Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zware programeer laptop

Pagina: 1
Acties:

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:27

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop die ik tot dusver niet kan vinden.
Het doel van de laptop is om te programmeren, database servers en VM's te draaien.

Mijn eisenlijstje:
  • CPU: ongeveer een i7-4900MQ
  • MEM: 16 GB
  • Disk: 512 GB SSD
  • DISPLAY: 15 inch, full hd (GEEN QHD+ als bv bij dell), mat
  • GPU: nvidia (ivm linux compatibiliteit)
Wat ook leuk zou zijn (iets minder belangrijk):
  • Goede service (next day)
  • Niet zo zwaar
Wat is absoluut overbodig:
  • Hip design
  • Sterke GPU
Ik heb al rondgekeken, en zie o.a. de volgende die allemaal afvallen:
Dell Latitude E6540: geen SSD (alleen hybride) mogelijk
Dell Precision M4800: te hoge resolutie (ivm linux (maar ook windows!) scaling..)
Dell XPS 15: te hoge resolutie (ivm linux (maar ook windows!) scaling..)
Lenovo Thinkpad T/W540: scoort niet zo lekker in reviews.. iedereen is vrij ontevreden over de achteruitgang in bouwkwaliteit.

O ja: budget is rond de 2000 - 2500 euro.

nope

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Bij mij op werk krijgen we een Dell E6540, en de schijf word zelf vervangen door een SSD. Nu gaan daar slechts 256GB SSDs in, maar ik zie geen reden waarom er geen 512GB SSD in zou kunnen :) Daarnaast mag het vervangen van je hardeschijf geen garantieproblemen opleveren zolang je dit netjes doet.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Xudonax schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:02:
Bij mij op werk krijgen we een Dell E6540, en de schijf word zelf vervangen door een SSD. Nu gaan daar slechts 256GB SSDs in, maar ik zie geen reden waarom er geen 512GB SSD in zou kunnen :) Daarnaast mag het vervangen van je hardeschijf geen garantieproblemen opleveren zolang je dit netjes doet.
Daar zit maar 8GB in.
Vroeger (:')) kon je bij de DELL laptops veel meer configureren, tegenwoordig alleen maar wat software erbij kopen. Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om achteraf nog componenten te veranderen, omdat fabrikanten te lui zijn goede configurators aan te bieden.

Zou bto wat voor mij kunnen zijn?

nope

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een MacBook Pro?

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
No thanks.. geen mac voor mij.

nope

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Want? Je kunt er gewoon Linux op zetten, ondersteuning is behoorlijk goed zelfs. :)
Daarnaast zijn ze precies in de configuratie te krijgen die je wilt. Het enige wat bij Apple niet direct te regelen valt is next business day support.
Ik weet niet of je in Amsterdam woont? Want bij de officiële Apple Store wordt je wel vrijwel altijd snel of ter plekke geholpen. Ook met hardwareproblemen.

Ik gebruik zelf een 2012 rMBP voor de taken die jij beschrijft. Nooit problemen mee gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-01-2014 22:16 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58

Saven

Administrator

Omdat ie voor veel minder geld veel meer bang 4 the buck kan krijgen? Lijkt me een onzinnige vraag als TS al aangeeft het niet te hoeven

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou, waar zijn de suggesties dan?
Feit is dat heel veel mensen om de verkeerde reden geen Mac kopen, terwijl dat soms een perfecte oplossing kan zijn. (Of juist niet.) Je zet gewoon alles langs elkaar, en dan past een rMBP prima in het rijtje.

[ Voor 80% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-01-2014 22:18 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58

Saven

Administrator

Ik kwam alleen maar even een open deur intrappen ;)

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

bloody schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Daar zit maar 8GB in.
Vroeger (:')) kon je bij de DELL laptops veel meer configureren, tegenwoordig alleen maar wat software erbij kopen. Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om achteraf nog componenten te veranderen, omdat fabrikanten te lui zijn goede configurators aan te bieden.

Zou bto wat voor mij kunnen zijn?
Als je belt naar Dell is er vaak meer mogelijk dan op de site staat.

Daarnaast, waarom zou je een optie laten schieten die geschikt voor je is puur en alleen omdat je de HDD vanwege principe niet wilt vervangen? Die 5 minuten die het extra kost is het meer dan waard.

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat inderdaad. Heel irritant ook dat je nog steeds geen CTO HP laptops en servers kunt bestellen in Nederland. Dus bouwen we ze bij ons gewoon zelf op maat.
Levert vaak wel restant-onderdelen op, maar als het nog steeds de beste optie is, tja.

Nu heeft HP alleen nog maar Radeon in z'n high-end spul zitten zie ik, maar is het niet zo dat de open source Radeon drivers al vrij goed zijn? Ik weet dat NVIDIA's eigen drivers inderdaad een stuk stabieler zijn dan die van AMD, maar misschien wel iets om in de gaten te houden.

[ Voor 36% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-01-2014 22:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
The Inquisitor schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:21:
[...]

Als je belt naar Dell is er vaak meer mogelijk dan op de site staat.

Daarnaast, waarom zou je een optie laten schieten die geschikt voor je is puur en alleen omdat je de HDD vanwege principe niet wilt vervangen? Die 5 minuten die het extra kost is het meer dan waard.
aha dat wist ik niet (van dat bellen). Ik heb al contact gehad via hun chat, maar ze gaven toen geen krimp en verlieten de chat toen ik aangaf dat ik niet genoeg had aan hun standard configuraties.
Lekker klantvriendelijk :'(

maar goed... zal ze eens bellen maandag! Tnx!

nope

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32
Vaak kan je ook nog korting regelen via de tel, in elk geval vroeger was er wel wat te regelen, zeker bij de zakelijke series.

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Haal gewoon de DELL met de CPU en het scherm die je bevalt; Lattitude of Precision. Pak een HDD, en zo weinig geheugen als je krijgen kan en prak er een 3-5 jaar next business day garantie op.

Zodra je de laptop krijgt, vervang je de HDD door een SSD, vervang je het geheugen zelf door de gewenste hoeveelheid, en ben je klaar, en veel goedkoper dan de prijzen die DELL vraagt voor SSD's en RAM. Als je wil kun je ook nog een caddy regelen (via eBay vaak voor €15 ofzo) en de brander vervangen door de HDD die eerst erin zat.

Echt, het vervangen van de HDD is bij een Lattitude 1 minuut werk. Twee schroeven los, bracket eruit schuiven, HDD <-> SSD swap, bracket erin, twee schroeven vast. Als je niet wil herinstalleren dan zijn er zat programma's om de installatiepartitie te verkleinen (in geval de SSD kleiner is dan de HDD), een image te maken van de HDD en die terug te dumpen op de SSD.

Ik heb dat heb ik met mijn ondertussen 5 jaar oude Lattitude ook gedaan. Dat was destijds een half uurtje werk. Die laptop vliegt nog steeds als een raket, zolang er geen zeer zware CPU-intensieve taken mee moeten worden verricht.

(In mijn laptop gebruik ik de CD-brander zeer zelden. Ik heb een portable brander thuis liggen, die ik meeneem als ik verwacht dat ik software vanaf CD moet installeren.)

[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 25-01-2014 22:33 ]

Pagina: 1