[fp/feat] Betere filtering V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moikvin
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Lieve Devvers,

Ik kijk regelmatig rond in V&A. Meestal blijft het bij lurken maar op het moment ben ik serieus op zoek naar een product. Daarbij schoot mij het volgende te binnen:

In V&A hebben we een aantal opties om resultaten te filteren. Bestaande uit twee categorieen:
  • Algemeen
  • Productspecifiek
Productspecifiek lijkt mij prima, zo te zien wordt dit gewoon gelijk gesteld aan de pricewatch opties van het betreffende product.

Algemeen zou m.i. echter een kleine verbetering kunnen gebruiken. Nu ik specifiek naar een product zoek zie ik een aantal aspecten bij vrijwel elke advertentie los genoemd. Ik heb het over aspecten als:
  • Garantie(wel/niet, duur)
  • Staat(zgan/krasjes/defect)
  • Ouderdom
  • Compleetheid(missende accesoires etc.)
De meeste van deze aspecten hebben zelfs al een speciaal veld bij advertenties. Ik zie echter niet de optie om hierop te filteren tijdens het zoeken.

Zie ik deze opties over het hoofd? Zo niet dan is het wellicht iets om naar te kijken. Lijkt me op vrijwel elk product van toepassing en het zoekproces flink verbeteren.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Het klopt wat je zegt over de verschillende manieren van filteren. Om het filteren mogelijk te maken in Vraag en Aanbod maken we gebruik van de informatie die we in de Pricewatch hebben. In de Pricewatch zijn de specificaties van producten namelijk ingevuld, waardoor ook de filters een logisch resultaat kunnen geven. Wanneer V&A advertenties goed aan een product in de Pricewatch worden gekoppeld, krijg je dus ook een logisch resultaat in Vraag en aanbod.

Wanneer je op andere velden wilt kunnen filteren hangt het resultaat natuurlijk samen met de mate waarin deze velden worden ingevuld. Het zijn geen verplichte velden bij het aanmaken van een advertentie, waardoor het dus kan dat je maar een beperkt resulaat krijgt na het filteren hierop.

We zijn nu niet actief bezig met het wijzigen van filters en velden in de formulieren van Vraag en Aanbod, maar het is een leuk idee. Mochten we hier weer actief mee aan de slag gaan nemen we je idee mee in de overwegingen.