• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Hallo,
Ik wil graag Xbmc draaien. Daarvoor zoek een "kant en klare" oplossing.

Wat wil ik ermee doen?
- Xbmc add-on in 1080p
- Wd my book benaderen.
Wensen
- Airplay
- CEC bediening.
- Spdif ( anders HDMI)
Simpel in de bediening. Zodat de vrouw de aankoop verantwoord vind :-)

Bij voorkeur een apparaat wat goed ondersteund word door de ontwikkelaars zodat ik niet teveel hoef te tweaken.

Mijn budget is beperkt tot max €150,-. In die prijsklasse kom ik de volgende kanshebbers tegen:
- Raspberry pi
- The little black box
- Ouya
- G box
Ik heb de ouya en raspberry aan het werk gezien. Hiervan vond ik de raspberry langzaam in de menu's. De ouya vind ik niet fijn in de bediening dmv controller.

Op papier zouden ze allemaal geschikt zijn.
Wat zou het betere apparaat zijn? Of is er een beter alternatief?

Ik zie door de bomen het bos niet meer en hoop op advies.

BVD!

PSN id: GG--77

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rasp-Pi is een hobby speler, wat inhoudt dat je zelf elke keer de boel moet 'tweaken'
Er is geen "super-instelling" die magisch en perfect werkt.

Ouya valt volgens jou al af ( ook geen ervaring mee )

Een Gbox is een stap omhoog na de RPi, het werkt, zodra je de juiste rom geflashed hebt.
( wel veel vrijheid in keuze )

Ik heb uiteindelijk voor TLBB gekozen, omdat het toch wel een (relatief) af product is.
Er zijn wel wat mindere issues, maar met wat gezond verstand en google ( en xbmc-sites ) kom je er wel uit.
TLBB is geen monstermachine, maar een goede keuze vóór een kleine ( miniitx ) HTPC

< TLBB en Gbox zijn nagenoeg hetzelfde product, en voor beide is momenteel nog een levendige ontwikkeling >

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als de Ouya CEC ondersteunt (geen idee) dan is de bediening toch geen probleem? Die loopt dan immers via de AB van je TV.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

SEC moet je meestal een USB adapter voor kopen en werkt dan met elke optie wel.
Airplay is op dit moment een groot probleem met XBMC, sinds iOS update 7. De garantie dat het werkt is er dus niet. Er wordt aan gewerkt, maar het is geen open standaard en dat maakt het niet makkelijk.
Succes

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Borromini schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:12:
Als de Ouya CEC ondersteunt (geen idee) dan is de bediening toch geen probleem? Die loopt dan immers via de AB van je TV.
Dat doet hij dus (nog) niet. En de combi vrouw controller gaat niet werken.
Pi valt bij nader inzien af. Die is echt een stuk langzamer.
Blijven de TLBB en g box over. Cec ondersteunen ze allebei nog niet. Voordeel is dan aan de kant van g box. Spdif en meer aansluitingen. Alleen ben ik zelf geen Android fan. Ik ga maar op zoek naar nog meer reviews!

PSN id: GG--77

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-02 15:04
FreshMaker schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:10:
Rasp-Pi is een hobby speler, wat inhoudt dat je zelf elke keer de boel moet 'tweaken'
Er is geen "super-instelling" die magisch en perfect werkt.
Dat wil ik toch tegenspreken. Ik draai hier een raspberry pi voorzien van een Openelec testbuild en dat draait zonder dat ik er omkijken naar heb. Zelfs met middelzware skin (Refocus Big, zonder overclock) draait het relatief vlot en meer dan prima om simpel een filmpje te kijken.

Voor de prijs kan ik het zeker aanraden, mits die Mybook (is dat een netwerk drive?) NFS ondersteund.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

GG---77 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:29:
[...]

Dat doet hij dus (nog) niet. En de combi vrouw controller gaat niet werken.
Pi valt bij nader inzien af. Die is echt een stuk langzamer.
Blijven de TLBB en g box over. Cec ondersteunen ze allebei nog niet. Voordeel is dan aan de kant van g box. Spdif en meer aansluitingen. Alleen ben ik zelf geen Android fan. Ik ga maar op zoek naar nog meer reviews!
Ik heb zelf een CEC adapter, er valt niks in te stellen aan dat ding. Dat configureert zichzelf in XBMC. Er zijn heel veel dingen die je kán instellen maar dat hoeft niet; het werkt out of the box. Ik ben er nog altijd van onder de indruk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Jkuip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-11-2025
Het staat al enige tijd stil, maar ik ben toch benieuwd naar wat je uiteindelijke beslissing is geworden en eventueel je ervaringen?
Pagina: 1