Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 13:55
Gisteren liet ik mijn Jiayu G3T van een hoogte van wel 1 meter op een houten vloer vallen.
Ik had gedacht dat dit geen probleem moest zijn, maar helaas.

Direct na het vallen waren de kleuren aan de zijkant wat vervormd, alsof je een magneet tegen een CRT scherm aanzet.

Na het opnieuwe opstarten zie je alleen nog maar een groot grijs vlak met grijze strepen. Ik zie wel dat als het bewegende Jiayu logo komt de strepen ook gaan bewegen.

Het touchscreen lijkt nog goed te werken (ik kan hem unlocken en hoor het unlock geluid).

Ik vraag me af of het scherm nu kapot is, of bijvoorbeeld de videochip.
Zie hier een video van het opstarten:
[YouTube: http://youtu.be/X9Vlw41yAMg]

Als het scherm kapot is wil ik proberen deze te vervangen. Pff, alleen moet ik ook nog de data eraf zien te krijgen (staan belangrijke contacten in), want die kunnen geen maand of langer wachten.

Verwijderd

FaZe schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:30:
Gisteren liet ik mijn Jiayu G3T van een hoogte van wel 1 meter op een houten vloer vallen.
Ik had gedacht dat dit geen probleem moest zijn, maar helaas.

Direct na het vallen waren de kleuren aan de zijkant wat vervormd, alsof je een magneet tegen een CRT scherm aanzet.

Na het opnieuwe opstarten zie je alleen nog maar een groot grijs vlak met grijze strepen. Ik zie wel dat als het bewegende Jiayu logo komt de strepen ook gaan bewegen.

Het touchscreen lijkt nog goed te werken (ik kan hem unlocken en hoor het unlock geluid).

Ik vraag me af of het scherm nu kapot is, of bijvoorbeeld de videochip.
Zie hier een video van het opstarten:
[video]

Als het scherm kapot is wil ik proberen deze te vervangen. Pff, alleen moet ik ook nog de data eraf zien te krijgen (staan belangrijke contacten in), want die kunnen geen maand of langer wachten.
Altijd vervelend zoiets.

Met de data kan ik je niet helpen, maar wat betreft de Jiayu zal je waarschijnlijk zowel het glas als de touchscreen moeten vervangen. Deze zitten namelijk met elkaar verlijmd en krijg je anders nooit meer mooi.

• FaZe
Ok bedankt voor de info.
Ik denk dat ik een super cheap andoid tweedehandsje ga halen om de tijd te overbruggen en dan eens zo'n scherm ga bestellen.
Ik laat het wel horen of het uiteindelijk lukt of niet.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Zijn je contacten niet gesynchroniseerd met je Google account? Dan kan je ze toch gewoon vinden op: https://www.google.com/contacts/

• FaZe
Nee waren ze niet gesynchroniseerd...

Maar ik heb ze over weten te zetten voor de geïnteresseerden:
Ik heb zowel Moborobo als Wondershare MobileGO gebruikt om backups te maken.

Eerst heb ik de telefoon in USB debug mode (foutopsporingsmodus) moeten zetten.
Dit was knap lastig met een defect scherm, maar door hem steeds te ontgrendelen, backbutton wat drukken, dan downsliden en op een andere plek klikken en dan hopen dat je in het usb menu zit.
Gewoon wat rechts drukken waar normaal bolletjes staan en na zo'n 40 keer proberen had ik hem aan gekregen.

Moborobo maakt een vcard bestand, wat ik helaas op geen enkele manier gesplit / uitgelezen krijg. Alle tools geven aan dat er iets mis mee is.

Met MobileGO kon ik echter ook alleen de telefoon contacten selecteren en deze maakte er netjes vcards per stuk van. Deze kon ik vervolgens in een 6 jaar oude Nokia importeren zodat ik in ieder geval voorlopig kan bellen (en zelfs Whatsappen).

Ik ben er nog niet uit of ik een nieuw scherm bestel of niet (lange levertijd en risico dat het nog niet werkt). Ook ben ik vooral erg geschrokken hoe snel zo'n telefoon kapot gaat. Het glas mag dan Gorillaglass zijn, maar als het interne scherm met een kleine val al direct kapot is heb je er nog niks aan.
Ik snap dat ik niet kan verwachten zoals bij mijn Nokia dat ik hem af en toe van de trap kan laten vallen, maar dit is weer het andere uiterste ;)
Ik ben benieuwd of bijvoorbeeld een Huawei, Lenovo of ZTE van betere kwaliteit zijn als het op vallen aan komt.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
nee hoor tegen vallen kan vrijwel geen enkel toestel... soms heb je geluk en werkt alles nog en soms heb je pech en barst je scherm of gaat er iets anders stuk...

Strava

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
dat is het scherm die stuk is. je kunt wel alleen het scherm vervangen dan zul je met een fohn het touchscreen los moeten weken. toch is het verstandig een touchscreen + lcd te vervangen. het is veel makkelijker en kans op meer schade is een stuk kleiner.

• FaZe
Weet iemand wat de modelnummers van het scherm zouden moeten zijn?
Ik heb de TFT8K9404FPC-A1-E SH-R 1318 erin zitten, maar volgens een bepaalde verkoper zou die van de G3S moeten zijn en zou de G3T de SH-R 1323 moeten hebben.

In de telefoon staat toch duidelijk 89T met een sticker. Of zou dit een "oude" G3T zijn ofzo.

Ik heb trouwens geen zaak kunnen vinden waar ik de LCD én de touch screen kon bestellen. Heb nu alles uit elkaar liggen en hoop dat de bestaande lijm van de touch screen "herbruikbaar" is. Ik heb alles wel zover ik kan zien zonder problemen uit elkaar gekregen...
Pagina: 1