BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Verwijderd
Zegt wie?de SMART status is gewoon goed
Mogen wij dat verifiëren?
Heb je de SMART output van vóór je chkdsk-run of heb je alleen SMART gegevens ná de chkdsk-run?
Kleine noot, hij maakt mijn hele systeem een stuk trager bij opstarten, de BIOS blijft even hangen op het eerste scherm voordat de drives gedetecteerd worden en als chkdsk wil gaan lopen (die teller die gaat lopen om te skippen) is mijn toetsenbord soms nog niet op tijd actief/ingeladen...
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Verwijderd

Traag snap ik ook wel, maar niet waarom mijn hele systeem op zo'n basaal niveau traag wordt. Ook omdat het niet mn primaire/OS schijf is.
BThGvNeOA
Verwijderd
Je kunt deze schijf het beste vervangen met garantie. Kun of wil je dat niet, dan kun je alle bad sectors laten verdwijnen door de hele schijf (lang) te formatteren. Het 'bewijs' verdwijnt daarna uit de SMART dus bedenk dat je hem daarna niet meer kunt omruilen ter garantie. Na het formatteren staat Current Pending Sector op een raw-value van 0. Nu is dat 0x5B6 hexadecimaal en dat komt overeen met 1462 decimaal.
Een systeem met bad sectors wordt traag omdat elke keer opnieuw de sectoren worden geprobeerd om te lezen. De applicatie kan blijven hangen totdat ofwel een error wordt gegenereerd ofwel de sector toch kan worden gelezen. Explorer bijvoorbeeld kan blijven hangen, ook al ben je op de andere schijf bezig. De linkerkant zie je namelijk alle volumes dus explorer leest standaard van alle schijven bepaalde informatie.
Als ik hem formatteer, zijn dan de bad sectors weer herschreven en bruikbaar, of dat ze genegeerd worden?
Is de schijf daarna nog bruikbaar?
En, an sich niet zo erg om hem af te schrijven, maar waarom blijft chkdsk hangen op het USN Journal, ookal vind chkdsk geen bad sectors meer?
[ Voor 21% gewijzigd door DropjesLover op 26-01-2014 16:06 ]
BThGvNeOA
Verwijderd
De schijf is na het formatteren weer bruikbaar ja. Alleen met meer dan duizend bad sectors is de kans groot dat je opnieuw bad sectors krijgt. Dan begint het probleem weer van voren af aan.
Chkdsk scant standaard niet voor bad sectors trouwens; dat zou ook 3 uur duren even lang als een lange format.
Schijf blijkt nog in garantie zitten. Garantie tot 7/14/2014
Dus RMA aanvragen bij WD: http://support.wd.com/warranty/index_end.asp?lang=en
[ Voor 10% gewijzigd door SpiriTNL op 26-01-2014 17:12 ]
YaySpiriTNL schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:11:
ff gecheckt aan de hand van je eerste smart post. Ik ga er vanuit dat je SN: WCAZA8134418 is.
Schijf blijkt nog in garantie zitten. Garantie tot 7/14/2014
Dus RMA aanvragen bij WD: http://support.wd.com/warranty/index_end.asp?lang=en
Bedankt voor dat ff uitzoeken!
Ik zat zelf al te denken dat k geen zit had in de moeite om dat uit te vogelen, te moeten verpakken en versturen, om vervolgens misschien 0 op rekest te krijgen, en gewoon zelf een nieuwe wilde kopen die ik dan ook binnen enkele dage heb
BThGvNeOA
Verwijderd