Marantz sr7008+ KI-pearl lite ?

Pagina: 1
Acties:

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 14:52
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een sr7008, maar ik zou eigenlijk nog wel een stapje verder willen voor mijn front speakers. Zou het echt veel uitmaken als ik deze fronts met een KI pearl lite versterker zou aansluiten met power amp direct in aansluiting. En deze dan koppelen met de sr7008. Of is het beter om even te wachten en voor de PM-15S2/PM-11S3 te gaan? Ik heb de tijd natuurlijk.. Geld nog niet 8)7
Mijn fronts zijn: Monitor audio RX6 en de RXcenter en RXW-12 als sub op de sr7008.

Hoor het graag,

Groet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De vraag is denk ik waar je naar op zoek bent. Als je denkt geluid te missen, moet je misschien eens met audissey en je equalizer aan de slag gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Clvl13
Tja, het is meer de opmerking: ''dat het altijd beter kan''.. Maar is dit ook echt zo? Daar was ik dus even benieuwd naar. ^^

Heb wel interesse namelijk in een goede versterker er naast.

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07-2025
Als het vooral om stereo weergave gaat van muziek is het de moeite waard om een goede geintegreerde versterker te gebruiken in combinatie met de SR 7008. Heb zelf een SR 7005 met een PM15S2 LE.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Clvl13 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:43:
Tja, het is meer de opmerking: ''dat het altijd beter kan''.. Maar is dit ook echt zo?
Beter kan het altijd, het is alleen de vraag of je het in de versterking moet zoeken of wellicht in bijvoorbeeld andere speakers, of wellicht dezelfde apparatuur en het zoeken in de plaatsing. Als in, is het het waard om voor duizenden euro's (afhangende van welke versterker je zou nemen) aan versterking in speakers van 500 euro de stuk te stoppen.

Enige echte antwoord op je vraag of het iets toevoegt is het aloude antwoord van zelf luisteren. Kijk of je zo'n Marantz kan lenen (een beetje HiFi-winkel doet zoiets echt wel) en probeer het thuis uit. Thuis met je eigen speakers, plaatsing en vooral akoestiek. Ik ben laatst met mijn eindversterker bij iemand geweest om te zien of het wat zou brengen, en dat deed het zeker. Terwijl op papier het eigenlijk niet zou uit moeten maken aangezien het zeer makkelijke speakers waren.

Maar ga je voor meer vermogen dan zijn er andere opties dan een Marantz Pearl. Als je al je stereobronnen ook aan gaat sluiten op de stereoversterker dan heb je het voordeel dat je ook de voorversterker van de Pearl gebruikt. Alhoewel dit discutabel is, want een receiver op Pure Direct zou eigenlijk gelijk moeten spelen. Nadeel van een stereoversterker is dat je (veelal) ook analoog aan moet sluiten omdat er digitale ingangen missen. Dan komt er dus weer een losse DAC bij of je moet de DAC van de bron gebruiken. Door dat soort dingen wordt één op één vergelijken wat lastiger en/of kan de hoeveelheid apparatuur toenemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Clvl13
FeaR schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:53:
[...]

Beter kan het altijd, het is alleen de vraag of je het in de versterking moet zoeken of wellicht in bijvoorbeeld andere speakers, of wellicht dezelfde apparatuur en het zoeken in de plaatsing. Als in, is het het waard om voor duizenden euro's (afhangende van welke versterker je zou nemen) aan versterking in speakers van 500 euro de stuk te stoppen.

Enige echte antwoord op je vraag of het iets toevoegt is het aloude antwoord van zelf luisteren. Kijk of je zo'n Marantz kan lenen (een beetje HiFi-winkel doet zoiets echt wel) en probeer het thuis uit. Thuis met je eigen speakers, plaatsing en vooral akoestiek. Ik ben laatst met mijn eindversterker bij iemand geweest om te zien of het wat zou brengen, en dat deed het zeker. Terwijl op papier het eigenlijk niet zou uit moeten maken aangezien het zeer makkelijke speakers waren.

Maar ga je voor meer vermogen dan zijn er andere opties dan een Marantz Pearl. Als je al je stereobronnen ook aan gaat sluiten op de stereoversterker dan heb je het voordeel dat je ook de voorversterker van de Pearl gebruikt. Alhoewel dit discutabel is, want een receiver op Pure Direct zou eigenlijk gelijk moeten spelen. Nadeel van een stereoversterker is dat je (veelal) ook analoog aan moet sluiten omdat er digitale ingangen missen. Dan komt er dus weer een losse DAC bij of je moet de DAC van de bron gebruiken. Door dat soort dingen wordt één op één vergelijken wat lastiger en/of kan de hoeveelheid apparatuur toenemen.
Kijk thanks voor dit antwoord! Ik ga je raad eens opvolgen en naar de dichtstbijzijnde hifi shop.
En misschien is het ook allemaal wel een beetje overkill. Maar proberen is nooit verkeerd.

Groet en bedankt guys..
Pagina: 1