Toon posts:

Subwoofer+USBheadset!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een klein probleempje maar vooral een vraag.
Ik wil graag een subwoofer naast mijn Gamecom 780 digital 7.1 gaming headset draaien.
Nou heb ik hier een stereo installatie met subwoofer (2.1) en dus die headset (duh) en ik kan ze al tegelijkertijd laten draaien..
MAAR
Ik heb zo'n gevoel dat de digitale surround dan uitgezet wordt, en ik wil de speakers uit hebben, maar wel geluid door mijn headset en bas door mijn subwoofer.
Dusja, hoe doe ik dit en klopt mijn vermoeden dat mijn surround weggevalen is? (Heb geprobeert te checken maar ik kom er niet uit)

Bedankt,
Jochem.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Welke 2.1 set heb je? Veel van dit soort 2.1 setjes zijn namelijk 2.0 als in dat ze geen los LFE kanaal en -stekker hebben. Als je zo'n set hebt en je zet de speakers uit dan is het logisch dat de subwoofer mee uit gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zit geen losse kabel bij voor de subwoofer :v
Maar is er een manier om met software de speakers uit te schakelen zonder de woofer uit te schakelen?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik denk het niet. De PC ziet de subwoofer namelijk niet, die ziet een 2.0 set.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met de software van de geluidskaart kan je meestal volume nog instellen per speaker, zet je speakers volume 0 en subwoofer laat je zo staan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SinergyX schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:30:
Met de software van de geluidskaart kan je meestal volume nog instellen per speaker, zet je speakers volume 0 en subwoofer laat je zo staan.
Maar als de PC maar een 2.0 set ziet omdat de subwoofer niet los aan is gesloten gaat dat lijkt me niet op. De PC stuurt het volledige bereik uit naar de Front Left en Front Right en de 2.1 set filtert pas naar de speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, kan inderdaad niet..
Herinner me vaag dat in XP (of een andere windows versie...Eentje uit het verleden dat is zeker xP) je speakers los kon configureren.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij had het over een los kabeltje, was in de veronderstelling dat het de front/sub kabel was vanuit z'n onboard.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik denk dat dit werkt:

Sluit de pc-speakers en de 'subwoofer' van de koptelefoon via een splitter aan op het .1 kanaal van de geluidskaart. De geluidskaart stel je in op surround en die doet dan de filtering.

Nu moet je wel zorgen dat het geluid dat voor de center bedoeld is (wat via dezelfde jack gaat op de geluidskaart) niet bij de pc-speakers terecht komt. Het makkelijkst is om zo'n splitter te kopen: http://www.kabeltje.com/3...r-kabel-02-meter-p-4.html en dan bij een van de twee kabels het goede draadje door te knippen. Er zitten twee afgeschermde draadjes per kabel. Je hebt 50% kans dat je het goede draadje kiest, dus het is handig als je kan solderen.

[ Voor 39% gewijzigd door TBTL op 27-01-2014 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
TBTL schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:22:
Ik denk dat dit werkt:

Sluit de pc-speakers en de 'subwoofer' van de koptelefoon via een splitter aan op het .1 kanaal van de geluidskaart. De geluidskaart stel je in op surround en die doet dan de filtering.

Nu moet je wel zorgen dat het geluid dat voor de center bedoeld is (wat via dezelfde jack gaat op de geluidskaart) niet bij de pc-speakers terecht komt. Het makkelijkst is om zo'n splitter te kopen: http://www.kabeltje.com/3...r-kabel-02-meter-p-4.html en dan bij een van de twee kabels het goede draadje door te knippen. Er zitten twee afgeschermde draadjes per kabel. Je hebt 50% kans dat je het goede draadje kiest, dus het is handig als je kan solderen.
Aangezien mijn headset USB surround is, gaat dat niet werken...Maar denk dat ik dit vergeet, het is me namelijk gelukt om mijn stereo speakers in virtual surround te draaien en het klinkt acceptabel goed (mijn headset is altijd nog beter tho)

Edit: Check hier voor een nieuwe topic over een andere audiovraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 23:20 ]

Pagina: 1