[W8] Problemen met Service User Profile Service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 20:12
Sinds gisteren problemen met Service User Profile Service, krijg de melding "De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."

o.a middels microsoft support mijn "S-1-5-18" account al aangepast, maar niets helpt. Herstellen van windows 8 heb ik ook geprobeerd, maar dat lukt helaas niet: ik heb wel mijn windows 7 installatie cd, maar van de upgrade naar windows 8 heb ik een bestand, niet de installatie cd.....

Iemand nog een idee hoe ik dat k...e probleem kan verhelpen?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanvo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 21:45
Heb je al geprobeerd een nieuwe user aan te maken om te kijken of je vervolgens met het nieuwe account wel in kan loggen?

Heb dit op een windows 7 machine gehad en volgende gedaan en dat werkte voor mij..

Opstarten in safe mode, ingelogd met het account waar ik niet mee kan inloggen in safe mode lukte dit wel

Toen heb ik command prompt geopend en een nieuwe user met administrator rechten aangemaakt.

Commands :
net user /add test welkom
net localgroup administrators test /add

Er is nu een gebruiker aangemaakt met de naam 'test' en wachtwoord 'welkom' je kunt hier natuurlijk zelf invullen wat je wilt.

Toen heb ik van het account waar ik niet mee in kan loggen het wachtwoord veranderd.

Heb toen regedit.exe geopend en ben naar het volgende gegaan
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Hier staat 1 Sid Key die eindigt op .bak deze heb ik verwijderd en opnieuw gestart toen kon ik weer inloggen.

Let wel op dat dingen in het Register wijzigen / verwijderen schade aan kan brengen aan het systeem dus verwijder wel het goede!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt