| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |
Kaveri een optie of wil je het gelijk aanschaffen?
reviews: AMD Kaveri: cpu en gpu op gelijke voet
reviews: AMD Kaveri: cpu en gpu op gelijke voet
Verwijderd
Behuizing en voeding:
Zeker als je een grafische kaart wilt toevoegen zou ik gaan voor een hogere kwaliteit behuizing en voeding. Dus een behuizing met voldoende fanpoorten en een voeding die kwalitatief goed aangeschreven staat zoals die van Be Quiet, Corsair of de betere kwaliteit Seasonic of XFX. Deze zijn allemaal een stuk beter dan die in de MS-Tech behuizing zit. Silverstone heeft een aantal behuizingen voor HTPC met meerdere fanpoorten: pricewatch: Silverstone Milo ML04 of pricewatch: Silverstone Grandia GD05B
Voor het wattage van de voeding is van belang wat voor grafische kaart je er nog bij wilt stoppen.
CPU:
Zoals hierboven al wordt gemeld kan het interessant zijn om een nieuwe AMD processor te nemen. Zeker voor lichte spelletjes kom je met zo'n processor een heel eind. Vooral die A8-6700 die nog niet te koop is kan een interessante optie zijn. De prijs ervan zal rond de 100 euro liggen denk ik.
Als je wel voor een Intel wilt gaan dan heb je inderdaad voor 3D afpselen een i3 nodig. Als je geen 3D hoeft af te spelen kom je er ook met een Pentium G3220 die met 50 euro een stuk aantrekkelijker is geprijsd.
Moederbord:
Waarom zo duur? Het is toch een HTPC. Dan heb je dus niet zo heel veel aansluitingen nodig. De processor kan ook niet overgeclockt worden dus daarvoor hoeft het ook niet. Bijvoorbeeld deze kost zo'n 50 euro minder: pricewatch: ASRock Intel H81 H81M
Geheugen:
Voor een HTPC heb je geen 8GB nodig en voor casual gaming vast ook niet
.
Zeker als je een grafische kaart wilt toevoegen zou ik gaan voor een hogere kwaliteit behuizing en voeding. Dus een behuizing met voldoende fanpoorten en een voeding die kwalitatief goed aangeschreven staat zoals die van Be Quiet, Corsair of de betere kwaliteit Seasonic of XFX. Deze zijn allemaal een stuk beter dan die in de MS-Tech behuizing zit. Silverstone heeft een aantal behuizingen voor HTPC met meerdere fanpoorten: pricewatch: Silverstone Milo ML04 of pricewatch: Silverstone Grandia GD05B
Voor het wattage van de voeding is van belang wat voor grafische kaart je er nog bij wilt stoppen.
CPU:
Zoals hierboven al wordt gemeld kan het interessant zijn om een nieuwe AMD processor te nemen. Zeker voor lichte spelletjes kom je met zo'n processor een heel eind. Vooral die A8-6700 die nog niet te koop is kan een interessante optie zijn. De prijs ervan zal rond de 100 euro liggen denk ik.
Als je wel voor een Intel wilt gaan dan heb je inderdaad voor 3D afpselen een i3 nodig. Als je geen 3D hoeft af te spelen kom je er ook met een Pentium G3220 die met 50 euro een stuk aantrekkelijker is geprijsd.
Moederbord:
Waarom zo duur? Het is toch een HTPC. Dan heb je dus niet zo heel veel aansluitingen nodig. De processor kan ook niet overgeclockt worden dus daarvoor hoeft het ook niet. Bijvoorbeeld deze kost zo'n 50 euro minder: pricewatch: ASRock Intel H81 H81M
Geheugen:
Voor een HTPC heb je geen 8GB nodig en voor casual gaming vast ook niet
Hmm idd, met Chicane. Dan zou het zoiets worden.
Een Haswell is zeker een goede keus voor een HTPC, alleen minder voor games.
http://anandtech.com/show...ll-an-htpc-perspective/10
Een Haswell is zeker een goede keus voor een HTPC, alleen minder voor games.
http://anandtech.com/show...ll-an-htpc-perspective/10
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4330 Boxed | € 110,- | € 110,- |
| 1 | ASRock Intel H81 H81M-HDS | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Silverstone Milo ML04 | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 32,94 | € 32,94 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 30,25 | € 30,25 |
| 1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 49,30 | € 49,30 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,- | € 32,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 361,48 | |
@wagenveld ... Wachten op de A8-6700 is inderdaad een optie..
@ChicaneBT ...
Behuizingen Tja is inderdaad een groot twijfel geval. Dank voor de optie.
Helaas ben ik een "sucker" voor intel (helaas ?). Heb eigenlijk nooit problemen met intel gehad met AMD een paar twijfelachtige ervaringen.
Zoals hier boven aangegeven ik houd de optie voor AMD open, voorlopig.
Als ik voor een intel gaat houd ik het bij een I3 ivm. gaming en mogelijk toekomstig gebruik door mijn zoontje (Nu 6 jaar).. Dank voor de suggestie.
8 Gig ach, toekomst gericht en men weet nooit...
1866 geheugen omdat ik begrepen heb dat het helpt in systemen die op een igpu draaien, baat hebben bij sneller geheugen.
Het moederbord is gekozen op de koelelementen, belangrijk voor een mobo in een veredelde HIFI kast.
EN zijn S/PDIF audio uitgang.
@wagenveld ... Jou lijstje wordt meegenomen in de eindbeoordeling. Dank je wel.
Overigens heb ik de 4330T gekozen voor zijn TDP van 35 Watt.
@ChicaneBT ...
Behuizingen Tja is inderdaad een groot twijfel geval. Dank voor de optie.
Helaas ben ik een "sucker" voor intel (helaas ?). Heb eigenlijk nooit problemen met intel gehad met AMD een paar twijfelachtige ervaringen.
Zoals hier boven aangegeven ik houd de optie voor AMD open, voorlopig.
Als ik voor een intel gaat houd ik het bij een I3 ivm. gaming en mogelijk toekomstig gebruik door mijn zoontje (Nu 6 jaar).. Dank voor de suggestie.
8 Gig ach, toekomst gericht en men weet nooit...
1866 geheugen omdat ik begrepen heb dat het helpt in systemen die op een igpu draaien, baat hebben bij sneller geheugen.
Het moederbord is gekozen op de koelelementen, belangrijk voor een mobo in een veredelde HIFI kast.
EN zijn S/PDIF audio uitgang.
@wagenveld ... Jou lijstje wordt meegenomen in de eindbeoordeling. Dank je wel.
Overigens heb ik de 4330T gekozen voor zijn TDP van 35 Watt.
| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |
Had de 4330T er even uit gehaald aangezien die nauwelijks leverbaar is.
DDR3-1866 heeft eigenlijk alleen zin bij een AMD APU, Intel heeft er geen baat bij tenzij je gaat overklokken.
Als je de MSTech kast mooier vind moet je die zeker doen, maar vervang dan wel de voeding met de genoemde.
DDR3-1866 heeft eigenlijk alleen zin bij een AMD APU, Intel heeft er geen baat bij tenzij je gaat overklokken.
Als je de MSTech kast mooier vind moet je die zeker doen, maar vervang dan wel de voeding met de genoemde.
Je kan inderdaad prima een AMD APU nemen wanneer je ook 3D wenst af te spelen. Ik heb zelf de a6-5400k en die draait als een tiet. Daarnaast is die net zo goedkoop als een G3220.Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:01:
CPU:
Dank voor de reacties.
Huidige set-up (EM-7080) werkt nog wel even.
Hoewel... de `snelheid` en `gui´ me behoorlijk beginnen te irriteren. ;-)
Ook is, dankzij de belachelijke lage prijzen, zo'n android boxjes vragen in Hongkong misschien het overwegen waard als tijdelijke tussenoplossing.
Hoe dan ook, dank voor jullie inzet...
We hebben besloten nog even een 2 a 3 maanden te wachten en zullen de opties dan nog eens bekijken.
Ook is, dankzij de belachelijke lage prijzen, zo'n android boxjes vragen in Hongkong misschien het overwegen waard als tijdelijke tussenoplossing.
We hebben besloten nog even een 2 a 3 maanden te wachten en zullen de opties dan nog eens bekijken.
Ik zit met exact dezelfde speler en irritaties. Ik irriteer me sinds aan de volgende "bug":Gucky66 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:35:
Dank voor de reacties.
Als ik videos afspeel vanaf mn synology nas, en het video bestand loopt af dan crasht de em7080. Ik moet hem dus altijd stoppen voor ik het echte einde bereik. Heb je hier toevallig ook last van?
Pagina: 1