Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:44
Hallo allemaal,

Ik had een ipad maar aangezien ik voor mijn studie Informatica een android tablet wil, verkoop ik mijn ipad en koop een Android tablet.

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de Nexus 10 en Galaxy Note 10.1 edition 2014.
Ik heb een Nexus 4 en ben daar erg tevreden over maar ook de Note 10.1 spreekt mij erg aan. Alleen het probleem dat de Note 10.1 bij kleine processen begint te haperen brengt mij aan het twijfelen.

Kunnen jullie mij advies geven?

Lennart

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 22:23
Persoonlijk zou ik je een Nexus 10 aanraden.
Dit omdat de Nexus lijn oorspronkelijk developer devices zijn.

Samsung heeft aardige hardware, maar i.c.m. hun software (touchWIZ), bloatware en weet ik wat voor alles, zal dat je meer vertraging dat gemak opleveren in dit geval.
Plus het feit dat ik zeker weet dat Nexus devices een developer option menu heeft (7x nexus 4 aantippen in option menu -> about phone ->...)
Bij Samsung weet ik niet zozeer of die ook dit menu heeft, of dat dit alleen een 'debug menu' is.

Daarnaast heeft Nexus ook als eerste software updates, wat je als developer zou willen hebben, maar die wordt door Google 'maar' voor de eerste 18 maanden verstrekt via OTA.

Dus:
Je neemt Nexus 10 van 2013, alles top notch, goed voor dev, maar je update cylus zal niet zo lang meer lopen (deze kan je echter handmatig flashen zonder problemen, dus dit is geen groot punt)

Of
Je neemt de Samsung 2014, die wat meer consument gericht is en een tal aan bloatware heeft, traag is in updaten en soms haperend in gebruik.

Ik weet niet wat je budget is en wanneer je hem nodig hebt, maar je kan evt. nog even wachten totdat Google de nieuwe Nexus 10 aankondigt.
Ik weet alleen niet hoeveel die gaat kosten en/of wanneer deze uitkomt.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Of de Note 10.1 2014 voorzien van een custom rom en het loopt weer vloeiend. Dat hij af en toe hapert ligt puur aan Touchwiz van Samsung.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena