USB-poorten op P67A-GD65 (B3) doen het niet meer na flash?

Pagina: 1
Acties:

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-01 19:43

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs mijn MSI P67A-GD65 (B3) geflasht met de nieuwste firmware. Dat deed ik omdat ik op mijn koptelefoon altijd een vervelende) brom/scratch-achtig geluid hoorde. Helaas hielp de flash niet. Ik ben toen wat in mijn BIOS gaan rondneuzen. Op een gegeven moment had ik alle USB opties op disabled gezet (don't ask why). Uiteraard deden mijn USB-poorten het daarna niet meer.

Het eerste wat ik deed was uiteraard mijn CMOS clearen. PC gaf ook aan dat dat gebeurd was en ik moest op F1 of F2 drukken om door te gaan. Dat lukte niet. Toen heb ik een USB->PS2 convert gepakt en die aan het toetsenbord gekoppeld. Nog steeds niets. Batterij van mobo eruit gehaald, maar nog steedse werden mijn muis/toetsenbord niet herkend.

Zo ben ik een tijd bezig geweest (geheugen eruit gehaald, van dimmslot veranderd etc). Op een gegeven moment heb ik ook het moederbord uit mijn kast gehaald om te kijken of het misschien daaraan lag; maar nee, usb werd niet herkend.

Nu heb ik een PCI 2.0 usb-kaartje gekocht. Hiermee kon ik windows opnieuw installeren. Vreemdgenoeg kom ik met deze kaart niet in de bios. De muis en het toetsenbord worden pas in windows herkend (krijgen dan pas stroom).

Nadat ik alle drivers had geinstelleerd even gekeken of de USB-poorten op mijn moederbord het deden. Driemaal raden: nee! Ook mijn USB 3.0 uitbreidingskaartje (prik ik op het moederbord) werkt niet.

Ik kan dus nu alleen USB gebruiken van de PCI-inbouwkaart. Wat is er aan de hand? Is mijn moederbord defect of zie ik iets over het hoofd? Ik word 8)7 van dit probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Placid_K op 26-01-2014 18:50 ]

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:20
via windows geflashed? Ik zou je voorstellen een usb stick bootable te formatteren, daarop het laatste werkende bios zetten, dat terugflashen met efiflash of de bios flash optie van gigabyte.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reset de BIOS eens op de volgende manier:

Batterij uit het moederbord. Stekker uit de PC. Hierna 3x op de aan/uitknop drukken. Hierna is de BIOS 100% zeker gereset. Ik heb het idee dat dit namelijk nog niet gelukt is.

• Placid_K

Placid_K

Topicstarter
manzonderdas schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:23:
via windows geflashed? Ik zou je voorstellen een usb stick bootable te formatteren, daarop het laatste werkende bios zetten, dat terugflashen met efiflash of de bios flash optie van gigabyte.
Dat is lastig, omdat usb niet herkend wordt. De usb-poorten van de pci-kaart worden pas actief in windows.

• Placid_K

Placid_K

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:26:
Reset de BIOS eens op de volgende manier:

Batterij uit het moederbord. Stekker uit de PC. Hierna 3x op de aan/uitknop drukken. Hierna is de BIOS 100% zeker gereset. Ik heb het idee dat dit namelijk nog niet gelukt is.
Ik ga dit nog proberen, maar heb pc van stroom afgehaald en toen cmos gecleared en vervolgens aan/uit-knop vijf seconden ingehouden.