation on a Windows or Linux host system, a bridged network (VMnet0) is set up for you. Bridged networking connects a virtual machine to a network by using the network adapter on the host system. If the host system is on a network, bridged networking is often the easiest way to give the virtual machine access to that network.
With bridged networking, the virtual network adapter in the virtual machine connects to a physical network adapter in the host system. The host network adapter enables the virtual machine to connect to the LAN that the host system uses. Bridged networking works with both wired and wireless host network adapters.
Bridged networking configures the virtual machine as a unique identity on the network, separate from and unrelated to the host system. The virtual machine is a full participant in the network. It has access to other machines on the network, and other machines on the network can contact it as if it were a physical computer on the network.

Afbeeldingslocatie: http://1.1.1.3/bmi/pubs.vmware.com/workstation-10/topic/com.vmware.ws.using.doc/GUID-8AB8E6E2-E16F-4E60-8421-669C96E6BF38-high.png

Bron: http://pubs.vmware.com/wo...CA-84C4-D9F7D258A60A.html

Onderstreept gedeelte laat zien dat VMware zegt dat ze de LAN-verbinding van de fysieke netwerkkaart van de host, mijn Windows-laptop, gebruiken voor hun virtuele netwerkkaart. Logisch. Het probleem is wel dat ze, zoals aangegeven, het LAN signaal overnemen. Ze geven later aan dat dit niet uit maakt of de host draadloos of bekabeld werkt. Zoals ik al zei nemen ze het internetten op zich niet af, wel het gebruik van draadloze utilities van de netwerkkaart.

Ik zal met behulp van o.a. de eerdere reacties in dit topic, waarvoor nogmaals mijn dank, verder zoeken naar een oplossing.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Een korte uitleg hier,

Je ziet de functionaliteit die VMWare geeft verkeerd in.
De "bridged" mode die VMWare aanbied zorgt er niet voor dat je naar "wireless netwerken kan zoeken".
Ik denk dat je dit voor niet zo propere redenen gebruikt maar dat is niet aan mij om op je vingers te tikken.

Njagoed, de bridged mode waar je het over had betekent gewoon dat je de *connectie* die je hebt onder je host os gaat replicaten naar je guest. Dit wil zeggen dat VMWare min of meer als sofwarematige hub of switch gaat reageren en dat je in je VM eigenlijk in hetzelfde subnet e.d. zit als je host OS.

Als je echter zoals jij zegt naar wifi netwerken wil gaan "zoeken", moet je aan passthrough doen. Dit is het makkelijkste te verwezenlijken met een USB wifi adapter, maar dan moet je best gaan zoeken naar een chipset die supported is.

Maar even ter informatie, veel mensen beschermen hun wifi netwerk met een reden, ga niet zonder toelating andere mensen hun wifi netwerk's encryption breken.
Als ik je intentie mis heb is het goed, zoveel te beter, maar het lijkt vrij hard die richting uit te gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je niet je wifi kaart naar je VM wilt of kunt sturen, koop je een USB wifi adapter en smijt je die via USB passthrough naar de Guest. Wil je niets aanschaffen, dan zit er niets anders op dan dual-boot maken. Dat zijn je opties.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst @GuntherDW
Ik snap je reactie heel goed en begrijp dat dit er inderdaad naar riekt, maar geloof me als ik zeg dat dit bij mij niet het geval is. WiFi hacken was vroeger toen ik iets jonger was leuk, maar daar heb ik nu niets aan en is ook totaal niet mijn intentie. Nogmaals, ik snap je reactie.

Ik begreep in eerste instantie inderdaad dat je alleen via dual boot of losse USB Wireless adapter dit uit kunt voeren, maar er zijn mensen die het voor elkaar krijgen via VMware met hun interne netwerkkaart, vandaar mijn topic.

Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ze het voor elkaar hebben gekregen, maken ze gebruik van een USB apparaat, of gooien ze de kaart via VT-d/IOMMU door PCI-passthrough naar de VM. Een andere optie is er niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1