Technicolor TG789VN V3 internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• xXnlJacob
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-08-2024
ja, ik spreek over deze helhond van een router.
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/files/cache/19d412a3d7c7327fa5339df41d3a4503_f414.jpg

Sinds ik een nieuwe pc heb, valt mijn netwerk meestal in de avond weg, rond 10-12 uur, wat me opvalt is, alle lichtjes die horen te schijnen, BLIJVEN schijnen, maar de "Internet" ledje geeft een rode kleur aan.
de setupguide pdf zegt bij de internet led: Red (Solid on) = Failed to setup the Internet connection.
[*on note, totdat internet weg valt, was hij groen, maar ineens valt ie op rood. alsof het ineens geen internet connectie ziet, terwijl die er wel is.]

het vreemde hierbij is, al trek ik de stekker eruit, wacht 10 seconden, doe hem er weer in, gaat ie weer hetzelfde doen de dag erna, rondom dezelfde tijd, dus laat in de avond.

Provider: Solcon (goud)[40/4] dit is een VDSL router.
locatie pc: Zolder, gebruik van Powerlines [D-link] 500mbps (DHP-309AV)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Geven de logs van de Technicolor misschien iets van een hint? Ik verwacht van niet maar even checken kan geen kwaad.

Als je de modem aan en uit zet door de voeding van het lichtnet te halen lost dat het probleem op tot de volgende avond?

Ik zit te denken aan interferentie door iets van buiten de router omdat het periodiek optreedt. Schakelen er in jouw huis apparaten rond die tijd in die veel stroom verbruiken? Zitten er in de omgeving van je huis bedrijven die rond die tijd grote machines inschakelen?

Maar je zegt ook dat het gebeurt sinds je een nieuwe pc hebt. Is deze met randaarde verbonden? Treedt het probleem ook op als je pc niet op je netwerk is aangesloten? Belangrijk om te weten of je pc een rol speelt of niet.

• xXnlJacob
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-08-2024
EricJH schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:04:
Geven de logs van de Technicolor misschien iets van een hint? Ik verwacht van niet maar even checken kan geen kwaad.

Als je de modem aan en uit zet door de voeding van het lichtnet te halen lost dat het probleem op tot de volgende avond?

Ik zit te denken aan interferentie door iets van buiten de router omdat het periodiek optreedt. Schakelen er in jouw huis apparaten rond die tijd in die veel stroom verbruiken? Zitten er in de omgeving van je huis bedrijven die rond die tijd grote machines inschakelen?

Maar je zegt ook dat het gebeurt sinds je een nieuwe pc hebt. Is deze met randaarde verbonden? Treedt het probleem ook op als je pc niet op je netwerk is aangesloten? Belangrijk om te weten of je pc een rol speelt of niet.
Router staat in de woonkamer, het enigste wat daar in de stopcontacten zitten zijn lampen, apart van dat, de eerste paar dagen van mijn nieuwe PC was er geen last van dagelijkse internet uitval, wat nu dagelijks (nachtelijks) is.

het uitval treft ALLE systemen op Wifi/ethernet.

Secondairy, de Logs zetten bijna niets, het enigste wat ik er kon tussenuit vissen was iets met PPP link down (internet_over_VDSL) [--.---.--.-] (ik zet het IP voor het zekere niet neer)

ik denk gewoon dat die router het lootje gaat leggen binnen nu en een paar weken. als ik mijn voet er zelf niet op zet.