OS overzetten van caddy

Pagina: 1
Acties:

• theuntje1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop (asus n56) en hierbij een caddy met SSD (crucial 120gb). De HDD heb ik inmiddels vervangen door de ssd en in de caddy dus de HDD.

Nu is mijn vraag hoe ik de OS het beste kan migreren naar de SSD? Heb het natuurlijk voor het posten hier al naar gezocht, maar ik vind niet echt een hele duidelijke beschrijving?

Heeft iemand een linkje naar een duidelijke site of kan zelf vertellen wat ik het beste zou kunnnen doen?

Het betreft Windows 8

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04

TommieW

Numa numa.

Er zijn meerdere manieren omdat te doen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar software als Paragon Back-up and Recovery Home (Trail) of Easeus ToDo Backup Free.
Ik heb gisteren nog bij een N56 een SSD ingebouwd en de boel gecloned via de Samsung software die bij m'n SSD (840 EVO Laptop Kit) zit. Maar dat is voor jou geen optie, aangezien je een Cucial hebt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• theuntje1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb alles van de HDD schrijf overgezet via Paragon. Kan ik de OS wat op de HDD schijf staat zomaar verwijderen dan? En boot hij de OS dan automatisch van de SSD?

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:15
Ik zou eerst proberen of hij uberhaupt wil booten van de ssd voordat je de hdd leeg gooit. Je kan in de bios wel instellen waar hij vanaf moet booten (ssd of hdd). Meestal kun je bij het opstarten met F12? Wel in het bootmenu komen (maar dit wisselt per merk). Of gewoon alleen met ssd erin proberen op te starten.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04

TommieW

Numa numa.

Om in de BIOS te komen bij een N56, moet je dat even via Windows 8 doen. Is vrij makkelijk te vinden via Google.
Ik zal als ik jou was, toch maar eerst even proberen voordat je de HDD leegt, zoals mkroes zegt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TommieW op 26-01-2014 13:58 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro