Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Hoi mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een iPhone, en ik had een vraagje.

Nu heb ik altijd Android telefoons gehad (kom van een HTC One). Ik druk op de iPhone overal naast. Die grote iconen op het home screen zijn geen probleem maar die kleine pijltjes in de titelbalk (Zoals Verder, Gereed, Terug enzovoorts) en de zoekbalk wel. Ik moet er echt vijf keer op proberen te drukken voordat het pas wat doet, tot die tijd heb ik overal onder, boven of naast gedrukt. Het is erg frustrerend en het is zelfs zo erg dat ik overweeg om weer terug naar Android te gaan.

Hebben meerdere mensen dit probleem? Zijn mijn vingers gewoon te groot? Kan ik het scherm kalibreren? (Ik heb die optie nog nergens gevonden)

Heeft iemand ervaring met dit probleem? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:31
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
Dit komt omdat het gedeelte wat jij wil aanraken op het scherm op een andere plek zit dan het echte schermgebied wat je vinger aanraakt. Apple heeft hier een kleine verschuiving in gemaakt zodat typen in de hand beter gaat, dat is immers waar de iPhone het meest gebruikt word.

Op tafel typen met een iPhone werkt namelijk ook een stuk minder goed omdat je vingers het scherm dan in een andere hoek raken.

Dit is ook een van de motivaties van Apple om de iPhone niet in tabletformaat uit te brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 26-01-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:30
Het touchscreen van de iPhone 5s reageert ook veel slechter op aanrakingen t.o.v. De iPhone 5 of Samsung S4. Waarschijnlijk heeft jouw probleem grotendeels daarmee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert278
Daar heb ik ook last van. Ik druk steeds op de toets naast de toets waar ik op wil drukken. Kan ik hem jailbreaken en dan een tweak installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29

RnB

Jadang schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:32:
Het touchscreen van de iPhone 5s reageert ook veel slechter op aanrakingen t.o.v. De iPhone 5 of Samsung S4. Waarschijnlijk heeft jouw probleem grotendeels daarmee te maken.
Is dit getest of kom jij hier zomaar mee?
Ik heb op het moment een 5S, maar ik heb ook een 5 en een 4S gehad en er is geen achteruitgang in aanrakingsgevoeligheid.

Ook snap ik de meeste posts hier niet:
Mar.tin schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:26:
Dit heeft te maken waarschijnlijk dat de iPhone anders reageert op je aanraking. Hier zit een stukje intelligentie achter die het makkelijker moet maken om de juiste dingen aan te raken. Vandaar dat het waarschijnlijk wennen is :). Ik heb het omgekeerde op een android toestel als doorgewinterd iPhone gebruiker. :)
&
jeroen3 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:31:
Dit komt omdat het gedeelte wat jij wil aanraken op het scherm op een andere plek zit dan het echte schermgebied wat je vinger aanraakt. Apple heeft hier een kleine verschuiving in gemaakt zodat typen in de hand beter gaat, dat is immers waar de iPhone het meest gebruikt word.

Op tafel typen met een iPhone werkt namelijk ook een stuk minder goed omdat je vingers het scherm dan in een andere hoek raken.

Dit is ook een van de motivaties van Apple om de iPhone niet in tabletformaat uit te brengen.
Een bepaalde intelligentie? Een verschuiving?

Datgene waar ik op klik, daar reageerde mijn iPhone ook op. Ook wanneer ie op tafel ligt.

Ik ben benieuwd waar jullie dit vandaan hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 07:06
Probeer voor de grap maar eens op een iPhone te typen terwijl je het scherm op zijn kop houdt. Dan weet je waar over gepraat wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik typ niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert278
Ik zie morgen een vriend met een iPhone 5, ik zal eens vragen of ik even mag typen/rondkijken op zijn telefoon en hij op de mijne om te kijken of het aan mij ligt (en hij er dus geen last van heeft) of of het aan het toestel ligt.

Ik zal jullie morgen vertellen of ik het was of het toestel. Als iemand nog idee heeft (qua kalibratie ofzo) dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
Als je een touchscreen pennetje gebruikt word die verschuiving duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:04
Ik kom van de S4 en note 3 af en daarvoor s3 s2 note 2 enz nu heb ik een iPhone 5 maar heb er geen moeite mee. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:30
RnB schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:38:

Is dit getest of kom jij hier zomaar mee?
Ik heb op het moment een 5S, maar ik heb ook een 5 en een 4S gehad en er is geen achteruitgang in aanrakingsgevoeligheid.
Dit was laatst in een nieuwsbericht op Tweakers verschenen. Zie http://tweakers.net/nieuw...curaat-dan-galaxy-s3.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, alleen is de conclusie in dat artikel nogal kort door de bocht. De manier waarop gemeten wordt houdt geen rekening met de afwijking die een iPhone heeft ingebouwd om hem beter met 1 hand te kunnen bedienen.
Je ziet dat de plekken waar je goed met je duim bij kunt (van dezelfde hand als waar je hem mee vast houdt) groen zijn, terwijl de rest rood wordt. Dit vatten zij op als inaccuraat, maar hier zit dus een bepaalde "correctie" op om er met je duim makkelijker bij te kunnen.

Een iPhone is echt om met 1 hand te bedienen, in tegenstelling tot de phablets die enkel met 2 handen fatsoenlijk te gebruiken zijn. (IMHO)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Jadang schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 01:53:
[...]

Dit was laatst in een nieuwsbericht op Tweakers verschenen. Zie http://tweakers.net/nieuw...curaat-dan-galaxy-s3.html.
Wat grappig, thanks voor de bron. :)
Misschien ben ik zo dichtgegroeid met iOS dat ik het niet merk als correctie. :P
Pagina: 1