Goedkoop 5ghz acces point/router

Pagina: 1
Acties:

• Maarten-s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-02-2024
Goede avond,

Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een Atv3 waar op ik de Plex sever heb ingesteld.
De Plex server streamt video's van mijn Laptop (macbook) naar de Atv. Nou gaat dit met lagere kwaliteit video's prima maar vanaf 720p begint het allemaal wat minder lekker te lopen. Nou woon ik in een groot studenten complex waar de router al met de studio wordt aangeboden. Ik heb geen toegang tot de router dus kan ook niet het kanaal aanpassen oid. Daarom wil ik graag een extra wireless netwerk aanleggen. Aangezien het om een kleine afstand gaat is enkel een 5ghz netwerk ideaal. Het is de bedoeling om de Atv via Ethernet direct op het acces point aan te sluiten en de Laptop via de wireless te verbinden.
Het acces point moet de minimaal twee gigabit aansluitingen hebben. Aangezien het hier om een oplossing gaat tot die niet permanent zal zijn is het belangrijk dat het zo cheap ass mogelijk uitgevoerd kan worden.

Dus wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Plex op Atv? Plexconnect dus, en ik neem dan maar aan dat plex niet op de Atv staat (kan helemaal niet) maar op je laptop.

Waar staat je bitrate op? Want die kun je ook een beetje naar beneden schroeven. Aangezien het om een tijdelijke oplossing gaat zou ik oppassen om geld te investeren in iets wat misschien niet eens gaat werken. Mijn ouders kijken ook via plexconnect/myplex content op mijn plex server via internet, 4mbit bitrate (heb 10mbit upload, maar wil ze niet alles geven) en dat ziet er nog prima uit eerlijk gezegd.

Btw, een utp kabel is altijd beter. Waarom stop je niet gewoon een utp kabel in je Atv, en zet je je laptop bij je tv en stop je de kabel erin als je gaat plexen? Haal je de kabel erna weer uit je laptop doet de Atv automagisch een fallback naar wifi...

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 26-01-2014 02:31 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• Maarten-s
Er staat inderdaad Plexconnect op. De Atv is nu al aangesloten via utp aan de router. Het idee is juist dat alles draadloos gaat anders had ik net zo goed gewoon een hdmi kabel van mijn laptop naar mijn tv kunnen leggen.

Ik zat zelf naar deze router te kijken.
pricewatch: Linksys Universal Media Connector WUMC710
Zijn er nog betere opties met deze prijs/kwaliteit verhouding?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Maarten-s schreef op zondag 26 januari 2014 @ 08:42:
Ik zat zelf naar deze router te kijken.
pricewatch: Linksys Universal Media Connector WUMC710
Zijn er nog betere opties met deze prijs/kwaliteit verhouding?
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
of de archer als je 802.11ac wilt: pricewatch: TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7

Maar de 4300 lijkt me vooralsnog betere investering.

Aangezien je over cheap-ass praatte, dacht ik eigenlijk dat je aan 20 euro routers zat te denken :+ Voor 100 euro per stuk haal je gewoon een hele nette router.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
D-Link heeft er ook een voor ongeveer 50 euro, met DD-WRT support!

• Maarten-s
Ik kwam de router ergens tweedehands voor een cheap-ass prijsje tegen.
Is het omzetten van je route naar ap moeilijk? Blijf het toch lastig vinden dat ik mijn router van de woningbouw niet in kan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sja je hebt een woningbouw router en subnet die niet in jou beheer is.

Dus het is zaak je lan van je4 nieuwe router adres niet in het subnet van je normale netwerk te laten vallen
en dhcp uit te zetten. Dan kan je hem met een lan poort aansluiten op het netwerk

En kan je op je pc wel weer een extra ip adres aanmaken om de router te bereiken voor configuratie

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 26-01-2014 17:04 ]

Iperf

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Je woont dus in een studio? Kun je eens een beschrijving geven hoe een en ander eruit ziet? Ik neem (uit de summiere info) aan dat je een WiFi SSID hebt waar je toegang toe hebt en tevens een UTP kabel in je studio hebt liggen. Je zegt namelijk dat je ATV reeds bekabeld met het netwerk verbonden is. Wat weerhoudt je er dan van dat ook (via een simpele switch) met je laptop te doen? Op die manier kun je bitrate in Plex op max zetten, probleemloos.

Ik zie niet in waarom je nog in je eigen studio een extra wifi netwerk zou moeten opzetten alleen voor deze case. De WiFi die je nu kunt ontvangen voldoet in principe voor je telefoon, tablet, laptop etc? Ik zou een switch ergens scoren (of router voor 5 euro als je je eigen lan wilt hebben) en daar de inkomende UTP op aansluiten. Vervolgens 1 utp op de ATV (is nu ook al zo) en 1 andere utp netjes langs de plint wegleggen en bij je bureau/werkplek laten uitkomen. Op die manier kun je de bestaande wifi blijven gebruiken als je mobiel wilt zijn en als je gaat plexxen zet je je laptop op je bureau/werkplek en plugt de UTP in. Goedkoper gaat het niet worden...

/disclaimer
Ik ga inderdaad wel van een paar zaken uit, maar in een studio moet het toch niet al te lastig zijn een kabeltje te leggen, me dunkt

/disclaimer2
Als je echt toch je eigen WiFi op wilt zetten zou ik lekker een krachtige router kopen (ff zoeken in de reviews) en deze inderdaad in AP modus zetten. Of desnoods gewoon in router mode, dan heb je weer je eigen netwerk. Ik weet dat dubbele NAT niet ideal is, maar als die 1e router al niet van jezelf is gaat het sowieso nooit ideaal zijn. Mijn vriendin heeft een soortgelijke situatie (1 binnenkomende UTP in kamer) en daar heb ik ook een router in NAT neergezet. Dubbele NAT inderdaad, maar je bent wel afgeschermd van de andere zooi op dat eerste netwerk. Wie weet wat daar allemaal rondhangt. Nu is het daar wel een stuk drukker (denk dat er wel een stuk of 100-150 clients aanhangen), maar toch...
Pagina: 1