Toon posts:

Wegvallende verbinding en wisselende snelheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers ik heb jullie hulp nodig.

Al maanden loop ik te klooien met mij internet heb van alles geprobeerd.

Heb al tijden wegvallende verbinding met draadloos en sinds kort ook heel erg wisselende snelheden.
Heb sinds kort een upc technicolor tc7200 omdat ik nieuw internet heb van upc omdat ik een zwaar verouderde modem en router had en mijn internet wegviel ik hoopte dat nieuwe router en modem dit zou verhelpen. Heb van alles geprobeerd. Me internet is goed als ik alleen de router van upc gebruik maar aangezien hier ook de modem inzit heb ik dan boven bijna geen bereik. Nou heb ik de router van upc de technicolor tc7200 op bridge mode gezet en boven mij tplink erop aangesloten met kabel wat als resultaat geeft dat het het soms heel goed doe en ik ook goede snelheden haal maar dit vaak van korte duur is. Soms doet ie het wel maar geeft ie weer snel van 2tot3 Mbit. Wie o Wie kan mij hiermee helpen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijk groet,

Robert

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Had die 2de router gewoon als repeater gebruikt dus zelfde ssid/paswoord maar ander kanaal en dan je kabel van je modem in een niet WAN poort gestoken op je tplink. Ook even zien op inssider welke kanalen dat er over bevolkt zijn in je buurt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie

Ik heb me van de upc router/modem een kabel in me tp link gedaan. De upc router/modem op bridge mode gezet en het netwerk uit. Heb dus alleen me netwerk van me tp link en die van upc kastje helemaal weg en verder staat ie op automatisch kanaal.

Er zijn wel heel veel wifi spots in mijn buurt zelfs meerdere die ik met vol bereik tussen mijn eigen netwerk zie staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 15:45 ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:28
Ik weet niet welke TP-Link je gebruikt maar even uitgaande van de meeste bekende zou je hier je vraag kunnen stellen of via dat topic Open-WRT eens kunnen proberen.
[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND v1

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad degene die ik heb.

is het aan te raden de router op een vast kanaal te zetten bijvoorbeeld ik noem maar wat 8 ipv dat de router zelf een kanaal uitzoekt?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 16:10 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Dat is zelfs heel goed aan te raden. Kijk eerst even met Inssider (bijvoorbeeld) welk kanaal het minst bezet is.
Vervolgens kan ik aanraden je bereik van je netwerk te vergroten door beide routers als WiFi punt te laten fungeren.
Als je toch al een kabel verbinding tussen je TC-7200 en TP-Link hebt, deze kabel langer te maken. De TP op een tactisch punt in huis zetten, en op beide routers WiFi aanzetten (zelfde SSID en sleutel, maar een ander kanaal - en bij voorkeur 4-5 kanalen ertussen om minimale overlap te hebben). Zo heb je een groter bereik van WiFi zonder de problemen van opnieuw inloggen op een ander AP - dus met roaming. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus van beide netwerken 1 netwerk maken bedoeld u? De kabel is opzicht lang zat veel te lang zelfs. Ik heb het er wel een beetje verstand van maar ben geen pro. Heb niet echt een idee hoe ik namelijk de netwerken samen voeg.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zou gewoon de modem uit Bridge Modus halen en de TP-Link als extra AP inzetten zoals anderen zeggen, als er toch al een kabel ligt heeft dat vele voordelen.

1. Bij UPC router heb je gewoon Wifi en bekabeld internet
2. Bij de TP-Link heb je zowel bekabeld als WIFI

Optimale oplossing. Dan beide WIFI op zelfde SSID instellen met zelfde passphrase. 1 van de 2 als DHCP server instellen (voorkeur is de UPC). Om verarring te voorkomen niet de WAN aansluiting van de TP-Link gebruiken. Dus gewoon een kabel tussen LAN poort van TP-LINK en UPC router.

Overigens met DD-WRT kan je je WAN poort ook gebruiken, maar daar is wel even wat meer kennis voor nodig.

Daarnaast met een tool zoals inssider (overigens bestaat volgens mij de gratis home niet meer) of een andere tool "Wifi Analyser voor Android)" kan je kijken welke kanalen er het minst bezet zijn. Wanneer je dus zowel je UPC als TP link inzet dan kan je deze fixed op de twee beste kanalen zetten waarbij ze elkaar niet overlappen. En nog een tip, je kan kiezen voor 20Mhz en 40Mhz breedte van het kanaal. Kies gewoon 20Mhz. Bij 40 heb je gewoon meer kans op interferentie van anderen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wim-Bart schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:19:

Daarnaast met een tool zoals inssider (overigens bestaat volgens mij de gratis home niet meer)
check mijn sig !

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou gewoon de modem uit Bridge Modus halen en de TP-Link als extra AP inzetten zoals anderen zeggen, als er toch al een kabel ligt heeft dat vele voordelen.

1. Bij UPC router heb je gewoon Wifi en bekabeld internet
2. Bij de TP-Link heb je zowel bekabeld als WIFI

Optimale oplossing. Dan beide WIFI op zelfde SSID instellen met zelfde passphrase. 1 van de 2 als DHCP server instellen (voorkeur is de UPC). Om verarring te voorkomen niet de WAN aansluiting van de TP-Link gebruiken. Dus gewoon een kabel tussen LAN poort van TP-LINK en UPC router.

Overigens met DD-WRT kan je je WAN poort ook gebruiken, maar daar is wel even wat meer kennis voor nodig.

Daarnaast met een tool zoals inssider (overigens bestaat volgens mij de gratis home niet meer) of een andere tool "Wifi Analyser voor Android)" kan je kijken welke kanalen er het minst bezet zijn. Wanneer je dus zowel je UPC als TP link inzet dan kan je deze fixed op de twee beste kanalen zetten waarbij ze elkaar niet overlappen. En nog een tip, je kan kiezen voor 20Mhz en 40Mhz breedte van het kanaal. Kies gewoon 20Mhz. Bij 40 heb je gewoon meer kans op interferentie van anderen.
Allereerst bedankt voor je reactie

De tip van 20mhz is een goeie dankjewel ga ik gelijk doen. Ik heb nu de kabel in de wan port van me tp-link router zitten kan dat een probleem zijn?

door te schakelen naar 20mhz en een vast kanaal zakt mijn snelheid wel.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
[...]
1 van de 2 als DHCP server instellen (voorkeur is de UPC). Om verarring te voorkomen niet de WAN aansluiting van de TP-Link gebruiken. Dus gewoon een kabel tussen LAN poort van TP-LINK en UPC router.

[...]

Goede toevoegingen, die van de DHCP server was ik vergeten :)
Overigens niet geheel willekeurig juist Inssider genoemd natuurlijk... ik ging er vanuit dat mensen signatures van mensen ook lezen. Thanks for the hint :)
Pagina: 1