Hallo iedereen,
Ik wil binnenkort graag een eigen pc bouwen, maar ik ben geen expert in onderdelen. Dus ik had daar een paar vragen over. Maar eerst alvast wat meer info:
- Mijn budget is ongeveer 700 euro. Maar hoe lager het bedrag hoe beter!
- Ik ben niet van plan op dit moment zware games te spelen, ik speel enkel Star Wars The Old Republic op dit moment, maar in de toekomst zal ik zeer zeker wat anders willen proberen, dus de pc moet wel een tijdje mee kunnen.
- Ik ga er verder niets "raars" mee doen, zoals overclocken o.i.d.
- Alle onderdelen moet ik nog bestellen, dus er is nog genoeg ruimte voor verandering.
- Ik ben NIET van plan de pc up te graden de komende jaren.
Als ik iets vergeten ben te melden qua info, dan beantwoord ik dat later graag.
Mijn oog is dus gevallen op deze (tweakers) samenstelling:
http://tweakers.net/revie...sisgamesysteem.html#basis
Vooral de processor twijfel ik erg over. Zou het een goed idee zijn om wat extra geld neer te leggen voor een Core i5 4440? Of is de AMD processor prima die erin zit?
En is de voeding (Seasonic S12II-Bronze 430W) wel voldoende? Zou die ook voldoende zijn als ik een Core i5 4440 erin zou zetten?
De PC kan ik neem ik aan gewoon aansluiten op een LCD TV via HDMI?
Heb ik extra koelers nodig of is het prima zoals het nu is? En maakt het uit welke Windows 8 ik koop en waar?
En tot slot, ik heb in verschillende filmpjes gezien dat ze zeggen dat je moet uitkijken met die pins (waar je de processor plaatst), betekend dit dat je de processor er niet in moet drukken, maar enkel op zijn plaats moet leggen en dan het "deksel" weer omlaag?
Heel erg bedankt alvast, ieder stukje info ben ik blij mee!
Groetjes,
Tom
PS. Het kan zijn dat ik niet altijd even snel reageer.
Ik wil binnenkort graag een eigen pc bouwen, maar ik ben geen expert in onderdelen. Dus ik had daar een paar vragen over. Maar eerst alvast wat meer info:
- Mijn budget is ongeveer 700 euro. Maar hoe lager het bedrag hoe beter!
- Ik ben niet van plan op dit moment zware games te spelen, ik speel enkel Star Wars The Old Republic op dit moment, maar in de toekomst zal ik zeer zeker wat anders willen proberen, dus de pc moet wel een tijdje mee kunnen.
- Ik ga er verder niets "raars" mee doen, zoals overclocken o.i.d.
- Alle onderdelen moet ik nog bestellen, dus er is nog genoeg ruimte voor verandering.
- Ik ben NIET van plan de pc up te graden de komende jaren.
Als ik iets vergeten ben te melden qua info, dan beantwoord ik dat later graag.
Mijn oog is dus gevallen op deze (tweakers) samenstelling:
http://tweakers.net/revie...sisgamesysteem.html#basis
Vooral de processor twijfel ik erg over. Zou het een goed idee zijn om wat extra geld neer te leggen voor een Core i5 4440? Of is de AMD processor prima die erin zit?
En is de voeding (Seasonic S12II-Bronze 430W) wel voldoende? Zou die ook voldoende zijn als ik een Core i5 4440 erin zou zetten?
De PC kan ik neem ik aan gewoon aansluiten op een LCD TV via HDMI?
Heb ik extra koelers nodig of is het prima zoals het nu is? En maakt het uit welke Windows 8 ik koop en waar?
En tot slot, ik heb in verschillende filmpjes gezien dat ze zeggen dat je moet uitkijken met die pins (waar je de processor plaatst), betekend dit dat je de processor er niet in moet drukken, maar enkel op zijn plaats moet leggen en dan het "deksel" weer omlaag?
Heel erg bedankt alvast, ieder stukje info ben ik blij mee!
Groetjes,
Tom
PS. Het kan zijn dat ik niet altijd even snel reageer.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 09:43 . Reden: - ]