•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Gamen: allerlei soorten games, GTA IV/V (wanneer deze uit komt), League of Legends, Far Cry 3, ..., Nieuwe nog uit te komen games.
-Werk: Werken met databases, voornamelijk in SQL server.
-Multimedia: Films kijken/Surfen/Standaard office (Excel & Word)
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van een bedrag rond de €730/€740. Iets er boven is geen ramp.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit is de lijst van randapparatuur die ik al heb:
*De R9 280X RK is besteld, maar nog niet binnen
**Ik heb ook een 2.1 setje, deze kon ik alleen niet vinden in de pricewatch
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk allen in mijn lijst hieronder nodig te hebben.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liever een Intel CPU dan een AMD, want ik heb altijd goede ervaringen gehad met Intel, maar verder maakt het me niet uit.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee
•Ga je overklokken?
Waarschijnlijk in eerste instantie niet, maar ik vind het wel prettig de optie open te houden. Als ik niet kan overklokken is het nog geen ramp
•Overige opmerkingen
-Ik weet dat ik slechts 250 Gb heb geselecteerd, ik heb echter nog 1,5 Tb aan externe harde schijven liggen.
-Mijn grootste twijfel is of ik voor de "standaard" i5 4670K moet gaan of op avontuur ga met de Xeon E3. Het is een klein prijsverschil (mede doordat ik dan een goedkoper moederbord kan nemen) met als voordeel van de Xeon dat ik dan een quadcore heb (ik denk toch, al blijft het speculeren, dat in de komende jaren meer games/programma's hier gebruik van kan maken). Het voordeel van de i5 is overklokbaarheid (vind ik niet heel belangrijk) en ik weet zeker dat ik geen compatibiliteitsproblemen krijg met het moederbord ed. Maar ik hoop dat jullie mij vooral op dit punt kunnen helpen.
•Wensenlijstjes:
•Toelichting:
-Ik heb de R9 280X laten staan omdat het op de prijs geen invloed heeft en anders heb ik het idee dat ik iets mis
.
-Op dit moment Is de Crucial een stuk goedkoper dan de Samsung en heeft uitvalbeveiliging en ik vermoed dat het snelheidsverschil bij mijn gebruikt niet tot nauwelijks merkbaar zal zijn.
-In mijn ogen is de Scythe Mugen 4 ontzettend stil en koel voor zijn prijs en ik ben niet van plan zwaar over te gaan klokken.
-Ik weet dat 620W te veel is, hij is alleen op dit moment goedkoper dan de 520W. Ik twijfel nog over de Seasonic G-Serie 550Watt , maar ik denk dat deze voor mij de €30 niet waard is.
-Geheugen gewoon goedkoop en 8 Gb
-De kast vind ik mooi en heb ik goede dingen over gelezen. Bijkomend voordeel is dat ik hem makkelijk mee kan slepen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
-Gamen: allerlei soorten games, GTA IV/V (wanneer deze uit komt), League of Legends, Far Cry 3, ..., Nieuwe nog uit te komen games.
-Werk: Werken met databases, voornamelijk in SQL server.
-Multimedia: Films kijken/Surfen/Standaard office (Excel & Word)
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van een bedrag rond de €730/€740. Iets er boven is geen ramp.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit is de lijst van randapparatuur die ik al heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Club3D Radeon R9 280X royalKing | € 0,- | € 0,- |
| 1 | LG 23EA63V-P Zwart | € 135,90 | € 135,90 |
| 1 | Logitech K310 | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Cyborg R.A.T. 5 matzwart | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Razer Goliathus Speed Omega | € 0,- | € 0,- |
*De R9 280X RK is besteld, maar nog niet binnen
**Ik heb ook een 2.1 setje, deze kon ik alleen niet vinden in de pricewatch
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk allen in mijn lijst hieronder nodig te hebben.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liever een Intel CPU dan een AMD, want ik heb altijd goede ervaringen gehad met Intel, maar verder maakt het me niet uit.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee
•Ga je overklokken?
Waarschijnlijk in eerste instantie niet, maar ik vind het wel prettig de optie open te houden. Als ik niet kan overklokken is het nog geen ramp
•Overige opmerkingen
-Ik weet dat ik slechts 250 Gb heb geselecteerd, ik heb echter nog 1,5 Tb aan externe harde schijven liggen.
-Mijn grootste twijfel is of ik voor de "standaard" i5 4670K moet gaan of op avontuur ga met de Xeon E3. Het is een klein prijsverschil (mede doordat ik dan een goedkoper moederbord kan nemen) met als voordeel van de Xeon dat ik dan een quadcore heb (ik denk toch, al blijft het speculeren, dat in de komende jaren meer games/programma's hier gebruik van kan maken). Het voordeel van de i5 is overklokbaarheid (vind ik niet heel belangrijk) en ik weet zeker dat ik geen compatibiliteitsproblemen krijg met het moederbord ed. Maar ik hoop dat jullie mij vooral op dit punt kunnen helpen.
•Wensenlijstjes:
| 1 | Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed | € 244,20 | € 244,20 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 62,20 | € 62,20 |
| 1 | Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 82,60 | € 82,60 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 117,04 | € 117,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 738,79 | |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 82,60 | € 82,60 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 117,04 | € 117,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 713,29 | |
•Toelichting:
-Ik heb de R9 280X laten staan omdat het op de prijs geen invloed heeft en anders heb ik het idee dat ik iets mis
-Op dit moment Is de Crucial een stuk goedkoper dan de Samsung en heeft uitvalbeveiliging en ik vermoed dat het snelheidsverschil bij mijn gebruikt niet tot nauwelijks merkbaar zal zijn.
-In mijn ogen is de Scythe Mugen 4 ontzettend stil en koel voor zijn prijs en ik ben niet van plan zwaar over te gaan klokken.
-Ik weet dat 620W te veel is, hij is alleen op dit moment goedkoper dan de 520W. Ik twijfel nog over de Seasonic G-Serie 550Watt , maar ik denk dat deze voor mij de €30 niet waard is.
-Geheugen gewoon goedkoop en 8 Gb
-De kast vind ik mooi en heb ik goede dingen over gelezen. Bijkomend voordeel is dat ik hem makkelijk mee kan slepen.
Alvast bedankt voor het meedenken!