Welke Headset? (COD horen lopen) PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vince_killer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:36
Goedemiddag mede tweakers

Ik ben al een tijdje aan het gamen nu gebruiken heel veel mensen in cod een headset waarmee je mensen kan horen lopen. sommige zijn zelfs zo goed dat ze precies weten waar je loopt/reload. nu wil ik dat ook graag.
Ik game nu met een 5.1 Logitech Z906 setje alleen daarmee lukt het niet

Nu is mijn vraag als iemand toevallig een goede headset weet die dit allemaal kan
Mijn budget is rond de 200 euro max en het is bedoeld voor de PC

Alvast bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je zelf al gezocht met Google? Al klinkt het allemaal wel heel fabelachtig.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vince_killer
CptChaos schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:51:
Heb je zelf al gezocht met Google? Al klinkt het allemaal wel heel fabelachtig.
Heb ik gedaan maar daar wordt ik niet wijzer op aangezien ik nooit een headset heb gebruikt en wat ik precies moet hebben om te horen waar ze lopen ik zou het niet weten..? Fabelachtig... ik denk dat u geen COD speelt anders wist u dat het absoluut geen fabel is

[ Voor 10% gewijzigd door vince_killer op 26-01-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55

M2M

medicijnman

-

[ Voor 100% gewijzigd door M2M op 26-01-2014 13:12 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vince_killer
M2M bedankt voor je reactie EAX moet ik dus naar kijken en ik heb geen aparte geluidkaart gebruik me onboard geluidskaart van mijn moederbord pricewatch: Asus Maximus V Formula ik zal is even verder zoeken en naar een headset met EAX
En waarom geen USB als ik vragen mag en als het een combi is? USB+3,5mm plugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:51
De truc is gewoon goede oordopjes. Heb zelf ook heel veel COD gespeeld en kon ook puur op geluid om een hoek springen om direct een headshot te maken. [Wat me tevens veel bans opleverde :P ]. Zo'n 5.1 headset met 3 losse kabels gesmeed door elfjes is nergens voor nodig. Zelfs met in-ear dopjes van creative a 23 euro kon ik het nog prima horen.

De games zijn al geoptimaliseerd voor stereo geluid, door het samenspel tussen linker en rechter kanaal kun je perfect horen waar en hoever iemand van je vandaan is. 200 euro voor een headset is absoluut niet nodig. Er zijn genoeg mensen die erbij zweren, maar dat is ook persoonlijk :P Bij muziek zal je het verschil wel horen maar bij een game is dat minder belangrijk en is het puur een tool om extra beeld te vormen in je hoofd.

Ik zou zelf eens proberen of je ergens oordopjes vandaan kan halen of een koptelefoon, welke maakt niet heel veel uit. (je hebt vast wel een ipod/mp3 speler). En hier een paar dagen mee te testen. Wel even je game instellen op headphones. Dit zou al een aardig verschil moeten maken met speakers omdat je met dopjes/koptelefoon veel makkelijker herkent of het links of rechts zit. En door het volume verschil kan je dan bepalen waar / hoe ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Laatst online: 10-03 08:56
Zoals eerder al gezegd werd,
Je kunt het beste een setje goede oordopjes (Van +/- 20,-) nemen.
Hiermee kun je geluiden als voetstappen het beste horen en ook het beste plaatsen in de 3D wereld.

Toen ik zelf nog heel vaak Call of Duty 4 speelde, had ik standaard een setje oordopjes van Sennheiser, en hoorde altijd perfect waar de vijand zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vince_killer
Oke dan ga ik me samsung S4 oordopjes eens proberen bedankt voor de reactie's iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47
Ik heb een Creative Soundblaster Z erin zitten i.c.m. een Roccat Kave 5.1. Die Roccat heeft ook echt meerdere speakers in je shell zitten. Dit zorgt er, in mijn beleving in ieder geval, voor dat je een zeer goed surround effect krijgt.

Maar goed, het kost wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
voor het beste effect moet je een dolby digital headset nemen zoals de astro of turle beach series.
en een geluidskaart met dolby digital live encoder.

In windows zeg je dat je 5.1 speakers hebt, en in cod zet je ook 5.1 surround aan.
dan worden alle geluids stromen door de dolby digital live geluidskaart gecodeerd naar een optical of coax signaal voor naar je headset

uiteraard kan je ook een 5.1 headset kopen met 4/5 speakers er in, en dan alle audio jacks van je geluidskaart aansluiten op deze headset, dan gaat het rechts streeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
aangezien je goeie positionering in audio zoekt, moet je sowieso een stereo headset nemen.
Die surround-nonsense is gewoon marketing, stereo is de beste kanaalweg die je kan hebben als het aan komt op muziek, films, games en positionering in audio.

Ik kan je er in ieder geval wel een paar aanbevelen:

pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME

pricewatch: Steelseries Siberia V2 Wit

pricewatch: Logitech G230 Stereo Gaming Headset

Ik ben zelf een groot fan van Sennheiser door hun jarenlange ervaring met audio(en dan koptelefoons en microfoons) en dat is echt terug te horen in het geluid, daarnaast is de Sennheiser headset niet gemaakt voor muziek, dat moet je wel weten! Op het muziek vlak doet de Steelseries Siberia V2 het het beste naar mijn mening.

Ik zou zelf voor de beste middenweg gaan en voor deze headset gaan:

pricewatch: Sennheiser PC 350

Deze beveel ik echt aan iedereen aan die competetief of professioneel Counter Strike of CoD of wat dan ook speelt.
Het is een grandioos stukje techniek van Sennheiser, en 70 euro onder het budget wat je hebt.
Als je wat meer geld kwijt kan dan kan je ook de PC 360 nemen, die is ook zeer goed alleen zit wat anders op je hoofd, persoonlijk vind ik die zelfs wat beter op mijn hoofd zitten. (voor de duidelijkheid: ik heb een relatief groot hoofd).

Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 15:36

TheNephilim

Wtfuzzle

De Beide Sennheisers die TechHeaD noemt kan ik ook aanraden, evenals de Siberia v2 die ook z'n werk goed doet voor dat geld.

Je moet alleen niet met 5.1 headsets aan de slag gaan. Het is zonde van het geld, softwareafhankelijk en de geluidskwaliteit laat vaak te wensen over. Gewoon een stereo headset met 3.5mm jacks doet meer dan goed waar jij hem voor nodig hebt.
Pagina: 1