[Win7] Kan bepaalde toetsen niet gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hoi,

ik heb een behoorlijk raar en vervelend probleem. Namelijk de hoofdletter z, het apenstaartje en de uitroepteken werken niet.

Ik heb al gekeken bij de toetsenbord instellingen en daar staat het op Nederland (Nederlands) - Verenigde Staten (Internationaal).

Daaronder staat:
Nederlands (Nederland)
Toetsenbord
Verenigde Staten (Internationaal)

Ik heb een Toetsenbord van Logitech, de G15 2e versie (met oranje toetsen). Het heeft altijd prima gewerkt maar van de 1 op andere dag niet meer.

De Windows die ik gebruik is Windows 7 home Premium en verder het ik de laatste software van logitech geinstalleerd. Toetsenbord heb ik op de laptop van mijn vriendin aangesloten zonder de software van Logitech geinstalleerd dus gewoon erin prikken en go en daar werkt het prima dus ga ervanuit dat de toetsenbord gewoon in orde is.

Iemand enig idee hoe dit kan?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt al bewezen dat het aan de software danwel driver ligt, dus ga in die richting zoeken. Verwijder de driver en/of software en kijk of dat nog zo is. Kijk ook in de instellingen, misschien dat er een of andere vage macro achter hangt. Probeer het ook eens met een ander toetsenbord, geeft die hetzelfde?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Net alle drivers eraf gegooid, vervolgens reboot ccleaner eroverheen en opnieuw geinstalleerd. De hoofdletter ZZZZZZ werkt weer, de andere 2 toetsen het apenstaartje en uitroepteken niet. Ook nog even op mijn tablet geprobeerd en daar werkt alles. Een andere toetsenbord heb ik helaas niet liggen om te testen. Lijkt mij een fout in Windows helaas....

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:50
Ik heb wel ideeën , maar weet ook niet hoe dit kan...
Wanneer was dat - van de 1 op andere dag? Na update Windows?
Heb je als admin geprobeerd? of in veilige modus?
SFC /scannow op Windows los gelaten?
Zelf kan ik logitech alleen als admin updaten/ veranderen.
En soms liggen mijn hotkeys eruit.na een update van Windows...

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb geen idee wanneer het begonnen is, het is al weer een tijdje terug. Het begon met de hoofdletter z, die ik overigens niet meer kan gebruiken nu, en een tijdje later was het de uitroepteken en apenstaartje die het niet meer deden. Ik ben nu een scannow op c:/windows aan het uitvoeren.

Het is nu zover dat als ik Control + Shift doe 2 x dat ik met Shift ingedrukt !@Z krijg, maar dat werkt als ik 2 keer Control + Shift doe......

Scannow geeft beschadigingen aan, maar kunnen niet allemaal gefixt worden. Enig idee?

[ Voor 29% gewijzigd door rikadoo op 26-01-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Meld af en probeer in het aanmeldscherm een gebruikersnaam in te typen. In dat veld probeer je elke toets. Werkt 't daar wel, maar in je eigen profiel niet, dan maak je een nieuwe gebruiker en test je 't daar. Weer succes, dan is 't iets in je profiel dat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Heb in een ander profiel geprobeerd, heb alle instellingen overgenomen naar mijn profiel, en het werkt in het andere profiel allemaal. Nu in mijn eigen profiel nog niet helemaal. Lijkt idd ergens aan het profiel te liggen. Mja hoe fix ik dit. Staat er ergens een (verborgen) map die de toetsenbord instellingen opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk eerder dat 't ergens diep in het register staat. Je kan beter al je data en instellingen van het kapotte profiel naar het werkende profiel zetten, dan proberen uit te zoeken welke key met welk bestand en welk programma dat stilletjes op de achtergrond draait de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

rikadoo schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:19:
Scannow geeft beschadigingen aan, maar kunnen niet allemaal gefixt worden. Enig idee?
Niet als je geen concrete meldingen geeft ;)
Kijk ook even in je event log of er iets relevants tussen staat.

Maar:
Ik heb geen idee wanneer het begonnen is, het is al weer een tijdje terug. Het begon met de hoofdletter z, die ik overigens niet meer kan gebruiken nu, en een tijdje later was het de uitroepteken en apenstaartje die het niet meer deden. Ik ben nu een scannow op c:/windows aan het uitvoeren.
Het gebeurt beetje bij beetje 'erger'? Dan zou ik aan of hardware of malware denken. Hardware heb je al uitgesloten (tenminste, behalve als je een USB-hub gebruikt oid, maar dan zijn de symptomen wel erg vreemd). Dus check op malware: een dozijn topics in Beveiliging & Virussen checken geeft veel tips.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik gebruik geen usb hub oid, heb ook al verschillende usb poorten geprobeerd, Ik ga eens de PC scannen op mallware.

Wat betreft de melding, dat was niet bijzonder, hij gaf aan dat die de fouten niet kon repareren, en dat er een log was gemaakt deze zal ik vanmiddag hier even posten. Verder zal ik via de windows cd nog even cmd openen en dan nog eens sfc /scannow uitvoeren.

Pagina: 1