Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Een tijdje terug heb ik een Lumia 820 gekocht. Dit is mijn eerste smartphone. Omdat ik niet onmiddelijk tijd noch goesting had om mijn outlook-account te koppelen aan de gsm had ik dit uitgesteld.

Vandaag heb ik echter de koppeling gemaakt maar kom nu tot de ontdekking dat al mijn e-mailcontactpersonen nu op mijn telefoon staan en daardoor de nuttige contactpersonen op mijn simkaart vertroebelen. ;(

Op welke manier krijg ik enkel de contactpersonen op mijn simkaart te zien (zoals het voor de koppeling was)? De outlookcontactpersonen zijn irrelevant en ongewenst op mijn telefoon.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 15:54

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Wat dacht je van: Personen > instellingen > Contactpersonen lijst filteren.

Maar die had je vast al zelf gevonden met simpele Google (bing) skills... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PL3X4N schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:38:
Wat dacht je van: Personen > instellingen > Contactpersonen lijst filteren.

Maar die had je vast al zelf gevonden met simpele Google (bing) skills... ;)
Bedankt voor je reactie,

Deze optie heb ik al geprobeerd maar geeft niet het gewenste resultaat. De Outlook-contactpersonen worden inderdaad niet meer weergegeven, maar de contactpersonen die op mijn simkaart stonden zijn nog niet zichtbaar.

Hoe kan de contactpersonen die op mijn gsm stonden voor de outlookkoppeling zichtbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:38

Koekfabriek

King Billy on the wall

Bij instellingen in het menu personen zit toch gewoon de optie van simcontacten importeren?
Edit: dan zijn ze wel gekoppeld aan je hotmail account, dus dat zou ik wel opzichtbaar laten staan. Ik heb voor mijn veel gebruikte contacten een live tile op mijn home screen.

[ Voor 49% gewijzigd door Koekfabriek op 25-01-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koekfabriek schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:59:
Bij instellingen in het menu personen zit toch gewoon de optie van simcontacten importeren?
Edit: dan zijn ze wel gekoppeld aan je hotmail account, dus dat zou ik wel opzichtbaar laten staan. Ik heb voor mijn veel gebruikte contacten een live tile op mijn home screen.
Ik ben wellicht niet volledig genoeg geweest in mijn verhaal. Voordat ik de telefoon kocht, heeft men mij in de winkel een nieuwe microsimkaart geplaatst in de Lumia. Vervolgens ben ik thuis "vrolijk" mijn contactpersonen gaan overtypen van mijn oude gsm (zonder microsimkaart) naar mijn nieuwe gsm (met microsimkaart). Dit overtypen heb ik gedaan voordat ik een windows-account gekoppeld heb aan mijn nieuwe gsm.

Vandaag heb ik mijn windows-account gekoppeld en begint het contactpersonendrama.

Wanneer ik op simcontacten importeren klik, dan zie ik verschillende nummers die ik voorheen nog nooit gezien heb. Helaas zie ik niet de contactpersonen die ik handmatig ingevoerd heb.

Wanneer ik in Outlook ga kijken, zie ik wel de contactpersonen staan die ik voorheen handmatig ingevoerd heb.

Hebben die handmatig ingevoerde contactpersonen dan nooit op mijn simkaart gestaan?

Het probleem dat ik heb lijkt overeen te komen met wat in onderstaande link beschreven staat:
http://forums.wpcentral.c...s-list-vs-people-hub.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 19:11 . Reden: bijwerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn ze automatisch gelinkt aan je outlook contacten. Als hij namelijk iemand vind met exact dezelfde naam koppelt hij deze. Als je op zo'n contact klikt zie je onderaan een icoon van een stukje ketting en een cijfer als je daarop klikt zie je welke accounts zijn gechained aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:00:
Waarschijnlijk zijn ze automatisch gelinkt aan je outlook contacten. Als hij namelijk iemand vind met exact dezelfde naam koppelt hij deze. Als je op zo'n contact klikt zie je onderaan een icoon van een stukje ketting en een cijfer als je daarop klikt zie je welke accounts zijn gechained aan elkaar.
Ik heb ook de indruk dat ze automatisch geïmporteerd en gekoppeld zijn naar mijn Outlook-contactpersonen. Echter wens ik dit niet. Ik wil een klassieke, gescheiden contactlijst voor mijn telefooncontactpersonen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik een nieuw (apart) outlookaccount zal moeten aanmaken om mijn Outlookcontactpersonen te scheiden van mijn telefooncontactpersonen? Als ik een nieuw windows account koppel, zal treurig genoeg mijn telefoon ook naar de fabrieksinstellingen gereset worden.

Een nieuwe wagen kopen is minder werk dan een nieuwe smartphone kopen, heb ik de indruk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:38

Koekfabriek

King Billy on the wall

Het is mogelijk om de koppeling (handmatig) terug te zetten (via die ketting waar Whatson over praat). Dan verschijnt het in je telefoon als apart contact zoveer ik weet. Als je dat doet en daarna je outlook contacten filtert uit de lijst (of outlook geheel ontkoppelt) heb je denk ik de situatie die je wilt hebben (leg de nadruk op denk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je kunt je ook afvragen dat wat jij wil, ook echt handig is ... Zelf heb ik al jaren 1 adresboek (en agenda) met van alle contacten alle gegevens. Dit gebruik ik zowel op m'n telefoon als op andere devices. Voordeel is ook dat als je een nieuwe telefoon hebt, je niks over hieft te tikken maar gewoon synchroniseert.

[ Voor 23% gewijzigd door PinokkioTV op 26-01-2014 09:38 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1