ASUS P9X79 Deluxe icm twee Radeon HD 7870 kaarten

Pagina: 1
Acties:

• WeakAtTweaking
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 09:22
Goedenavond,

Ik probeer mijn tweede videokaart aan de praat te krijgen, maar dat lijkt me niet te lukken.

http://www.tomshardware.c...xe-common-building-errors

Dit kwam ik tegen na wat zoeken. Ze zeggen dat het niet gaat werken zonder een extended CF bridge.

"No 2-WAY Crossfire will work without separte purchase of an 'extended' CF Bridge."

Kan dit kloppen? Zo ja, waar kan ik deze bridge online bestellen?

Eerder las ik ook iets over een switch, kunnen jullie zo gauw vinden of die op dit moederbord ook zit? Ik las dat dit vooral op oudere modellen zat, dus ik ga er niet vanuit eigenlijk.

Alvast bedankt voor de hulp en een goed weekend gewenst :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:46
Zat die brug niet bij 1 van je videokaarten?
pricewatch: Club3D CrossfireX Internconnect Cable (CAC-CB)

Anders heeft iemand er vast nog wel 1 liggen voor je.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:30

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ook wel apart dat Asus er niet een AMD bridge bijlevert, maar wel een nVidia SLI bridge. Dat zal nVidia dan wel aan Asus vergoeden, maar waarom doet AMD dat ook niet gewoon...

Ik heb zelf de gewone P9X79, maar bij de de Luxe variant had het niet misstaan daar die weer een klap duurder is.

Specs

• WeakAtTweaking
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 09:22
Ik heb nog even verder gekeken en "extended bridge" moet dus gewoon letterlijk genomen worden. Het is een langere kabel en dat is niet het probleem. Ik heb bij mn videokaarten gewoon een Crossfire bridge gekregen en die is aangesloten.

Nou start ik net mn computer weer op en mn 30 inch scherm geeft een max resolutie van 800x600 waar mn 27 inch zn gebruikelijke 2560x1440 weergeeft. Ergens zal er dus iets fout zijn gegaan, het heeft eerder wel gewerkt namelijk. Het lijkt er iig op dat zodra ik iets aansluit op mn 2e videokaart de computer gek gaat doen (USB 3.0 poorten, muis en keyboard stoppen met werken). Ook lijkt er tijdens het aanzetten een soort hapering in te zitten. De fan gaat draaien, stopt weer even en dan begint de computer met opstarten (ledje op de aanknop gaat ook aan, uit en weer aan)..

:X Iemand enig idee?