USB 3.0 geeft USB 2.0 snelheid

Pagina: 1
Acties:

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Onlangs heb ik een Transcend JetFlash 780 32gb USB stick gekocht. Lekker snel films kopieren en meenemen was het idee en dat is een aantal keer ook gelukt, maar de snelheid is meestal gelijk aan de USB 2.0 max.

Ik gebruik de USB 3.0 aansluitingen van mijn Gigabyte Z77M-D3H bord en heb al een aantal keer opnieuw de drivers geinstaleerd. Dat helpt soms, niet altijd, en dan heb ik weer even de volle snelheid (>150MB/s), maar de 2e keer dat ik de stick weer inplug of de pc herstart en de snelheid is weer bedroevend laag (~30MB/s).

Het lijkt erop alsof de stick niet als 3.0 apparaat wordt herkent. Heel irritant.

Alle hulp om dit te fixen is welkom!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12 04:15
Vanaf wat voor medium kopieer je naar je USB stick? Zou de bottle neck daar kunnen zitten?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
30MB/sec is absoluut niet slecht voor een USB stick. Over USB2 kom je eigenlijk niet boven de 25MB/sec. Is die >150MB/sec niet een cache effect?

Verwijderd

Post een benchmark zoals CrystalDiskMark?!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
Met een benchmark voor read/write moet het wel duidelijk worden ja, als dan je read ook blijft steken bij 30MB/s wordt die inderdaad niet goed als USB3.0 herkend.

Bambu Lab P1S Combo

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12 11:04
Mijzelf schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:12:
30MB/sec is absoluut niet slecht voor een USB stick. Over USB2 kom je eigenlijk niet boven de 25MB/sec. Is die >150MB/sec niet een cache effect?
Deze USB-stick kan sneller: productreview: Transcend JetFlash 780 32GB Zwart review door SoulShot

• ETHaaz
  • Niet online
Ik heb inderdaad vergelijkbare resultaten gehaald als in die review, zowel met benchmarks als echt het kopieren van bestanden. Gewoon een hele film van 9GB kopieren met constant iets van 170MB/s, en helaas dus meestal ook met iets van 30.
Ik kopieer vanaf een SSD danwel 2TB schijf en ook die laatste haalt snelheden van ver boven de 100, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Ik zal vanavond nog een benchmark draaien.

[ Voor 58% gewijzigd door ETHaaz op 27-01-2014 08:05 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:50
Heb je ook andere USB3 poorten gecontroleerd?

Overigens, kleinere bestanden kopiëren langzamen dan één groot bestand. Als de overdracht snel begint en dan vertraagt, dan lijkt er wel een probleem met het cache te zijn. Stick is niet bijna vol?

• ETHaaz
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties so far.
Ja ook met de andere USB3 poorten heb ik t probleem.
Het is overigens niet zo dat de overdracht snel begint en dan langzaam wordt. Het is of de hele tijd snel, of de hele tijd langzaam.
Stick is leeg, gebeurd met grote bestanden en benchmarks.

[ Voor 6% gewijzigd door ETHaaz op 27-01-2014 18:42 ]

Pagina: 1