Ik ben bezig met het maken van een kleine dynamische testpagina (enkel voor opleidingsdoeleinden voor mezelf)
Ik heb een tabel "languages" in Mysql en werk met PHP en PDO (met PDO ben ik ook bezig in zelfstudie)
Ik heb in mijn PHP/HTML pagina een formulier waarvan ik de labels wil veranderen naar de keuze van de taal.
Ik heb bvb een Query (als voorbeeld):
en in mijn label zet ik dan bvb:
Mijn vraag hier gaat vooral over die '*******' hierboven. Wat moet ik invullen om net daar die 'Naam', 'Nom' of 'Name' te krijgen.
ik dacht om het op deze manier te schrijven. Dan mag ik dat invullen bij iedere input en lijkt mij dit nogal lang...
thx voor de hulp!
Ik heb een tabel "languages" in Mysql en werk met PHP en PDO (met PDO ben ik ook bezig in zelfstudie)
ID | taal_nl | taal_fr | taal_en |
1 | Naam | Nome | Name |
2 | Voornaam | Prenome | Firstname |
3 | Nummer | Numero | Number |
Ik heb in mijn PHP/HTML pagina een formulier waarvan ik de labels wil veranderen naar de keuze van de taal.
Ik heb bvb een Query (als voorbeeld):
code:
1
2
3
| $query = $pdo->prepare("SELECT taal_nl FROM languages"); $query->execute(); $row = $query->fetch(PDO::FETCH_ASSOC) |
en in mijn label zet ik dan bvb:
code:
1
| <label for="name" class="labelname"><?php echo $row['*******'];?></label><input type="text" name="name" id="name" class="inputname" onclick="fncCheck();"/> |
Mijn vraag hier gaat vooral over die '*******' hierboven. Wat moet ik invullen om net daar die 'Naam', 'Nom' of 'Name' te krijgen.
ik dacht om het op deze manier te schrijven. Dan mag ik dat invullen bij iedere input en lijkt mij dit nogal lang...
code:
1
2
3
4
5
| <?php $query = $pdo->prepare("SELECT taal_nl FROM languages WHERE id == 1"); $query->execute(); $row = $query->fetch(PDO::FETCH_ASSOC) ?> |
thx voor de hulp!