Ik had ook een gel-mousepad, maar nu gebruik ik weer een gewone mousepad, reden:
Met een gelmousepad kun je nauwelijkt meer goed gamen. Ik heb een gelmousepad genomen omdat ik _vaak_ achter mn computer zit en dus preventief RSI wil voorkomen. Maar na logisch nadenken ben ik erachter gekomen dat je met een normale mousepad ook heel RSI-bewust kunt werken!
Zorg dat je pols op het begin van de mousepad rust, het handigst is als je je mousepad verticaal gebruikt. Je hand rust nu op de muis (mits deze groot genoeg is, ik gebruik de blauwe Logitech Mouseman Wheel - Optical). Zorg er verder voor dat je onderarm geheel horizontaal is en rust op je bureau. Ik heb mijn elleboog net niet op mn bureau, maar de rest van mn onderarm wel.
Als je het bovenstaande probeert, merk je dat je als je de muis 'beet hebt' je helemaal geen spieren gebruikt, en zo hoort het dus! Als je de muis beweegt, beweeg je alleen je pols heen en weer in een soepele beweging. Geen enkele spier blijft dus konstant belast, dus voorkom je RSI zo veel mogelijk!
N.B. Misschien moet je de hoogte van je bureaustoel wel bijstellen, totdat je je onderarm geheel horizontaal kan laten rusten. Hetzelfde geldt voor je toetsenbord eigenlijk, koop een toetsenbord met een polssteun. Geen zachte gel-stuff, gewoon een plastic dingetje, Mircrosoft Internet Keyboard (pro of normaal) ligt goed 'in de pols' en typt heerlijk. Misschien zouden ze meer randapparatuur moeten maken ipv software.