Ik wil mijn pc van 4 jaar oud (AMD Athlon II X2 3GHz, 4GB RAM) vervangen door onderstaand bakkie (budget +/- 500 euro):
Deze aangevuld met mijn 2TB HDD en misschien ook nog de Radeon HD5700 uit mijn huidige pc, wat de voeding denk ik wel moet trekken gezien het lage energieverbuik van deze Radeon.
Hij gaat vooral gebruikt worden als htpc (XBMC), voor office/internet taken en heeeel misschien ook voor Dolphin emulatie van Nintendo Wii spellen (maar ik denk dat ik het niet zal missen als het niet werkt).
Daarnaast wil ik hem gaan aansluiten op 2 full HD tv's (in verschillende ruimten), beide via HDMI, zodat het geluid altijd via de tv speakers gaat, achter welke tv (en in welke ruimte) ik ook zit.
De voordelen/redenen:
- compacte behuizing (met bijbehorende voeding en geheugen), kan op mijn bureau
- grote snelheidsboost met SSD
- processor kan in de toekomst nog naar i7
- ingebouwde wifi
- dual hdmi (mits ik de ingebouwde videokaart gebruik, bij de HD5700 nog een hdmi splitter kopen)
Hebben jullie nog op- of aanmerkingen en/of tips?
En kunnen jullie een inschatting maken hoe de geluidsproductie hiervan gaat zijn bij gebruik van de (stock) coolers van processor, kast en voeding?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4330 Boxed | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Gigabyte GA-H87N-WIFI | € 96,80 | € 96,80 |
| 1 | Cooler Master Elite 120 Advanced Zwart | € 38,08 | € 38,08 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | be quiet! SFX Power 350 Watt | € 52,33 | € 52,33 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 76,45 | € 76,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 449,56 | |
Deze aangevuld met mijn 2TB HDD en misschien ook nog de Radeon HD5700 uit mijn huidige pc, wat de voeding denk ik wel moet trekken gezien het lage energieverbuik van deze Radeon.
Hij gaat vooral gebruikt worden als htpc (XBMC), voor office/internet taken en heeeel misschien ook voor Dolphin emulatie van Nintendo Wii spellen (maar ik denk dat ik het niet zal missen als het niet werkt).
Daarnaast wil ik hem gaan aansluiten op 2 full HD tv's (in verschillende ruimten), beide via HDMI, zodat het geluid altijd via de tv speakers gaat, achter welke tv (en in welke ruimte) ik ook zit.
De voordelen/redenen:
- compacte behuizing (met bijbehorende voeding en geheugen), kan op mijn bureau
- grote snelheidsboost met SSD
- processor kan in de toekomst nog naar i7
- ingebouwde wifi
- dual hdmi (mits ik de ingebouwde videokaart gebruik, bij de HD5700 nog een hdmi splitter kopen)
Hebben jullie nog op- of aanmerkingen en/of tips?
En kunnen jullie een inschatting maken hoe de geluidsproductie hiervan gaat zijn bij gebruik van de (stock) coolers van processor, kast en voeding?