Lange afstand repeater

Pagina: 1
Acties:

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Ik ben op zoek naar een betaalbare oplossing om internet ontvangst te krijgen in twee huizen op een internetaansluiting. Op het internet heb ik al wat oplossingen gezien maar ik wil hier geheel blanco schetsen hoe de situatie is en zou graag jullie ideeën hierover willen horen. De situatie is al volgt:

Ik woon in Noorwegen in een landelijk gebied. We hebben daar twee woonhuizen die op een hemelsbrede afstand staan van ongeveer maximaal 140 meter. Het hoger gelegen huis wordt permanent bewoont door mijzelf en is voorzien van een redelijk trage internetverbinding van 500kbyte. Hogere snelheden zijn helaas nog niet beschikbaar... Het andere huis is voor de gasten en vakantiegangers en lager gelegen. Hoogteverschil zal iets minder dan 20 meter zijn. Beide huizen zijn van hout. De tussenruimte is open gebied afgezien van en aantal bomen.

Welke oplossingen schieten jullie als eerste te binnen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Kan je de grond in?
Zo ja, glas. Zo nee, wifi met richtantennes.

Dit alleen om het signaal over te brengen naar het andere huis.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:48

chrisros

I turn coffee into code

http://www.ubnt.com/airmax

dit is je oplossing, zeer betaalbaar, en het werkt goed, even kijken welk product voor jou het beste uit komt.

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
De grond kan ik niet in nee (rotsbodem). Alle kabels hangen hier in de lucht :-).

Die airmax had ik nog niet gezien. Bedankt daarvoor! Dat is zeker een optie.

Anders suggesties zijn welkom.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Baudu schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:14:
De grond kan ik niet in nee (rotsbodem). Alle kabels hangen hier in de lucht :-).
...
Als het jouw grond is, wat let je om er eentje bij te hangen of wat paaltjes in de grond te slaan. Wat ook kan is een buis of goot aanleggen, dan hoef je hem geeneens in te graven maar licht hij wel op de grond. Ethernet/kabel is altijd beter en stabieler, en waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Als je echt geen kabels wilt is Airmax inderdaad een prima oplossing, maar bij een flinke sneeuwbui is het wel signaal weg (water dempt draadloze signalen als een gek). Zorg dat ze onder een afdakje hangen, maar wel in line-of-sight, en dat er geen sneeuw/ijs aan gaat vriezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Balance op 25-01-2014 16:35 ]