Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil de pc voor de volgende zaken gebruiken:
- om te gamen (skyrim, battlefield, The Sims3, Bioshock infinity, etc.)
- Video editing
Daarnaast heb ik altijd een serie websites met Youtube openstaan en vaak meerdere browsers.
Waarschijnlijk wil ik er ook een virtuele machine op draaien om websites die ik bouw te testen of minecraft server op te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik hou mijn oude computer intact
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit de denken aan de volgende lijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, als het maar degelijik is en goed samenwerkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil een zo stil mogelijk systeem (vooral als ik hem even niet gebruik of films afspeel) en een zo laag mogelijk energieverbruik. Dit mag de gamebeleving echter niet hinderen, dat gaat voor.
Heb je nog vragen?
Ja, ik lees overal dat windows 8 geen toegevoegde waarde heeft, maar kan ik dit er toch beter opzetten? Of zou ik voor windows 7 kiezen?
En wat vinden jullie van de door mij gekozen setup? Nog onderdelen die ik beter door een andere kan vervangen? Vooral de videokaart twijfel ik over.
Ik wil de pc voor de volgende zaken gebruiken:
- om te gamen (skyrim, battlefield, The Sims3, Bioshock infinity, etc.)
- Video editing
Daarnaast heb ik altijd een serie websites met Youtube openstaan en vaak meerdere browsers.
Waarschijnlijk wil ik er ook een virtuele machine op draaien om websites die ik bouw te testen of minecraft server op te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik hou mijn oude computer intact
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit de denken aan de volgende lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | Asus Z87-A | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 207,95 | € 207,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 79,60 | € 79,60 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,97 | € 140,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.071,61 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, als het maar degelijik is en goed samenwerkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil een zo stil mogelijk systeem (vooral als ik hem even niet gebruik of films afspeel) en een zo laag mogelijk energieverbruik. Dit mag de gamebeleving echter niet hinderen, dat gaat voor.
Heb je nog vragen?
Ja, ik lees overal dat windows 8 geen toegevoegde waarde heeft, maar kan ik dit er toch beter opzetten? Of zou ik voor windows 7 kiezen?
En wat vinden jullie van de door mij gekozen setup? Nog onderdelen die ik beter door een andere kan vervangen? Vooral de videokaart twijfel ik over.